2024-12-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Det var inte det jag frågade, jag repeterar:

Finns det styrkta bevis på att hennes upplevda tillstånd dagen efter, är uteslutande och konstaterat kopplat till en rädsla för den tilltalande?

Vilken märklig fråga du återigen ställer. Den visar tydligt på att du inte förstår vad jag försöker förmedla till dig. Var god läs mitt tidigare inlägg till dig igen:

Våldtäkten är vad som försatte henne i rädsla där och då. Och efteråt var hon traumatiserad, vilket olika vittnen berättar om.
Citera
2024-12-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och vad ville hon dagen efter då? Berätta det du.

Men, jag ska berätta för dig vad hon ville dagen efter, och vad som hände då. Eftersom du tydligen inte fattat det.

Han vill knulla dagen efter. Hon ville INTE knulla dagen efter.

Tänka sig, då knullade han henne inte. Istället tog han sitt pick och pack och gick.

Han ville knulla + hon ville knulla = knull natten igenom med avsugning, ridning och köksbordsövningar.

Han ville knulla + hon ville inte knulla = inget knull alls, bara ett adjö.

Mycket tydligare kan det inte bli. När hon inte ville knulla så blev det heller inget knull. Kan du få in det i din skalle?
Citera
2024-12-15, 19:19
Avslutad
Citat:
Vilken märklig fråga du återigen ställer. Den visar tydligt på att du inte förstår vad jag försöker förmedla till dig. Var god läs mitt tidigare inlägg till dig igen:

Våldtäkten är vad som försatte henne i rädsla där och då. Och efteråt var hon traumatiserad, vilket olika vittnen berättar om.

Jag repeterar:

Finns det styrkta bevis på att hennes upplevda tillstånd dagen efter, är uteslutande och konstaterat kopplat till en rädsla för den tilltalande?

Du behöver bara svara ja eller nej, inget otäckt kommer hända!
Citera
2024-12-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Om jag inte minns helt fel har han fått en advokat från de Basso. Så det lär nog vara någon som vet hur en slipsten ska dras och som inte är genusbiaserad i sitt yrkesutövande.

Det börjar väl bli dags att kolla upp dagboksbladet i ärendet. Det borde komma in lite yrkanden från hans försvarsadvokat om vilka förhör m.m. som ska genomföras under HR-förhandlingen. Det är, för mig i alla fall, helt otänkbart att inte kvinnan skall höras igen, så att hon för svara på alla de frågor som hans korrupta försvarsadvokat inte ställde under TR-förhandlingen.

Så nu är det tydligen ursprungliga advokatfirman som är problemet? Vilket fantastiskt argument!

Om vi blundar för rättspraxis och istället låtsas att hela rättsprocessen lever och dör med namnet på en advokatbyrå.

HD har gång på gång klargjort att trovärdighet och tillförlitlighet ska bedömas utifrån helheten som exempelvis om berättelsen är sammanhängande, detaljerad och stöds av annan bevisning (NJA 2010 s. 671).

Men varför bry sig om detta när vi kan spekulera i att en hel advokatfirma skulle vara så partisk att hela tingsrättens beslut nu ska kastas i papperskorgen?

Och så har vi det där med att målsäganden hörs på nytt i hovrätten.
Ja, för det har ju aldrig hänt förut – om vi ignorerar HD:s tydliga praxis om att det inte krävs, såvida inte särskilda skäl föreligger (NJA 2003 s. 537).

Men hej, låt oss hellre måla upp en konspiration där inte bara tidigare advokaten, utan hela advokatfirman, är korrupt.

För det är ju mycket mer dramatiskt än att bemöta sakfrågan.
Om bevisningen är tillräcklig, vilket tingsrätten ansåg att den var.

