2025-03-06, 22:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jo men rättegången skulle dom kunnat ha ändå men vid ett senare tillfälle
Ja, men de kan också ha den på datumet som de har bestämt.
Citera
2025-03-06, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Och varför skulle dom göra de när det uppenbarligen inte verkar finnas några problem för henne att medverka?

För att cellgifter ger svåra biverkningar och risken är att Sara inte kan vara fullt närvarande vid rättegången
Citera
2025-03-06, 23:26
Medlem
Citat:
För att cellgifter ger svåra biverkningar och risken är att Sara inte kan vara fullt närvarande vid rättegången

Är det en legitim alnledning till att ställa in rättegången för att Smilla inte har tid? Det är ju helt efterblivet,

Vi vet vet alla att Sara aldrig nånsin kommer betala det hon är skyldig gäddorna/Kronofogden. Skatteverket mm kan skicka hur mycket som helst men Smilla öppnar det inte utan sparkar bort högen vid tillfälliga besök. Jag är inte helt bekväm med denna person som kassör om jag skall skicka stålar.

Dumpen organisation är helt ok och det är dags för stormöte i Allingsås. Förresten jävlar vad massa kvinnor Dumpen hängt på sidan, "Cecilia" som för 100 år sen gjorde något dumt. Ny kampanj från Dumpenfolket där kvinnor ryker med?

Smilla sitter på makten och hennes blogg är inte att leka med.
Citera
2025-03-06, 23:31
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Jag är beredd att dra ett streck över Smillas gamla dumheter men hennes skit kommer ju hela tiden i ansiktet. Några oskyldiga små fjärtar i baksätet vilket alla barn levererat kan man väl leva med,
kanske skita i en solig dag.

Älskling Smilla du är ute på hal is, jag finns här för dig. Jag hade mycket kontakt med denna donna men sen kom hybrisen.

I gymnasiet läste jag Peter Hoegs "Fröken Smillas känsla för snö". En habil roman. Huruvida "älskling" också har känsla för snö låter jag vara osagt, men vi får hoppas att hon har det för is. För det vore ju bra om hon inte halkar undan rättegången, så att målet kan avgöras på utsatt tid.

Citat:
Jo men rättegången skulle dom kunnat ha ändå men vid ett senare tillfälle

Det begärdes att den skulle skjutas upp till "hösten/vintern 2025". Det är en ansenlig framflyttning. Det var bra att inte tingsrätten gick henne till mötes i det här läget. Denna rättegång har redan dragit ut på tiden - sju månader mellan muntlig förberedelse och huvudförhandling är lång tid.

Om Saras tillstånd försämras närmare inpå huvudförhandlingen, får rätten ånyo ta ställning till om den kan genomföras som planerat. I potten ligger även målsägandens intresse av att få målet avgjort så snart som möjligt.
Senast redigerad av Lessler 2025-03-06 kl. 23:37.
Citera
2025-03-06, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
I gymnasiet läste jag Peter Hoegs "Fröken Smillas känsla för snö". En habil roman. Huruvida "älskling" också har känsla för snö låter jag vara osagt, men vi får hoppas att hon har det för is. För det vore ju bra om hon inte halkar undan rättegången, så att målet kan avgöras på utsatt tid.

Det begärdes att den skulle skjutas upp till "hösten/vintern 2025". Det är en ansenlig framflyttning. Det var bra att inte tingsrätten gick henne till mötes i det här läget. Denna rättegång har redan dragit ut på tiden - sju månader mellan muntlig förberedelse och huvudförhandling är lång tid.

Om Saras tillstånd försämras närmare inpå huvudförhandlingen, får rätten ånyo ta ställning till om den kan genomföras som planerat. I potten ligger även målsägandens intresse av att få målet avgjort så snart som möjligt.

