2024-12-10, 21:21
  #1765
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Om det nu var woke varning på GTA 6 så tror jag inte första trailern innehållit strippklubb, halvnakna kvinnor på stranden, guppande rövar och mycket mer.
Kolla trailern igen och fundera om den är woke. Jag tycker inte det och är inte orolig.

https://youtu.be/QdBZY2fkU-0?si=QnqJOBH2h7Rmikwg
Du blandar ihop PK med woke.

För att ta ett exempel: Har du någonsin sett woke-människors beteende? Nu drar jag många över samma kam då alla inte är woke där men kolla ett pride-tåg. Brukar folk vara fullt påklädda? Annat i trailern: Det första man ser är en latinamerikansk kvinna (som är huvudkaraktären) i världens mest efterlängtade speltrailer. Påminner om när världens mest efterlängtade trailer för film någonsin Star Wars ep 7 har en svart man i närbild det första som händer i trailern. Slump? Absolut inte. Kolla hur woke Disney varit senaste åren.

Det är bekräftat att Rockstar gått ut med att man ska vara "mindre kränkande mot minoriteter och transsexuella" och redan när V remake släpptes tog man ju bort vissa kommentarer om transsexuella som fanns i originalet och remastern. Samt dessa DEI-trams och annat som nämns i videon.

Räkna med att få höra kommentarer i storyn om hur hemska vita män är eller nåt i den stilen.

Lite absurt att jag kom och tänka på allt detta och sen ser att det dykt upp läckor om just det jag tänkt på. TV-spels branschen har varit fullkomligt överdelar med sån här skit senaste åren. De har liksom anlitat företag som ska göra spelen mer woke, ett exempel är Alan Wake 2 (minns inte namnet på företaget men de har varit inblandade där och i massa andra spel) men på senare tid har folk insett vilket skit det är men så kommer Rockstar och de höll på med de här grejerna för 2år sen, då var ju spelet till stor del redan klart men mycket har hänt sen dess. Jag tror Dan Houser, Lazlow mfl. insåg att det de varit med om och byggt blivit totalt infiltrerat av woke-dårar och därför lämnade skeppet. Det verkar ju stämma överens tidsmässigt också.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-12-10 kl. 21:26.
Citera
2024-12-10, 21:28
  #1766
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Du blandar ihop PK med woke.

För att ta ett exempel: Har du någonsin sett woke-människors beteende? Nu drar jag många över samma kam då alla inte är woke där men kolla ett pride-tåg. Brukar folk vara fullt påklädda? Annat i trailern: Det första man ser är en latinamerikansk kvinna (som är huvudkaraktären) i världens mest efterlängtade speltrailer. Påminner om när världens mest efterlängtade trailer för film någonsin Star Wars ep 7 har en svart man i närbild det första som händer i trailern. Slump? Absolut inte. Kolla hur woke Disney varit senaste åren.

Det är bekräftat att Rockstar gått ut med att man ska vara "mindre kränkande mot minoriteter och transsexuella" och redan när V remake släpptes tog man ju bort vissa kommentarer om transsexuella som fanns i originalet och remastern. Samt dessa DEI-trams och annat som nämns i videon.

Räkna med att få höra kommentarer i storyn om hur hemska vita män är eller nåt i den stilen.

Lite absurt att jag kom och tänka på allt detta och sen ser att det dykt upp läckor om just det jag tänkt på. TV-spels branschen har varit fullkomligt överdelar med sån här skit senaste åren. De har liksom anlitat företag som ska göra spelen mer woke, ett exempel är Alan Wake 2 (minns inte namnet på företaget men de har varit inblandade där och i massa andra spel) men på senare tid har folk insett vilket skit det är men så kommer Rockstar och de höll på med de här grejerna för 2år sen, då var ju spelet till stor del redan klart men mycket har hänt sen dess. Jag tror Dan Houser, Lazlow mfl. insåg att det de varit med om och byggt blivit totalt infiltrerat av woke-dårar och därför lämnade skeppet. Det verkar ju stämma överens tidsmässigt också.

Du har nog rätt, tänkte fel men kommer ändå köpa spelet och jag tror inte jag blir ensam.
Citera
2024-12-11, 11:56
  #1767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Ja, saker och ting uppskattas mer allt eftersom de blir mer naturtrogna fram tills de når en punkt där de övergår till att bara bli obehagliga. Därför är inte problemet att det är "fult", utan att det är väldigt snyggt utan att nå hela vägen fram vilket "slår över".
Exakt, spel förändras ofta när de släpps, och hur de ser ut under utvecklingen återspeglar inte alltid slutprodukten. Så jag hoppas att saker och ting kommer att vara mer än bara visuellt imponerande när de släpps
Citera
2024-12-12, 06:58
  #1768
Medlem
MortalDiseases avatar
Speltillverkaren Rockstar Games har bett GTA 6-författarna att vara "mindre råa" i sin satir jämfört med tidigare spel.

