Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Vilken ”tillfällighet” att du skulle anta det.
Beskrivningen av honom som ett supervittne är ju rent parodisk också. Hans ”grå ulster” avviker markant från övriga vittnesmål. Det är nästan i klass med Jan Nilssons bruna skinnjacka. Han är också helt ensam om att påstå att GM och makarna Palme stod stilla och var vända mot varandra före skotten, men jag får anta att du prenumererar på mötesscenariot då.
Han var vidare säker på att han inte hade någon bil bredvid sig när han stod för rött ljus. Det är felaktigt – Hans Johanssons taxi stod bredvid.
Om du tror på ett tvåmannascenario och mötesscenario kan du förstås uppgradera Delsborn från pajasvittne till observant. Annars är det fan inte mycket som stämmer. Han är nästan helt ensam om två helt centrala aspekter – att GM och LOP stod vända mot varandra stillastående före skotten och att GM bar grå ulster.
Hans beskrivning av huvudbonaden rimmar heller inte klockrent med övriga vittnen. Men av dessa tre avvikelser väljer du alltså att kassera två som fullständiga fantasifoster men kramar dig krampaktigt fast vid den tredje för att det råkar rimma med din förutbestämda gärningsman.
Det jag tar fasta på är att ulstern är en typ av rock, att den är längre och att den verkar gå i relativt mörk färg. Det ansåg minst 10 vittnen till. Längre, mörk rock.
Huvudbonad, hänvisar till Ballalai, har sagt mitt nu.
GM och LOP tillsammans före skotten? Skulle sätta en liten slant på det. Men brasklapp för att det skett ngn subtil form av kontakt, utan att LP märkt det eller pga vaga minnesbilder av naturliga skäl.
För mig är han givetvis ett "supervittne". Han ger oss den långa rocken, han ger oss en garanterad huvudbonad, han ger oss att det kan ha skett ngn form av kontakt innan skotten och han är ett bra vittne, som inte ändrar sig eller söker bekräftelse i media.
Edit. Det finns fler supervittnen, som Anders B.