De Basso är förövrigt under lupp av grävande journalister, vilket kommer att bli kul att läsa om.
Citera
2024-12-15, 19:20
Medlem
Citat:
Du påstår att ingen annan kan veta vem som är starkast om den inte varit i närkamp med de bägge. Men samtidigt påstår du dig själv veta hur det förhåller sig. Du är kort och gott ett rövhål som tror att du står över alla andra. Du har ingen aning och har inte brytt dig om att ta reda på fakta. Istället sprider du bara en massa lögner och skitsnack inte bara om båda inblandade utan också om andra i tråden.

Vissa av oss här har istället tagit reda på fakta.

Att du är så korkad att du tror att män blir "otroligt starka" när de blir fulla säger allt om dig. Du har inte ens någon aning om hur onykter mannen faktiskt var.

Vad jag tror har du ingen aning om, att sitta och binda halmgubbar som du gör har ingen effekt.

Kvinnan är elitidrottare och världsmästare i kraftsporter. Hon ville att han skulle komma och sova hos henne och hon ville att han skulle sova i hennes sedan och sedan ville hon suga hans kuk, rida honom och bli tagen på köksbordet. Och hade hon inte velat något av det så hade hon kunnat slänga ut honom genom fönstret precis när som helst. Konstigare än så är det inte.

Nej, jag sprider inga lögner. Jag sprider fakta: män är i regel starkare än kvinnor. Tom. normalstarka män är i regel starkare än vältränade kvinnor. Och män är i regel längre än kvinnor. Så det är inte konstigt att jag starkt misstänker att den dömde är både starkare och längre än målsägande och därmed har ett fysiskt övertag.

Enligt den dömde själv så är han inte full. Och han orkar ju hålla på och ha sex i två timmar, så hans fysik är det inget fel på. Men med den mängd alkohol han dragit i sig (enligt egen utsaga) så är han givetvis mer avtrubbad kognitivt. Vissa kan bli väldigt märkliga på fyllan. Och målinriktade. Och starka i det de målinriktat vill göra.

Hade hon velat ha honom där/velat ha honom, hade hon väl för det första gått på festen. Inte sant?
Citera
2024-12-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Ditt resonemang är inte bara selektivt, det visar också en bristande förståelse för rättsmedicinsk bevisning.

Frånvaron av märken innebär inte att strypgrepp inte har förekommit vilket med ditt lögnaktiga inlägg låter påskina.

Vidare är det domstolens uppgift att bedöma trovärdighet och bevisning, inte din hobbyanalys.

Dina påståenden om efterhandskonstruktion är både okunnigt och irrelevanta.

Målsäganden har i både förundersökningen och vid rättegången förklarat att hon följde den tilltalades instruktioner , som att utföra oralsex eller anta olika positioner, eftersom hon kände sig tvingad och rädd för vad som skulle kunna hända annars.

Hon beskriver att hon kände sig hjälplös och valde att göra som den tilltalade sa för att minimera skada.

Påståendet att "strypgrepp är en lögn eftersom det inte fanns märken" är alltså inte juridiskt hållbart, eftersom rättsintyget tydligt anger att märken inte alltid uppstår vid strypgrepp.

Dessutom har domstolen inte grundat sin fällande dom enbart på detta, utan på en helhetsbedömning av målsägandens trovärdighet och annan bevisning, som vittnesmål, rättsintyg och dokumenterade skador.

Bara att läsa Dom och FUP om du är läskunnig.

Tillskillnad från dig är jag läskunnighet, vad tingsrätten där det är majoriteten amatörer anser är inte speciellt relevant och ja jag kan avgöra det betydligt bättre än de sovande pensionärerna som sitter där. Hade det varit en dom från högsta domstolen hade vi kunnat börja snacka om relevans men en dom i tingsrätten löjligt de fattar ofta helt bisarra beslut

Jovisst judomästaren och armbrytningsmästaren blir så "rädd" av att en full och harmlös klasskamrat tar lite på henne att hon rider och suger i timmar, behövs inget våld tvång eller hot, att tro på det säger en hel del om din dumhet. Det är en saga hon berättar som inte har någon som helst verklighetsförankring, hon ville bli knullad av två killar samma dag den skabbiga horan men det är inte Vikings fel att hon får Ågren sen.

