2024-12-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Fel, hon PÅSTÅR i EFTERHAND att hon varit rädd. Det finns inget som helst bevis på att hon skulle varit rädd eller utsatt under tiden den tilltalade var i lägenheten.

Du läser fortfarande MÄ utsagor i FUP som om det vore fakta, när det själva verket enbart är vad hon PÅSTÅR har hänt.

Ja, hon säger att hon var rädd. Varför litar du inte på henne? Hon var ju för fan traumatiserad efteråt. Något har hänt. Annars hade hon inte varit traumatiserad. Var så säker.

Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja nej hela grejen med att hon var rädd känns som en uppenbar efterhandskonstruktion. Hon tänkte kanske inte ligga med honom men gav efter och sen när hon blev dissad kom efterhandskonstruktionen " jag måste varit rädd jag ville nog inte egentligen"
'

Hon blev inte dissad. Hon dissade den dömde där på morgonen. Det beskriver de båda i sina förhör. Och hon dissade honom även på natten (det beskriver hon i sina förhör).

Och hon hade redan berättat om våldtäkten för sina vänner, innan han skickade sitt sms till henne. Om du nu ser det sms:et som en diss?

Så. Målsägande har dissat den dömde. Inte tvärtom.
Citera
2024-12-15, 17:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Jag tror du har en orealistisk bild av hur bra judo är mot någon med mer muskler, men visst du får tro på vad du vill.

Jag anser fortfarande att det är realistiskt att hon kan ha känt sig underlägsen och inte velat reta upp en full och starkare kille, inte trots att hon kan judo utan kanske på grund av att hon tex sparrat med killar och vet skillnaden.....

Då har du ingen aning om hur skickliga kampsports-atleter är, som dessutom utövar styrkesport.

Även om den tilltalade skulle vara större och tyngre så har kampsportare tekniken, färdigheten och snabbheten att parera attacker och sedan vända försvar till överläge.

Jag har en kompis som utövar styrkesport som har varit ihop med en tjej nu i flera år som tränat kampsport på lägre nivå än MÄ. Min kompis har än idag inte en chans i närkamper med henne, så fort han försöker med någon attack så parerar hon det blixtsnabbt och tar något skumt grepp om hans arm.
Citera
2024-12-15, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, hon säger att hon var rädd. Varför litar du inte på henne? Hon var ju för fan traumatiserad efteråt. Något har hänt. Annars hade hon inte varit traumatiserad. Var så säker.

'

Hon blev inte dissad. Hon dissade den dömde där på morgonen. Det beskriver de båda i sina förhör. Och hon dissade honom även på natten (det beskriver hon i sina förhör).

Och hon hade redan berättat om våldtäkten för sina vänner, innan han skickade sitt sms till henne. Om du nu ser det sms:et som en diss?

Så. Målsägande har dissat den dömde. Inte tvärtom.

Ja hon ångrar sig säkert att hon särade på benen för två olika killar dagen efter att hon lämnat sin pojkvän hon är ett äckligt luder men det är inte Vikings fel, falskanmäla en kille för våldtäkt för att man inte kan stå för att man är en hynda det är ondska precis som det är ondska att försvara en rättsvidrig dom.

Ja att hon var rädd är en uppenbar efterhandskonstruktion för att hon inte kan stå för att hon är ett luder som dumpar killen och direkt knullar runt
Citera
2024-12-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Du har rätt till din åsikt, men det är sant att män i allmänhet är mycket starkare än kvinnor. En kvinna som tränar judo är troligen mycket medveten om detta. I övrigt vet jag inte vad jag tycker om domen.

Har träffat på manipulativa personer av båda könen i mitt liv och det kan vara svårt och ta tid att inse vad det är för typ för mig i alla fall.

I detta fallet eftersom jag känner till båda så vet jag att hon var fysiskt överlägsen
Citera
2024-12-15, 18:01
Medlem
Citat:
Jag har inte hittat domen på datorn. Men han är dömd för våldtäkt och inte för "oaktsam våldtäkt".

Och det är lätt at förstå om man läser FUP. Målsägande gör motstånd och säger "nej" och att hon inte vill. Upprepade gånger. Men hamnar sedan i chock (av rädsla och av att han forcerar sig fram och tvingar sig på henne.

