2024-12-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnsJohn
Belåning av aktier innebär att du lånar pengar av banken med dina aktier som säkerhet, vilket gör att du kan köpa fler aktier än vad ditt eget kapital räcker till.

Om värdet på dina aktier faller under en viss nivå blir du överbelånad och tvingas sälja aktier för att täcka lånet.

Detta sker långt innan dina aktier når 0 i värde, vilket gör att du sällan blir återbetalningsskyldig i rena pengar – banken skyddar sin säkerhet genom att sälja i tid.

Jaha, och detta visste vi inte redan????
Citera
2024-12-15, 14:38
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Belåning av aktier innebär att du lånar pengar av banken med dina aktier som säkerhet, vilket gör att du kan köpa fler aktier än vad ditt eget kapital räcker till.

Om värdet på dina aktier faller under en viss nivå blir du överbelånad och tvingas sälja aktier för att täcka lånet.

Detta sker långt innan dina aktier når 0 i värde, vilket gör att du sällan blir återbetalningsskyldig i rena pengar – banken skyddar sin säkerhet genom att sälja i tid.

Jo tjena....
Citera
2024-12-15, 14:46
Medlem
JohnsJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Jaha, och detta visste vi inte redan????
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jo tjena....
Hela tråden är ju full av påståenden som syftar till att folk tror att han i princip tar blancolån och köper aktier.
Citera
2024-12-15, 14:53
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Hela tråden är ju full av påståenden som syftar till att folk tror att han i princip tar blancolån och köper aktier.

Mitt påstående menar jag med att banken skyddar dig inte från förlust.
Den kanske varnar, men det gör alla banker. "Nu har ditt kapital minskat med 10%!"

Men ingen rekommendation från dom "NU...ska du sälja!"
Citera
2024-12-15, 15:06
Medlem
Duerfs avatar
Det finns säkert en liten del av de som tittar som tycker att han är bra på det här med aktier och det är gissningsvis de som följer honom via Patreon, men de flesta som kollar vet att det kommer gå åt helvete och vill se hur det går till.

Det säger sig självt att ständigt sälja innehav för att köpa aktier med fallande kurser med motiveringen att nu är det så billigt är en korkad strategi. Det är en antimomentumstrategi.

Anledningen till att han är tvungen att köra den strategin är att en normal avkastning på 7-9% per år i snitt inte funkar med hans belåning och ständiga uttag. Han behöver ta extrema risker, vilket förklarar hans fixering vid aktier som han tror kan fördubblas inom 1-2 år.

Han är bara en i en lång rad av män som gillar gambling och tror sig ha löst det här med börsen. De är malliga när de har tur och sedan hör man inget av dem. De har också en tendens att ljuga om resultaten, men eftersom många av AAs innehav är kända kommer naturligtvis han inte komma undan med lögner när vi ser kurserna gå ned.
Senast redigerad av Duerf 2024-12-15 kl. 15:08.
Citera
2024-12-15, 15:25
Medlem
https://x.com/AA__YouTube/status/1868267093508137424

Aktieanalytikern
@AA__YouTube
Några alias har jag nu kopplat ihop med fullständiga namn.
Fortsätt gärna inkomma med tips till min mail.
Pusslet ska bli komplett.
1:09 em · 15 dec. 2024
·
1 923 visningar
Citera
2024-12-15, 15:35
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BamseVarBoeg
https://x.com/AA__YouTube/status/1868267093508137424

Aktieanalytikern
@AA__YouTube
Några alias har jag nu kopplat ihop med fullständiga namn.
Fortsätt gärna inkomma med tips till min mail.
Pusslet ska bli komplett.
1:09 em · 15 dec. 2024
·
1 923 visningar
För en som bryr sig så lite bryr han sig ganska mycket.
Citera
2024-12-15, 16:42
Medlem
Han la upp en ny video precis. Jag orkade se 7,5 minuter.
Men kontentan är att jag slutar skriva i denna tråd. Det går inte att ta hans kanal på allvar överhuvudtaget mer.
Citera
2024-12-15, 16:47
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Men kontentan är att jag slutar skriva i denna tråd. Det går inte att ta hans kanal på allvar överhuvudtaget mer.

