2024-12-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag repeterar:

Finns det styrkta bevis på att hennes upplevda tillstånd dagen efter, är uteslutande och konstaterat kopplat till en rädsla för den tilltalande?

Du behöver bara svara ja eller nej, inget otäckt kommer hända!

Jag har redan svarat på det. Men du verkar inte förstå det svaret.
Citera
2024-12-15, 19:29
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag sprider inga lögner. Jag sprider fakta: män är i regel starkare än kvinnor.

Få män är starkare än MÄ i detta fall. Vi har ju hennes stats från SL och hon är starkare än 99% av alla män i de tre stora. Fan en kvinna som drar 155kg i marklyft raw är ingen liten späd brud som du kan kasta runt med som du vill. Dessutom legitim judoka med SM-meriter i 70kgs-klassen, hon skulle choka ut de flesta mansgrisarna innan de ens hann tänka på att få av sig byxorna.
Citera
2024-12-15, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
I så fall lägg upp en bild på båda med maskade ansikten. Gärna en gruppbild.

Borde jag ha en gruppbild för att jag vet vilka dem är? Jag känner ingen av dem
Citera
2024-12-15, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

HD har gång på gång klargjort att trovärdighet och tillförlitlighet ska bedömas utifrån helheten som exempelvis om berättelsen är sammanhängande, detaljerad och stöds av annan bevisning (NJA 2010 s. 671).

Citat:
Vid bedömningen av utsagan finns det ofta anledning att lägga vikt främst vid sådana faktorer som avser innehållet i berättelsen som sådan, exempelvis i vad mån den är klar, lång, levande, logisk, rik på detaljer, påvisat sanningsenlig i viktiga enskildheter samt fri från felaktigheter, motsägelser, överdrifter, svårförklarliga moment, konstansbrister, dåligt sammanhang eller tvekan i avgörande delar.

Enligt din egen hänvisning, visar det sig att MÄ:s utsaga inte uppfyller kraven överhuvudtaget.

Sen skriver du att utsagan ska stödjas av annan bevisning, och sådan bevisning finns inte i detta fall tråden handlar om.

Tack för snyggt självmål!
Senast redigerad av billigost 2024-12-15 kl. 19:44.
Citera
2024-12-15, 19:35
Avslutad
Citat:
Jag har redan svarat på det. Men du verkar inte förstå det svaret.

Nej du har inte presenterat ett enda bevis, jag repeterar:

Finns det styrkta bevis på att hennes upplevda tillstånd dagen efter, är uteslutande och konstaterat kopplat till en rädsla för den tilltalande?
Citera
2024-12-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Tillskillnad från dig är jag läskunnighet, vad tingsrätten där det är majoriteten amatörer anser är inte speciellt relevant och ja jag kan avgöra det betydligt bättre än de sovande pensionärerna som sitter där. Hade det varit en dom från högsta domstolen hade vi kunnat börja snacka om relevans men en dom i tingsrätten löjligt de fattar ofta helt bisarra beslut

Jovisst judomästaren och armbrytningsmästaren blir så "rädd" av att en full och harmlös klasskamrat tar lite på henne att hon rider och suger i timmar, behövs inget våld tvång eller hot, att tro på det säger en hel del om din dumhet. Det är en saga hon berättar som inte har någon som helst verklighetsförankring, hon ville bli knullad av två killar samma dag den skabbiga horan men det är inte Vikings fel att hon får Ågren sen.

Att det inte finns några strypmärken utesluter visserligen inte till 100 procent men det är fortfarande en stark indikation på att hon ljuger, då kan man fråga sig vad mer hon ljuger om, troligtvis alltihopa.

Det är imponerande att du lyckas dra in både "sovande pensionärer" och "judomästaren" i samma röriga rant.

Om vi börjar med ditt påstående om tingsrätten,
de är kanske inte HD, men de består inte heller av amatörer som du hävdar.

