Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag har inte hittat domen på datorn. Men han är dömd för våldtäkt och inte för "oaktsam våldtäkt".
Och det är lätt at förstå om man läser FUP. Målsägande gör motstånd och säger "nej" och att hon inte vill. Upprepade gånger. Men hamnar sedan i chock (av rädsla och av att han forcerar sig fram och tvingar sig på henne.
MÄ: Jag blev väldigt snabbt att jag försöker ta bort hans händer, men han verkar inte bry sig
liksom. Han fråga inte ens utan direkt ta på mina bröst åh ta på min midja och mina ben utan
att liksom, som om det vore självklart att han kan göra det liksom. Och jag blev väldigt så här
ihopskrynklad typ och försökte och ta bort och liksom näe.
FL: Säger du nej till honom.
MÄ: Ja, nej, nej, nej och jag drar bort hans händer.
FL: Svarar han på det.
MÄ: Näe, eller han lyfter och flyttar och sen tar han nytt grepp igen eller vad man ska säga
MÄ: Och då ligger jag väl bara där helt, ja ganska i chock typ. Ja och sen så tar
han av sig alla kläder och så penetrerar han mig och hånglar med mig.
FL: Du säger att du hamnar i chock, beskriv mer vad händer med din kropp.
MÄ: Jag blev väl ganska (gråter!) som jag inser typ vad som kommer hända typ, men också att jag
inte har nånting, jag kan inte göra nåt för att få det att inte hända. Jag blir lite så fast, känner
jag mig typ.
Jag har tillgång till både förundersökningen och Dom.
Om vi diskuterar hot i juridisk perspektiv framgår det i dessa dokument
Så ja, det finns uppgifter i både domen och förundersökningsprotokollet som visar på att den tilltalade har använt former av tvång eller hot.
I gärningsbeskrivningen från åklagaren i domen framgår att den tilltalade ska ha hållit målsäganden i ett strupgrepp vid flera tillfällen under händelsen, samt tryckt hennes huvud mot sin penis i samband med oralt samlag.
V!king förnekar att något tvång eller hot har förekommit.
Rättens bedömning av dessa påståenden framgår av domen där tilltalades och målsägandens olika uppgifter vägs mot bevisning och vittnesmål.
Dvs V!kings utsagor har inte funnits trovärdiga.