Att det inte finns några strypmärken utesluter visserligen inte till 100 procent men det är fortfarande en stark indikation på att hon ljuger, då kan man fråga sig vad mer hon ljuger om, troligtvis alltihopa.
Citera
2024-12-15, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Så nu är det tydligen ursprungliga advokatfirman som är problemet? Vilket fantastiskt argument!

Om vi blundar för rättspraxis och istället låtsas att hela rättsprocessen lever och dör med namnet på en advokatbyrå.

HD har gång på gång klargjort att trovärdighet och tillförlitlighet ska bedömas utifrån helheten som exempelvis om berättelsen är sammanhängande, detaljerad och stöds av annan bevisning (NJA 2010 s. 671).

Men varför bry sig om detta när vi kan spekulera i att en hel advokatfirma skulle vara så partisk att hela tingsrättens beslut nu ska kastas i papperskorgen?

Och så har vi det där med att målsäganden hördes på nytt i hovrätten.
Ja, för det har ju aldrig hänt förut – om vi ignorerar HD:s tydliga praxis om att det inte krävs, såvida inte särskilda skäl föreligger (NJA 2003 s. 537).

Men hej, låt oss hellre måla upp en konspiration där inte bara tidigare advokaten, utan hela advokatfirman, är korrupt.

För det är ju mycket mer dramatiskt än att bemöta sakfrågan.
Om bevisningen är tillräcklig, vilket tingsrätten ansåg att den var.

De Basso är förövrigt under lupp av grävande journalister, vilket kommer att bli kul att läsa om.

Du har som vanligt ingen koll alls och skriver bara en massa trams. Du får helt enkelt, som vanligt, läsa på!
Rättspraxis, rättsprocesser och rättssäkerhet verkar du inte ha någon som helst koll på.

Mannen blev tilldelad en korrupt försvarsadvokat, konstigare än så är det tyvärr inte.

Nästan varannan tingsrättsdom som överklagas ändras av hovrätten, så om du tror att en överklagad tingsrättsdom är att lita blint på då är du utomordentligt okunnig och naiv.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2024-12-15 kl. 19:25.
Citera
2024-12-15, 19:25
Medlem
Citat:
Jag vet att män i regel är starkare än kvinnor. Tom. att vanligt tränade män är starkare än vältränade kvinnor. Jag vet även att män i regel är längre än kvinnor. Och jag vet även att fulla, kåta och beslutsamma män även vid normal styrka, kan bli oerhört starka.

Så. Du behöver ha rejält på fötterna, när du påstår att målsägande är starkare än den dömde.

I övrigt har du en övertro på att folk reagerar snabbt och smart. Blir folk tillräckligt rädda, så är det överlevnad som blir prio 1. Ibland är det att helt enkelt "ge upp".

Ja judomästaren och armbrytningsmästaren blir så rädd för en nersupen, svagare och harmlös klasskamrat att hon rider och suger i timmar, det är en underhållande saga men det har ingen verklighetsförankring snarare är det så dumt att det blir komiskt
Citera
2024-12-15, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
MÄ är helt klart starkare än en genomsnittlig man. Nu vet vi ju inget om Viking så svårt att säga om han är en typisk teknolog á 180cm/65kg eller en flåbuse om 190cm/100kg.

Hon har tränat judo i säkert 10 år men blir helt livrädd när en man hon bjudit in till sin säng tar henne på brösten. Jojo, säkert tjena

Nej, hon är ju inte rädd inledningsvis. Inledningsvis säger hon både ifrån och puttar bort honom, tar bort hans händer. Det är när han fortsätter att forcera sig fram hon blir rädd för honom.