https://www.gamereactor.se/bloomberg-rockstar-har-bett-forfattarna-att-vara-mindre-raa-mot-transpersoner-och-andra-minoriteter- 1444503/
Citera
2024-12-12, 08:23
  #1769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Speltillverkaren Rockstar Games har bett GTA 6-författarna att vara "mindre råa" i sin satir jämfört med tidigare spel.

https://www.gamereactor.se/bloomberg-rockstar-har-bett-forfattarna-att-vara-mindre-raa-mot-transpersoner-och-andra-minoriteter- 1444503/


Personligen struntar jag i om de ”tonar” ner satiren mot vissa folkgrupper för det betyder bara att de fortfarande komma göra narr av dessa folkgrupper bara lite mindre.

Så länge de inte tonar ner satiren på alla håll så bör det inte bli någon större skillnad från deras förra stil. Och detta kommer från ett fan av serien ända sen 97.
Citera
2024-12-12, 10:30
  #1770
Medlem
MortalDiseases avatar
Ja men verkligen, ser fram emot detta spelsläpp något så enormt, vilket jag såklart är långt ifrån ensam om.

Jag tvivlar inte på att spelet kommer bli en succe, men jag hoppas verkligen att dom ändå behåller det som varit kärnan i spelet under alla dessa år, ett spel med grym grafik utan själ är ju inte heller roligt i längden, men som sagt, jag tvivlar på att Rockstar gör bort sig med den enorma budget dom tryckt in i detta projekt.
Citera
2024-12-12, 13:25
  #1771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Ja men verkligen, ser fram emot detta spelsläpp något så enormt, vilket jag såklart är långt ifrån ensam om.

Jag tvivlar inte på att spelet kommer bli en succe, men jag hoppas verkligen att dom ändå behåller det som varit kärnan i spelet under alla dessa år, ett spel med grym grafik utan själ är ju inte heller roligt i längden, men som sagt, jag tvivlar på att Rockstar gör bort sig med den enorma budget dom tryckt in i detta projekt.


Ja deras senaste flaggskepp RDR2 var ju en jävla succé så GTAVI blir nog helt sinnessjukt. Tror vi alla kommer tappa hakan när vi väl får kontrollen över Lucia och Jason.

RDR2 såg nästan fotorealistiskt ut och är ett ”gammalt” spel från 2018 på PS4.
Citera
2024-12-12, 14:21
  #1772
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Personligen struntar jag i om de ”tonar” ner satiren mot vissa folkgrupper för det betyder bara att de fortfarande komma göra narr av dessa folkgrupper bara lite mindre.

Så länge de inte tonar ner satiren på alla håll så bör det inte bli någon större skillnad från deras förra stil. Och detta kommer från ett fan av serien ända sen 97.
I remaken av V så är som sagt satiren mot trans helt borttaget. Det är inte "mindre" satir. Den är helt borttagen.

Rockstar från 1997 och Rockstar 2024 är två totalt olika företag. Som jag skrivit i tidigare inlägg har många av de mest viktiga personerna som skrivit mycket av serien lämnat Rockstar och de verkar ha blivit ersatta med woke-dårar. Jag har f.ö. också spelat GTA sen 1997 men vad spelar det för roll? The last of us är ett av mina favoritspel någonsin, uppföljaren blev helt förstörd av woke. Så förstår inte vad det spelar för roll hur länge man varit ett "fan"?
Citera
2024-12-12, 16:53
  #1773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
I remaken av V så är som sagt satiren mot trans helt borttaget. Det är inte "mindre" satir. Den är helt borttagen.

Rockstar från 1997 och Rockstar 2024 är två totalt olika företag. Som jag skrivit i tidigare inlägg har många av de mest viktiga personerna som skrivit mycket av serien lämnat Rockstar och de verkar ha blivit ersatta med woke-dårar. Jag har f.ö. också spelat GTA sen 1997 men vad spelar det för roll? The last of us är ett av mina favoritspel någonsin, uppföljaren blev helt förstörd av woke. Så förstår inte vad det spelar för roll hur länge man varit ett "fan"?


Nej det är inte två totalt olika företag. De har inte förändrats så pass mycket. Det såg du väl i RDR2? Att satiren mot transor var ”borta” i femman var för att det fanns inget intresse av det då (2013) det var inte ett omtalat ämne som idag. Hela LGBTQ hysterin började bli mer utbrett och talat om på senare år ju så det är därför de har fått order om att tona ner.