Det är juristdomare och nämndemän som tillsammans granskar bevisning, vilket är lite mer än vad man kan säga om ditt rent spekulativa resonemang.

Om du nu är en sådan expert, varför inte söka till HD och visa hur det ska gå till?

Sedan har vi judomästaren.

Din logik verkar vara att hennes kunskap inom kampsport på något magiskt sätt gör henne immun mot våld eller obehag.

Ska vi anta att alla kampsportsutövare aldrig kan bli utsatta för brott?

Det är lika nonsensartat som resten av dina inlägg.

Dina kommentarer om offret är inte bara osakliga utan direkt vedervärdiga och OT.

Kanske dags att fundera över om det inte är din egen trovärdighet som behöver en seriös granskning här på tråden.
Citera
2024-12-15, 19:36
Medlem
Citat:
Har du varit i närkamp med de båda? Om inte, så vet du inte.

Haha vilket självmål du påstår dig ju veta att Viking är så mycket starkare och att hon därför blev så "rädd" det blev hon inte hon red, sög och knullade för att hon ville, sen spela hon teater för att underbygga den falska anmälan. Hon kände sig säkert billig som knulla 2 killar dagen efter att hon dumpat pojkvännen lätt att komma med en efterhandskonstruktion då " jag ville nog inte egentligen jag måste varit rädd" uppenbar efterhandskonstruktion
Citera
2024-12-15, 19:36
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Sen skriver du att utsagan ska stödjas av annan bevisning, och sådan bevisning finns inte i detta fall tråden handlar om.

Blåmärken, dessa blåmärken är nog vad som fick Viking fälld i detta mål. Helt irrelevant givetvis men tingsrätten ville ha en fällande dom och Vikings advokat jobbade för MÄ.
Citera
2024-12-15, 19:37
Medlem
Citat:
Du skrev att hon ville något dagen efter, som hon inte fick. Och detta fick henne enligt dig att anmäla honom falskt för våldtäkt. Vad menar du att hon dagen efter inte fick?

Är du helt knäpp i huvudet eller? Svaret på din fråga står i inlägget där allt annat du nämner ovan står.

Hur var det nu, förnekar du nu alltså att hon ville att han skulle sova över?
Citera
2024-12-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Kan inte annat än hålla med. Självklart hade hon inte legat med honom om hon inte ville

Om hon inte ville och han våldtog henne, vilket allt pekar på (tom domen). Så kan hon visst det ha "legat" med honom mot sin vilja = våldtäkt.
Citera
2024-12-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det är imponerande att du lyckas dra in både "sovande pensionärer" och "judomästaren" i samma röriga rant.

Om vi börjar med ditt påstående om tingsrätten,
de är kanske inte HD, men de består inte heller av amatörer som du hävdar.

Det är juristdomare och nämndemän som tillsammans granskar bevisning, vilket är lite mer än vad man kan säga om ditt rent spekulativa resonemang.

Om du nu är en sådan expert, varför inte söka till HD och visa hur det ska gå till?

Sedan har vi judomästaren.

Din logik verkar vara att hennes kunskap inom kampsport på något magiskt sätt gör henne immun mot våld eller obehag.

Ska vi anta att alla kampsportsutövare aldrig kan bli utsatta för brott?

Det är lika nonsensartat som resten av dina inlägg.

Dina kommentarer om offret är inte bara osakliga utan direkt vedervärdiga och OT.

Kanske dags att fundera över om det inte är din egen trovärdighet som behöver en seriös granskning här på tråden.

Så då medger du att kvinnan är elitidrottare med flera VM-guld i kraftsporter?
Citera
2024-12-15, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Blåmärken, dessa blåmärken är nog vad som fick Viking fälld i detta mål. Helt irrelevant givetvis men tingsrätten ville ha en fällande dom och Vikings advokat jobbade för MÄ.

Den medicinska analysen fastställde inte var dessa blåmärken kan uppstått från, så det finns ingen bevisning angående det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in