MÄ: Jag blev väldigt snabbt att jag försöker ta bort hans händer, men han verkar inte bry sig
liksom. Han fråga inte ens utan direkt ta på mina bröst åh ta på min midja och mina ben utan
att liksom, som om det vore självklart att han kan göra det liksom. Och jag blev väldigt så här
ihopskrynklad typ och försökte och ta bort och liksom näe.

FL: Säger du nej till honom.

MÄ: Ja, nej, nej, nej och jag drar bort hans händer.

FL: Svarar han på det.

MÄ: Näe, eller han lyfter och flyttar och sen tar han nytt grepp igen eller vad man ska säga

MÄ: Och då ligger jag väl bara där helt, ja ganska i chock typ. Ja och sen så tar
han av sig alla kläder och så penetrerar han mig och hånglar med mig.

FL: Du säger att du hamnar i chock, beskriv mer vad händer med din kropp.

MÄ: Jag blev väl ganska (gråter!) som jag inser typ vad som kommer hända typ, men också att jag
inte har nånting, jag kan inte göra nåt för att få det att inte hända. Jag blir lite så fast, känner
jag mig typ.

Jag har tillgång till både förundersökningen och Dom.

Om vi diskuterar hot i juridisk perspektiv framgår det i dessa dokument

Så ja, det finns uppgifter i både domen och förundersökningsprotokollet som visar på att den tilltalade har använt former av tvång eller hot.

I gärningsbeskrivningen från åklagaren i domen framgår att den tilltalade ska ha hållit målsäganden i ett strupgrepp vid flera tillfällen under händelsen, samt tryckt hennes huvud mot sin penis i samband med oralt samlag.

V!king förnekar att något tvång eller hot har förekommit.

Rättens bedömning av dessa påståenden framgår av domen där tilltalades och målsägandens olika uppgifter vägs mot bevisning och vittnesmål.

Dvs V!kings utsagor har inte funnits trovärdiga.
Citera
2024-12-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Så ja, det finns uppgifter i både domen och förundersökningsprotokollet som visar på att den tilltalade har använt former av tvång eller hot.

I gärningsbeskrivningen från åklagaren i domen framgår att den tilltalade ska ha hållit målsäganden i ett strupgrepp vid flera tillfällen under händelsen, samt tryckt hennes huvud mot sin penis i samband med oralt samlag.

Rättens bedömning av dessa påståenden framgår av domen där tilltalades och målsägandens olika uppgifter vägs mot bevisning och vittnesmål.

Lögnen om strypgreppen har rättsmedicinska redan krossat eftersom det inte fanns några märken, det är med största sannolikhet en lögn från hennes sida, påståendet att hon deltog aktivt i sexet pågrund av rädsla är en uppenbar efterhandskonstruktion
Citera
2024-12-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Tack för förtydligandet!
Citera
2024-12-15, 18:12
Avslutad
Citat:
Ja, hon säger att hon var rädd. Varför litar du inte på henne?

Varför skulle jag lita på en främmande människa utan styrkt bevisning?

Vad består bevisningen av från natten som styrker att hon varit rädd?
Citera
2024-12-15, 18:13
Medlem
Citat:
Nej, jag känner inte målsägande. Men hennes identitet röjdes tidigare i tråden och jag har därav sett uppgifter om henne. Och hon är inte "elitidrottare och världsmästare".

Varför ljuger du om att hon inte är elitidrottare och världsmästare?
Varför sprider du hela tiden bara en massa lögner om alla inblandade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
I detta fallet eftersom jag känner till båda så vet jag att hon var fysiskt överlägsen

Har du varit i närkamp med de båda? Om inte, så vet du inte.
Citera
Medlem
DVikings avatar
Dom från tingsrätten finns direkt på nätet här:

https://www.scribd.com/document/700453860/GA-teborgs-tingsrA-tt-B-18942-23-Dom-20231227
Citera
2024-12-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Varför ljuger du om att hon inte är elitidrottare och världsmästare?
Varför sprider du hela tiden bara en massa lögner om alla inblandade?

Frågan är mer varför du ljuger om att hon är världsmästare och elitidrottare.
Vill du få mig att skriva hur det egentligen ligger till? Så att jag får en varning för "personkänsliga uppgifter"? Glöm det. Det är mer din gren att läcka "personlighetskänsliga uppgifter" om målsägande. Dvs.: när du inte sprider lögner om densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in