Vad jag menade med att jag varit ett fan så länge är att om jag kan acceptera det så kan andra också. Alltså att om förändringar i gta skulle störa någon mest så är det ju såna som du och jag då vi har mer historia med företaget och deras spel. Typ som alla kärringar som gnäller på förändringar.
Citera
2024-12-12, 17:05
  #1774
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Nej det är inte två totalt olika företag. De har inte förändrats så pass mycket. Det såg du väl i RDR2? Att satiren mot transor var ”borta” i femman var för att det fanns inget intresse av det då (2013) det var inte ett omtalat ämne som idag. Hela LGBTQ hysterin började bli mer utbrett och talat om på senare år ju så det är därför de har fått order om att tona ner.

Vad jag menade med att jag varit ett fan så länge är att om jag kan acceptera det så kan andra också. Alltså att om förändringar i gta skulle störa någon mest så är det ju såna som du och jag då vi har mer historia med företaget och deras spel. Typ som alla kärringar som gnäller på förändringar.
Den som skrivit i stort sett alla spel inklusive RDR2 som du nämner har lämnat företaget https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dan_Houser "Head writer" han lämnade och andra som Lazlow lämnade också och strax efter tvingades folk på företaget gå i "DEI träning" Dan Houser och andra framstående personer hos Rockstar lämnade Rockstar EFTER RDR2. Kolla vem som var head writer för RDR2.

Hur kan du påstå att det är samma företag när den som varit huvudförfattare för alla huvudspel i GTA-serien (och majoriteten av övriga spel Rockstar gjort) lämnat företaget? Skojar du?

Ang. Satiren i femman missförstår du totalt. Det fanns satir i GTA V mot transsexuella i originalet till generationen med PS3, i remastern till PS4 var detta kvar men när remaken släpptes till PS5 (efter att Dan Houser och övriga lämnat företaget) så skulle det prompt plockas bort.

Jag tror inte att det gynnar någon att fokusera på woke. Som jag skrivit innan har många tröttnat på det men det verkar för sent för GTA VI då det skapades mitt under brinnande woke-hysteri.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-12-12 kl. 17:13.
Citera
2024-12-12, 18:52
  #1775
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Nej det är inte två totalt olika företag. De har inte förändrats så pass mycket. Det såg du väl i RDR2? Att satiren mot transor var ”borta” i femman var för att det fanns inget intresse av det då (2013) det var inte ett omtalat ämne som idag. Hela LGBTQ hysterin började bli mer utbrett och talat om på senare år ju så det är därför de har fått order om att tona ner.

Vad jag menade med att jag varit ett fan så länge är att om jag kan acceptera det så kan andra också. Alltså att om förändringar i gta skulle störa någon mest så är det ju såna som du och jag då vi har mer historia med företaget och deras spel. Typ som alla kärringar som gnäller på förändringar.
Den klassiska, kan jag acceptera det kan alla andra också göra det... Och det DU inte kan acceptera är såklart oacceptabelt? On topic, Ett nytt GTA är verkligen efterlängtat, en "upphottat" version av Vice City hade varit min dröm.
__________________
Senast redigerad av johkv637 2024-12-12 kl. 18:54.
Citera
2024-12-12, 19:09
  #1776
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Nej det är inte två totalt olika företag. De har inte förändrats så pass mycket. Det såg du väl i RDR2? Att satiren mot transor var ”borta” i femman var för att det fanns inget intresse av det då (2013) det var inte ett omtalat ämne som idag. Hela LGBTQ hysterin började bli mer utbrett och talat om på senare år ju så det är därför de har fått order om att tona ner.

Vad jag menade med att jag varit ett fan så länge är att om jag kan acceptera det så kan andra också. Alltså att om förändringar i gta skulle störa någon mest så är det ju såna som du och jag då vi har mer historia med företaget och deras spel. Typ som alla kärringar som gnäller på förändringar.
https://youtu.be/Dhio9zZBUz4?si=UpPzpAtbZMRil4fy

Det släpptes nyligen en video där mycket handlar om det jag skrev i inlägget innan. Det jag skrev om ovan börjar han prata om kring 4:50.

Det är absolut inte samma företag som förut. Att påstå det är helt absurt.
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Den klassiska, kan jag acceptera det kan alla andra också göra det... Och det DU inte kan acceptera är såklart oacceptabelt? On topic, Ett nytt GTA är verkligen efterlängtat, en "upphottat" version av Vice City hade varit min dröm.
Ja mycket märkligt inlägg av den användaren öht.

Ang. Vice City så släpps det ju en inofficiell remake kallad "next gen edition" snart som du kanske kan kolla upp om du är intresserad. Även definitive edition är bättre nu så de är spelbara nu jämfört med releasen för 3år sen. Jag klarade nyligen San Andreas på definitive edition och var nöjd med upplevelsen. Ska köra 3 och Vice City sen. Fortfarande en del buggar och det är inte världens snyggaste spel men helt klart spelbart och ser ok ut
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-12-12 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in