Citat:
Menar du att jag ska ladda upp varenda dom? Om du googlar var o en av dessa gäddor har de en dom eller åtal på sig som har att göra med deras sexualitet emot barn. Polisgäddan blev dömd o av med sitt jobb för att det bevisades att han använde polisens kameror att kolla efter ett barn han raggade på jobbet. KAnelkungen höll inte med om just den gäddan men hittade ingen annan.
Vet inte vad du menar med att det skulle vara känsloargument? Jag påstod att minst 60 gäddor har domar på sig för att påvisa min tes att det inte är dumpen som skapar gäddor. Väldigt få av den här kategorin av brott leder till åtal. Då är 60 utav 533 gäddor inte få.
Vet inte vad du menar med att det skulle vara känsloargument? Jag påstod att minst 60 gäddor har domar på sig för att påvisa min tes att det inte är dumpen som skapar gäddor. Väldigt få av den här kategorin av brott leder till åtal. Då är 60 utav 533 gäddor inte få.
Att ladda upp varje dom hade kanske skapat FB's hittills längsta inlägg, knappast ändamålsenligt.
Det jag menar är att jag, som är en av de som ska bedöma ditt argument, inte ska förväntas göra ditt arbete med att underbygga detsamma.
Jag påstår inte att inga av gäddorna i listan har sådana domar, jag har inte över huvud taget tagit ställning till listan eller på något sätt kontrollerat listan. Du däremot påstår att 60 av dessa 72(?) har domar eller åtal mot sig, vilket jag i så fall måste kunna förutse att du har belägg för.
Om argumentet är att 60 gäddor har domar eller åtal mot sig, varför göra en lista med 72? Varför inte bara de 60 du vet är dömda eller åtalade? För att du tydligen inte vet, du tror, tycker, eller?
KanelbulleKungen påstod sig direkt se ett exempel där hen var säker på att ingen dom finns, jag vet inte vilket...det är väl inte relevant heller. Hen gör rätt i att förkasta hela listan, det är inte sida x's ansvar att belägga sida y's argument, snarare det motsatta.
Synpunkten avseende känsloargument var mer en generell reflektion om tråden snarare än något riktat mot dig, kanske inte var tillräckligt tydlig med det.
Ditt påstående att 60 gäddor har domar på sig är väl knappast ett känsloargument, det är en objektiv fråga som jag skrev tidigare, binär, 0/1. Utmaningen är att objektiva fakta måste underbyggas för att övertyga, det verkar du inte vara intresserad av att göra...
Eller?
Jag vill vara tydlig med att jag inte säger att du har fel, jag säger att du inte har visat att du har rätt. Ditt argument är inte övertygande.
Senast redigerad av AEggkartongen 2024-12-10 kl. 23:02.
Senast redigerad av AEggkartongen 2024-12-10 kl. 23:02.