Citat:
Man får säga att Israel har lyckats rätt bra. De har tvålat till Hamas och Hizbollah riktigt ordentligt, och Iran rätt bra också, som samtidigt understödjer det misslyckade Ryssland så mycket att Shia-axeln mellan Iran-Syrien-Hizbollah nu ser ut att ha brutit samman. Ryssland, som misslyckats att understödja sina kompisar i Syrien, får väl säga vara klart medskyldiga till haveriet.
I Europa tycks trenden för dagen snarast vara att vilja få syrier att återvända till Syrien. Om det blir en omvänd Exodus är förstås för tidigt att säga, men hur oddsen förhåller sig i sammanhanget tycks vara för tidigt att uttala sig om.
Du skall få fem. Mest för att man diskutera om man egentligen skall betrakta Händel som tysk. I någorlunda kronologisk ordning:
- Henry Purcell
- George Frideric Handel
- Edward Elgar
- Ralph Vaughan Williams
- Benjamin Britten
Allt uran är inte farligt. En del blir alldeles till sig i strumpskaften bara de hör ordet. Fram till för ca ett halvsekel sedan uranglas mycket populärt. Helt ofarligt även efter vår tids normer och äldre sådant säljs utan restriktioner. Däremot fanns det hälsorisker med äldre tiders tillverkningsmetoder, som jag antar bidrog till avskaffandet. För att utarmat uran skall bli hälsovådligt krävs speciella omständigheter.
Syrien har varit i krig med Israel sedan 1948, efter att ha anfallit detsamma. Ukraina har inte anfallit Ryssland. Och "kärnryskt"? Tillåt mig småle. Det enda "kärnryska" är storfurstendömet Moskva. Allt annat är stulet, främst från Kiev-riket och handelsrepubliken Novogord.
I Europa tycks trenden för dagen snarast vara att vilja få syrier att återvända till Syrien. Om det blir en omvänd Exodus är förstås för tidigt att säga, men hur oddsen förhåller sig i sammanhanget tycks vara för tidigt att uttala sig om.
Du skall få fem. Mest för att man diskutera om man egentligen skall betrakta Händel som tysk. I någorlunda kronologisk ordning:
- Henry Purcell
- George Frideric Handel
- Edward Elgar
- Ralph Vaughan Williams
- Benjamin Britten
Allt uran är inte farligt. En del blir alldeles till sig i strumpskaften bara de hör ordet. Fram till för ca ett halvsekel sedan uranglas mycket populärt. Helt ofarligt även efter vår tids normer och äldre sådant säljs utan restriktioner. Däremot fanns det hälsorisker med äldre tiders tillverkningsmetoder, som jag antar bidrog till avskaffandet. För att utarmat uran skall bli hälsovådligt krävs speciella omständigheter.
Syrien har varit i krig med Israel sedan 1948, efter att ha anfallit detsamma. Ukraina har inte anfallit Ryssland. Och "kärnryskt"? Tillåt mig småle. Det enda "kärnryska" är storfurstendömet Moskva. Allt annat är stulet, främst från Kiev-riket och handelsrepubliken Novogord.
Ja, jag förstår att du gnuggar händerna åt Israels framfart och inbillar dig att ditt hatobjekt Ryssland ska skadas av utvecklingen i Syrien. Du och många andra av Zions sykofanter i väst har tydligt visat att ni är beredda att skada Europa hur mycket som helst bara ni får skydda judar och komma åt Ryssland. Men vare sig Iran, Hizbollah eller Hamas är krossade. Inte ens i närheten. Och definitivt inte Ryssland. Dina kompisar har bara lyckats med ett Libyen 2.0 i Syrien och de största förlorarna är Europa. Du kan önsketänka hur mycket du vill men syrierna som vällt in i Europa kommer inte att återvända till Syrien.
Händel är tysk och de övriga namnen är inte i närheten så stora som de ryska kompositörerna jag räknade upp. Faktum är att Norden har fler stora kompositörer än USA och UK. Sibelius och Grieg.
Du kan omöjligen vara så här korkad. Det är inte utarmat uran i fast form vi talar om här utan stridsspetsar som slår in i hårt material varpå partiklar frigörs som hamnar överallt och däribland i jorden och grundvattnet.
Du vet att Novgorod är kärnryskt va? Novgorod är ursprunget till Ryssland och det var där ruserna bildade det ryska riket. Därefter flyttades huvudsätet först till Kiev och sen till Moskva. Jag tänker inte ta ytterligare en diskussion där du rättfärdigar Israels tillblivelse och fördrivande av palestinier med att FN gav sin välsignelse. Samma FN som du spottar på nu när man fördömer Israel. Du är och förblir en hycklare av rang när du fördömer Rysslands anfall mot Ukraina men försvarar den invasion av Syrien som Israel just nu genomför.