Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Det finns en anledning till att många SE-förespråkare vill ha ut bandet från det första förhöret med YN. Om handledsväska inte nämns där är det ganska solklart att hon påverkats. Holmérs handledsväska återgavs givetvis i media och Yvonne var sannolikt medveten om hans klassificering av väskan när det var dags för det andra förhöret.
Att visa upp ett (1) alternativ på bild för YN och fråga om det stämmer är rena clownmetodiken som får Lisbeths CP-konfrontation att framstå som höjden av rättssäkerhet. Påminner om när Börje Wingren flåsigt visade upp ett foto på Walter Kirisits för Mårten och glatt nedtecknade i referatet att Mårten var med på noterna. Saknar i princip bevisvärde.
Men om det skulle visa sig att YN sa handledsväska i det första förhöret lägger jag mig givetvis. Det man kan konstatera i nuläget är att ordet saknas i referatet.
Solklart? Det håller jag inte med om för fem öre. Hon säger ju den 2/3 att väskan var ca 15x20 cm, vilket stämmer förträffligt in med en handledsväska. Notera beskrivningen i bifogad länk!
https://hittajulklappar.nu/p/handledsvaska-herr/
Att folk kan påverkas är ju naturligtvis sant, men det bevisar väl inte att det måste vara så även här?
Jag förmodar att du vill ha sagt att hon såg en väska i strl 20x15, men att det egentligen var en vapenväska, men att eventuellt sådana tankar slogs i spillror när hon påverkades av polisen att det var en handlovsväska?
Borde inte polisen varit intresserad av och fråga om det kunde ha varit en vapenväska? Varför ville polisen styra mot en handledväska istället för en vapenväska enligt dig?