2024-12-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har ingen aning om mäklare tillåter belåningsgrad på 10X. Jag använder mig inte av belåning, utan jag använder mina egna pengar som jag lägger in på olika aktier som jag bedömer kommer få en uppgång förr eller senare, grundat på historia händelser.

Grejen med AA är att han vet inte vad han håller på med. Det enda som "räddar" han från total KK är att han lånar ytterligare pengar. Med förlusten som han gör tillsammans med belåningsgraden, så är detta en stark misstanke på att han är i djup skuld.

Hexatronic är inget annat än en förlustaffär för han. Den gick ned till ca 25-30 kr. Då tokköpte han mera. Efter detta så flög den upp till 50-60 kr och nu är den tillbaka till 25-30 kr igen.

Jag förstår att han vill försvinna från Youtube ett tag. Det går verkligen inte bra för AA. Han säger sig själv att han är:
  • Duktig på att dölja känslor
  • Överdrivet stort självförtroende
  • Aktieguru
  • Börsgudens chef
  • 30 års erfarenhet med aktier
Men egentligen är:
  • Skådespelare
  • Naiv
  • Aktienybörjare
  • Kund hos banker
  • 3 års erfarenhet med aktier (antar att han tog 10X på erfarenheten också)

Han är även kund inom vården där han med sitt fribelopp plockar ut mediciner inom diabetes för tusentals kronor samtidigt som han säger att han äter vad han vill... Fri är han inte. Han är beroende av den generösa svenska sjukvården samtidigt som han inte vill betala skatt. Jävla pajas.
Citera
2024-12-15, 20:50
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golfdaren
Han är även kund inom vården där han med sitt fribelopp plockar ut mediciner inom diabetes för tusentals kronor samtidigt som han säger att han äter vad han vill... Fri är han inte. Han är beroende av den generösa svenska sjukvården samtidigt som han inte vill betala skatt. Jävla pajas.

Aj då. Har han diabetes?
Citera
2024-12-15, 20:52
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iRonNuke
Fast han gör ingen reklam för att bli framgångsrik och lyckad. Absolut inte. Han presenterar sina affärer, och de har både gått bra och dåligt. Och dessa videos han gör där han presenterar sina portföljer är väldigt öppna, med exakta belopp osv.

Men däremot är nog ett av hans mål att tjäna pengar på YouTube och såklart sina aktieaffärer. Han har hållit på att släppa videos i rätt många år nu och folk har inte tröttnat ännu iallafall. Tror det är rätt många som är nyfikna på hur det går för honom, samt även en del som vill investera/få hjälp med att investera på hans sätt.

Lite konstigt är det att han stänger ner sin YouTube-kanal (Aktieanalytikern) tycker jag. Men han har fler kanaler, oklart om han stänger av de andra? Han har själv sagt att hans andra kanal kommer troligtvis växa mer än denna. Och han har som sagt fler.

Jag tror han inte kommer stänga sin Youtube-kanal. Detta skulle vara ekonomiskt nedfall för han då han tjänar pengar på att vara offentlig. Att 1-2 personer ska få hans kanal i KK låter bara löjligt. Han gråter som en blöja.
Citera
2024-12-15, 21:05
Medlem
Är det forumet på dagens industri som han käbblar om i senaste videon? Eller detta forum?
Jag tycker han har helt spårat ur nu!
Citera
2024-12-15, 21:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekongo74
Är det forumet på dagens industri som han käbblar om i senaste videon? Eller detta forum?
Jag tycker han har helt spårat ur nu!

Han gråter bara över att någon har skrivit på något diverse forum. Han nämner dock inte vilket.
Troligtvis så känner han sig pressad och avslöjad, så han vill nog inte visa vart det kommer ifrån eller vem som har sagt det.

Vi kan inte förvänta oss att det han blir upprörd/arg över är hån och mobbing. Sådant är det få som bryr sig om över nätet.

Det vi kan förvänta oss om, enligt den djupa AA-analys som jag har gjort, är att jag bestämt analyserar och fördjupar mig i ämnet, på ett sådant sätt som AA brukar göra. Där efter drar jag min slutsats och uttalar mig på ett sådant sätt som gör så att jag som har fördjupat mig i ämnet, äger en sådan kunskap om ämnet förstås. När jag gör det, så kan jag gladligen uttrycka mig på ett sådant sätt som skapar betydelse för investeringen och gör så att du som läsare undrar vad jag helt och hållet pratar om. Jo. Det är så här man gör när man försöker låta smart, men misslyckas.

Det AA är arg/sur över är folk som dissar hans metoder och kallar dom dåliga. Klart det skadar hans affärer. AA visar inte några citat som bevisar på att AA är en bluff som skapar uppmärksamhet åt sitt Patreon-konto. Han vill tjäna pengar. Helt förståeligt. Inget vi säger emot.

