2024-12-13, 11:11
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
Ok, tack.
Att jag frågar att då är Benny den enda levande och ledande personen i HA Gbg. Och är då också den juridiska personen i klubben som när han är president. (Vad en juridisk person menas får ni själva googla på)
En juridisk person behöver inte betraktas själv som gärningsman, utan straffet skulle kunna följa av ett brott som någon har begått i den juridiska personens verksamhet. En för- utsättning för straffbarhet är att den juridiska personens ledning har varit delaktig i brottet eller tillåtit att brottet begåtts eller att det i den juridiska personens verksamhet inte har iaktta- gits tillräcklig omsorg och försiktighet för att förebygga brottet. Gärningsmannen måste dessutom ha handlat på den juridiska perso- nens vägnar eller till dess förmån och tillhöra
dess ledning eller stå i arbets-, tjänste- eller uppdragsförhållande till den tilltalande. Han kan alltså varit ovetande och i dagsläget bara nämnts att en president anstiftat det! Jag tror nog polisen använder sig av detta om inte annat för att skaka om och som när han är den enda presidenten i org/förening/klubben som finns i Gbg sen de la ner de andra två! Om det skulle hålla för ett åtal vet det fan, men om det är så att någon som var med i HA anstiftade det så kan det ju falla på honom även om han inte varit inblandad pga att de inte vet vem och Benny hålls ansvarig som juridisk person!
Jag sitter inte och påstår han är oskyldig eller skyldig men kan hända att anklagelserna mot honom sätter andra saker i rullning inom klubben och utanför.
Jag hoppas att alla inblandade åker dit och att alla Linus anhöriga och nära ska få sinnesfrid.
Det är fruktansvärt brott han utsattes för och så många har fått lida.

Du svamlar. Han är ingen juridisk person. Fastigheten drivs som en ekonomisk förening och klubben i sig är ingen verksamhet som tecknar firma med organisationsnummer. Snarare en ideell förening om knappt det.
Citera
2024-12-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse.W
Många skulle ja säga
Som tex?
Citera
2024-12-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Du svamlar. Han är ingen juridisk person. Fastigheten drivs som en ekonomisk förening och klubben i sig är ingen verksamhet som tecknar firma med organisationsnummer. Snarare en ideell förening om knappt det.
Du har helt rätt. HA är inget företag och är då inte heller en juridisk person.

Sedan angående det andra du kommenterade: Om det nu inte finns RICO lagar i Sverige (för ungefär så var den texten du kommenterade formulerad kan man säga) och det har vi inte än.
Citera
2024-12-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
De var troligen P2 som var boss på berget då!

Vad blev av P2?
Träffade honom för bara ett år sedan typ i Mölndal. Då var han fullkittad med patches och smycken. Kort därefter fick jag höra att han ej var med längre.
Klev han av frivilligt?
Citera
2024-12-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Vad blev av P2?
Träffade honom för bara ett år sedan typ i Mölndal. Då var han fullkittad med patches och smycken. Kort därefter fick jag höra att han ej var med längre.
Klev han av frivilligt?
Kanske tröttnade på turbulensen som var vid nedläggningen av två avdelningar i Gbg?
Citera
2024-12-13, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Vad blev av P2?
Kommer ihåg att han och Wass tillsammans var ute på vägarna ofta. Bland annat i Norge.
Citera
2024-12-13, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckthapolice
Kanske tröttnade på turbulensen som var vid nedläggningen av två avdelningar i Gbg?

Ja det är klart.
Eller så visste han om att skiten var på väg att träffa fläkten och försöker distansiera sig från klubben och personerna inblandade.
Citera
2024-12-13, 18:38
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueslover
Kommer ihåg att han och Wass tillsammans var ute på vägarna ofta. Bland annat i Norge.
När B lämnade som president på berget något år efter splittringen och GT uppstått så va väll Wass o P2 de mest framträdande medlemmarna i gunnilse tillsammans med sgt at arms under lång tid. Mega vill ja minnas det som det ett tag sen kom en annan mångårig medlem som inte är med nu längre men som va med i uteslutningen av Mega.
Citera
2024-12-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenroev
Bara för att jag går med kläder/accessoarer med texten ”jag är en mördare” så kan inte Polisen gripa/anhålla en person pga det. Sen är det roligt att du vet vad dom hittat när ingen fup finns

Se vad jag svarade på. Någon trodde att han aldrig skulle jaga ett FF märke men ack så fel man kan tro..
Citera
2024-12-13, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenroev
Bara för att jag går med kläder/accessoarer med texten ”jag är en mördare” så kan inte Polisen gripa/anhålla en person pga det. Sen är det roligt att du vet vad dom hittat när ingen fup finns

Går säkert massa rykten vad polisen hittat och vad de har för belägg mot personen. Med det sagt så gjorde de väl husrannsakan hos personen? Om han nu hade dessa smycken är det väl inte helt osannolikt att polisen "hittat" dessa hemma hos honom.

Sen om de tagit det i beslag eller inte är ju en annan fråga. Det vet förmodligen inte speciellt många fler än Polisen, åklagaren, försvarsadvokat och han själv då jag skulle tro att han fått beslagsprotokollet uppläst vid detta laget. Möjligen genom uteslutningsvägen också, utifall att några av hans kompisar varit hemma hos honom och städat upp efter husrannsakan och sett att dessa saker saknas.
Citera
2024-12-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harleyforever
klockrent utan fup så tänker jag detsamma

Vadå, är det jobbigt när någon har mer insyn än just du?
Jag har inte sagt att FF kläderna/smyckerna skulle ha någon relevans i utredningen, enbart att han faktiskt har detta å att det har hittats/setts vid husisen.
Menade med mitt inlägg att besitter du nya sådana märken, sen ca 1-2 år tillbaka, och häktad för ”anstiftan” så är sannolikheten hög att du har med mordet att göra. Sen om de finns tillräckliga bevis eller ej, om man blir dömd eller ej, det är något helt annat.

Men det var väldigt mycket snack om att HA inte var inblandade å att de skulle vara dem betalda blattarna eller andra som låg bakom. Som penispenis sa så är de väl skönt att de kommer fram vilka som faktiskt har haft fingret i de hela å göra?
Citera
2024-12-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbgmc
Vadå, är det jobbigt när någon har mer insyn än just du?
Jag har inte sagt att FF kläderna/smyckerna skulle ha någon relevans i utredningen, enbart att han faktiskt har detta å att det har hittats/setts vid husisen.
Menade med mitt inlägg att besitter du nya sådana märken, sen ca 1-2 år tillbaka, och häktad för ”anstiftan” så är sannolikheten hög att du har med mordet att göra. Sen om de finns tillräckliga bevis eller ej, om man blir dömd eller ej, det är något helt annat.

Men det var väldigt mycket snack om att HA inte var inblandade å att de skulle vara dem betalda blattarna eller andra som låg bakom. Som penispenis sa så är de väl skönt att de kommer fram vilka som faktiskt har haft fingret i de hela å göra?

Det fetstilta håller jag med om. I en annan tråd målades det upp en bild som nästan lät som en stor konspiration av några användare (som väldigt ofta verkar kommentera till Linus fördel och ära).

Verkar kanske mer som att motivet var lite enklare och okomplicerad än i de breda penseldragen "visste för mycket" och "ville tysta" etc. som andra användare målat upp. Om det stämmer att Linus slängde ut killarna från deras egna lokal och tog över den så har man förmodligen det mest sannolika motivet redan där.
Senast redigerad av Grannendarborta 2024-12-13 kl. 20:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in