Jag känner en oerhört vältränad kvinna, som gjorde en övning med en normaltränad man en gång. Övningen gick ut på att han satt grensle över henne och hon skulle få bort honom. Hon kunde inte rucka honom en fena. Han hade helt klart övertaget. När de gjorde övningen att hon satt grensle över honom och han låg underst, så lyckades han välta omkull henne och även ta grepp på henne.
Citera
2024-12-15, 19:27
Medlem
Citat:
Du påstår att ingen annan kan veta vem som är starkast om den inte varit i närkamp med de bägge. Men samtidigt påstår du dig själv veta hur det förhåller sig. Du är kort och gott ett rövhål som tror att du står över alla andra. Du har ingen aning och har inte brytt dig om att ta reda på fakta. Istället sprider du bara en massa lögner och skitsnack inte bara om båda inblandade utan också om andra i tråden.

Vissa av oss här har istället tagit reda på fakta.

Att du är så korkad att du tror att män blir "otroligt starka" när de blir fulla säger allt om dig. Du har inte ens någon aning om hur onykter mannen faktiskt var.

Vad jag tror har du ingen aning om, att sitta och binda halmgubbar som du gör har ingen effekt.

Kvinnan är elitidrottare och världsmästare i kraftsporter. Hon ville att han skulle komma och sova hos henne och hon ville att han skulle sova i hennes sedan och sedan ville hon suga hans kuk, rida honom och bli tagen på köksbordet. Och hade hon inte velat något av det så hade hon kunnat slänga ut honom genom fönstret precis när som helst. Konstigare än så är det inte.

Kan inte annat än hålla med. Självklart hade hon inte legat med honom om hon inte ville
Citera
2024-12-15, 19:28
Medlem
Citat:
Men, jag ska berätta för dig vad hon ville dagen efter, och vad som hände då. Eftersom du tydligen inte fattat det.

Han vill knulla dagen efter. Hon ville INTE knulla dagen efter.

Tänka sig, då knullade han henne inte. Istället tog han sitt pick och pack och gick.

Han ville knulla + hon ville knulla = knull natten igenom med avsugning, ridning och köksbordsövningar.

Han ville knulla + hon ville inte knulla = inget knull alls, bara ett adjö.

Mycket tydligare kan det inte bli. När hon inte ville knulla så blev det heller inget knull. Kan du få in det i din skalle?

Du skrev att hon ville något dagen efter, som hon inte fick. Och detta fick henne enligt dig att anmäla honom falskt för våldtäkt. Vad menar du att hon dagen efter inte fick?
Citera
2024-12-15, 19:28
Medlem
Citat:
Nej, jag sprider inga lögner. Jag sprider fakta: män är i regel starkare än kvinnor. Tom. normalstarka män är i regel starkare än vältränade kvinnor. Och män är i regel längre än kvinnor. Så det är inte konstigt att jag starkt misstänker att den dömde är både starkare och längre än målsägande och därmed har ett fysiskt övertag.

Enligt den dömde själv så är han inte full. Och han orkar ju hålla på och ha sex i två timmar, så hans fysik är det inget fel på. Men med den mängd alkohol han dragit i sig (enligt egen utsaga) så är han givetvis mer avtrubbad kognitivt. Vissa kan bli väldigt märkliga på fyllan. Och målinriktade. Och starka i det de målinriktat vill göra.

Hade hon velat ha honom där/velat ha honom, hade hon väl för det första gått på festen. Inte sant?

Du sprider massvis med lögner och skitsnack. Du kanske inte har fattat det, men den här tråden handlar inte hur en genomsnittlig man förhåller sig till en genomsnittlig kvinna.

Den gäller hur en helt vanlig kille förhåller sig till en kvinnlig elitidrottare och världsmästare i kraftsport.

Att du sedan vägrar inse fakta, att hon är mycket starkare än honom, förändrar inte det faktum, att hon är mycket starkare än honom.

Förnekar du nu alltså att hon ville ha honom där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in