Han gråter ut och säger att orsaken varför han lämnar offentligheten för att han har blivit förtalad.
Han säger dock inte vad som har sagt eller visar några bevis. Så det är ett stort mysterium vad han menar.

Han kommer inte få många kronor när han lämnar då han brukar få rätt mycket pengar så fort han har livesändning.

Som sagt, mycket vänstersnyft i videon. Han är lika duktig att prata som en politiker eller media:
https://www.youtube.com/watch?v=veahW0q3GDo

Det kanske är bra att han lämnar Youtube och försvinner ett tag. Jag tror inte han gynnas positivt att låta folk kritisera han. Han behöver nog samla sina tankar och fundera över sina investeringar.

P.S Han verkar känslosam...Något har gått snett.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2024-12-15 kl. 16:55.
Citera
2024-12-15, 17:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det finns säkert en liten del av de som tittar som tycker att han är bra på det här med aktier och det är gissningsvis de som följer honom via Patreon, men de flesta som kollar vet att det kommer gå åt helvete och vill se hur det går till.

Det säger sig självt att ständigt sälja innehav för att köpa aktier med fallande kurser med motiveringen att nu är det så billigt är en korkad strategi. Det är en antimomentumstrategi.

Anledningen till att han är tvungen att köra den strategin är att en normal avkastning på 7-9% per år i snitt inte funkar med hans belåning och ständiga uttag. Han behöver ta extrema risker, vilket förklarar hans fixering vid aktier som han tror kan fördubblas inom 1-2 år.

Han är bara en i en lång rad av män som gillar gambling och tror sig ha löst det här med börsen. De är malliga när de har tur och sedan hör man inget av dem. De har också en tendens att ljuga om resultaten, men eftersom många av AAs innehav är kända kommer naturligtvis han inte komma undan med lögner när vi ser kurserna gå ned.

Bara lägger till information!
Han köper inte dåliga företag. Han köper när dom faller direkt, vilket är dålig strategi. Bästa är att vänta ett tag tills stormen är lagd och företaget har hittat balans.

Som sagt så har AA blivit KK. Därför försvinner han från Youtube.

Värt att notera så har han i skrivande stund 309 prenumeranter på Patreon.
https://www.patreon.com/mot10miljoner

Hans nuvarande inkomst på Patreon är 6 084 SEK per månad. Hans avgift är 79 SEK. Alltså betyder det av att alla 309 som prenumererar på han så är det 6084/79 = 77 personer som betalar han.

Så när han försvinner från Youtube så höjer han priset till 99 kr och då kommer alla 309 prenumeranter få betala 99 kr per skalle och då kommer hans summa gå till 99 * 309 = 30591 kr.

Killen tjänar pengar med strategier och historier i tron på att allt ska bli bra. Är inte detta som är bedrägeri och skamming?

Det fanns en kille på Youtube som gjorde samma sak:
https://www.youtube.com/channel/UCWN...TPmbKwht9FuE5A

Han skapade JÄTTE mycket filmer och sålde kunskap via Patreon. Men det var allt bara påhittat. Siraj Raval var alltså en bluff och tjänade pengar på att vara en bluff.
Källa: https://www.youtube.com/results?sear...+Raval+scammer
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2024-12-15 kl. 17:20.
Citera
2024-12-15, 17:33
Medlem
Citat:
Hoppas du har rätt. Han var nere för räkning i våras med, då räddades han på 9 av Hexatronic. Veckorna innan var som nu. Betydligt fler videos där han bedyrade hur obrydd han var samtidigt som alla kritiska kommentarer raderades. Sen kom den kaxiga perioden där han var Börsgudens chef. Jag misstänker att den fasen inte kommer tillbaka fler gånger.
Han verkar typ ha glömt att det här hände. Han va all-in Hexatronic före rapport(!) i våras. Den gick åt rätt håll så han återhämtade sig. Hade den gått åt fel håll är jag rätt säker på att han bokstavligen talat hade blivit likviderat och haft 0 kr i huvudportföljen.
Citera
2024-12-15, 17:36
Medlem
Citat:

Oavsett vad man tycker om AA (inte mycket jag personligen delar när det gäller placeringsstrategi etc) så vill jag inte bidra till att han ska må sämre än han redan gör, så jag lägger ner också, och hoppas det ordnar upp sig för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in