Absolut men jag tänkte mer för att Sara ska kunna vara i så bra skick som möjligt och kunna tala för sin sak
Det är viktigt för rättssäkerheten oavsett utgång
Citera
2025-03-06, 23:59
Medlem
Citat:
Absolut men jag tänkte mer för att Sara ska kunna vara i så bra skick som möjligt och kunna tala för sin sak

Jag hade gett Sara världens bästa vård. Har du spanat in kvinnorna som Dumpen nyligen hängt ut på bloggen? Det är ju helt galet,

Vissa har ju ovanliga namn och det kommer få enorma konsekvenser för deras familjer. Simba eller vad hon heter är ju en svart mamba..
Citera
2025-03-07, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler

Ja fröken Smilla Nilsson sjöng vid Östersjön kan bli en klassiker. Hon kräver nu enorma pengar och hänger även ut kvinnor son pedofiler. Det är något skit på gång i Dumpensfären där Smilla ska kunna luta sig tillbaka och kunna peka på dessa kärringar som nån sorts jämnställdhetskampanj. Dumpen behöver kvinnliga pedofiler, ja så är det och det vill Sara höra i Tv4 morgonsoffa, fast där får inte Smilla placera arslet.

Varför bjuder inte SVT och tv4 in Dumpen? Skulle bli kanon tv.

"Johanna förstörde julen" Vad sägs om den på bloggen? Det finns säkert nån sån där jävel nånstans men Simba måste lugna sig nu.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2025-03-07 kl. 00:41.
Citera
2025-03-07, 00:41
Medlem
Citat:

Jaså nu blev de minsann viktigt med rättssäkerheten när det gällde Sara, hyckleri är något du inte skyggar från ser jag.
Citera
2025-03-07, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Jaså nu blev de minsann viktigt med rättssäkerheten när det gällde Sara, hyckleri är något du inte skyggar från ser jag.

Men rättegången sker ju i vilket fall
Vore det inte bäst då om båda parter är i så bra skick som möjligt så dom kan prata för sig så båda kan argumentera för sin sak inför rätten
Om ena personen är dåsig pga cellgifter så försämras utgångsläget då personen ej är lika närvarande

Jag har inte hycklat, jag har vart ärlig och sagt att dumpen i grunden är rättsvidrig och att jag helst ser polisen gör dumpens jobb och inte privata bolag
Citera
2025-03-07, 04:16
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Precis, det finns ingen relevans. Jag skrev att hon är sjukskriven på 75% men att hon över de ser ut att och bete sig som att hon jobbar minst lika mycket som förr. Och du upprepade exakt samma sak med sådan gusto att du har 100% koll på att hon jobbar upp till 10tim och inte mer. Men i själva verket har du 0% koll, inte mer än den information som Sara själv sprider som med tanke på hennes tidigare accord snarare skall tas med en lastbil salt då hon har en tendens att ljuga. Ändå tar du hennes ord som lag. Och vidareför det som fakta.
Jag har funderat, de enda bevisen jag har är att hon legat inne för magproblem och hon har rakat skallen. Kan cancern vara en bluff för att få fördelar, vad jag har förstått så kan hon göra vad som helst för personliga fördelar.

Om de gått över till kvinnliga kåtbockar (hind) så kan det bero på att nästan alla känner till Dumpen och att de tror Dumpen bara jagar manliga kåtbockar, därmed så finns det bara kvinnor kvar som vågar sig på.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2025-03-07 kl. 04:23.
Citera
2025-03-07, 10:12
Medlem
Citat:
Skulle cellgifterna påverka henne så mycket att man inte kan delta under rättegång så kanske man inte heller ska köra bil? Podda o skriva artiklar. Konfrontera personer? Kalla till årsmöte en månad innan rättegång? Klarar man allt ovan så blir nog inte rättegången några problem.
Citera
2025-03-07, 10:20
Medlem
Citat:

Bullskit kan hon jobba , åka land o rike och jaga Gäddor så kan hon inställa sig på Rättegången med så inga problem!
Tror inte dom åker dagligen i dumpmobilen!

Varför hon vill skjuta upp är för hon vet att hon åker på förtal, mm

Försöker rädda sitt skin men tingsrätten är inte dumma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in