Men när han sjunger och berättar historier som gör så svagt folk, väljer att spendera sina pengar, så utnyttjar han deras känslor, för sin egen vinning.
Citera
2024-12-15, 21:54
Medlem
JohnsJohns avatar
Citat:
Mitt påstående menar jag med att banken skyddar dig inte från förlust.
Den kanske varnar, men det gör alla banker. "Nu har ditt kapital minskat med 10%!"

Men ingen rekommendation från dom "NU...ska du sälja!"
Jo, blir du överbelånad måste du agera samma dag. Gör du inte det säljer banken dina aktier utan att du ber om det. Det är inget vanligt lån.
Citera
2024-12-15, 21:58
Medlem
ingetbranicks avatar
AA är inte helt överraskande lugn som en filbunke angående Hexatronic och vice-vd:ns försäljning av 1,8 miljoner aktier till ett värde av 65 miljoner kronor. AA bryr sig inte och skämtar bara om att "helgen är förstörd", även om han medger att risken finns att aktien backar med 5 % på måndag.

Lite gulligt nästan, men också så naivt som bara en Aktieanalytiker kan vara. Själv gissar jag att aktien rasar med 30 % som mest och slutar på 20 % ner efter att andra förhoppningsfulla på jakt efter fallande knivar handlar upp kursen något framåt eftermiddagen.

Jag äger för övrigt själv en post i Hexatronic motsvarande 0,6 % av portföljvärdet.
Citera
2024-12-15, 22:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnsJohn
Jo, blir du överbelånad måste du agera samma dag. Gör du inte det säljer banken dina aktier utan att du ber om det. Det är inget vanligt lån.

Blir man inte skyldig då?
Citera
2024-12-15, 22:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
AA är inte helt överraskande lugn som en filbunke angående Hexatronic och vice-vd:ns försäljning av 1,8 miljoner aktier till ett värde av 65 miljoner kronor. AA bryr sig inte och skämtar bara om att "helgen är förstörd", även om han medger att risken finns att aktien backar med 5 % på måndag.

Lite gulligt nästan, men också så naivt som bara en Aktieanalytiker kan vara. Själv gissar jag att aktien rasar med 30 % som mest och slutar på 20 % ner efter att andra förhoppningsfulla på jakt efter fallande knivar handlar upp kursen något framåt eftermiddagen.

Jag äger för övrigt själv en post i Hexatronic motsvarande 0,6 % av portföljvärdet.

Jag tror att AA kommer göra en video imorgon och säga "men jag gör analysen att Hexatronic är nu tokbillig!". Sedan kommer han göra "The Rock" öga med ögonbrynen framför kameran, flina lite som han vet vad som kommer hända.

Ja, det är en analys som är korrekt. Men tokbillig betyder inte att den är bra eller dålig.

Jag gissar på -20% på måndag imorgon om 11 timmar.
Citera
2024-12-15, 22:33
Medlem
JohnsJohns avatar
Citat:
Blir man inte skyldig då?
Om det inte finns värde som täcker skulden så blir du skyldig ja, men om det finns värde att sälja, så säljer de och täcker din överbelåning. Fortsätter det sjunka så säljer de mer. Till slut så kanske du kan hamna på minus men de flesta mäklare har agerat innan det händer.
Citera
2024-12-15, 22:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnsJohn
Om det inte finns värde som täcker skulden så blir du skyldig ja, men om det finns värde att sälja, så säljer de och täcker din överbelåning. Fortsätter det sjunka så säljer de mer. Till slut så kanske du kan hamna på minus men de flesta mäklare har agerat innan det händer.

Låter ändå farligt.
Tänk om man lånar, och direkt första dagen så går man minus.
Citera
2024-12-15, 22:54
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Låter ändå farligt.
Tänk om man lånar, och direkt första dagen så går man minus.

Är i praktiken det AA gjort flera gånger eftersom han maxar belåningen så fort något går upp - och så åker han på överbelåning direkt efteråt. Han ligger alltså "steget efter" och får mer hävstång ner pga. sitt agerande. Så ska man naturligtvis inte använda belåning.
Det finns något oerhört tragiskt med dessa män som passerat zenit med god marginal män ändå inte befinner där de vill eller borde vara. AA borde, efter så många år på börsen och framgångsrik egenföretagare, sitta på en förmögenhet låt säga runt 20-30 miljoner (kanske lite färgat av min egen situation - men låt gå) som skulle ge ett helskäggs trygghet nu när håravfallet är påtagligt. Istället sitter han där och blåser upp sin (vålds)kapacitet som ett julbordsfyllo helt omedveten om att ett käftsmäll i den åldern och den hälsan med icke försumbar risk kan vara livshotande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in