2024-12-10, 22:51
Medlem
AEggkartongens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medea1
Menar du att jag ska ladda upp varenda dom? Om du googlar var o en av dessa gäddor har de en dom eller åtal på sig som har att göra med deras sexualitet emot barn. Polisgäddan blev dömd o av med sitt jobb för att det bevisades att han använde polisens kameror att kolla efter ett barn han raggade på jobbet. KAnelkungen höll inte med om just den gäddan men hittade ingen annan.
Vet inte vad du menar med att det skulle vara känsloargument? Jag påstod att minst 60 gäddor har domar på sig för att påvisa min tes att det inte är dumpen som skapar gäddor. Väldigt få av den här kategorin av brott leder till åtal. Då är 60 utav 533 gäddor inte få.

Att ladda upp varje dom hade kanske skapat FB's hittills längsta inlägg, knappast ändamålsenligt.

Det jag menar är att jag, som är en av de som ska bedöma ditt argument, inte ska förväntas göra ditt arbete med att underbygga detsamma.

Jag påstår inte att inga av gäddorna i listan har sådana domar, jag har inte över huvud taget tagit ställning till listan eller på något sätt kontrollerat listan. Du däremot påstår att 60 av dessa 72(?) har domar eller åtal mot sig, vilket jag i så fall måste kunna förutse att du har belägg för.
Om argumentet är att 60 gäddor har domar eller åtal mot sig, varför göra en lista med 72? Varför inte bara de 60 du vet är dömda eller åtalade? För att du tydligen inte vet, du tror, tycker, eller?

KanelbulleKungen påstod sig direkt se ett exempel där hen var säker på att ingen dom finns, jag vet inte vilket...det är väl inte relevant heller. Hen gör rätt i att förkasta hela listan, det är inte sida x's ansvar att belägga sida y's argument, snarare det motsatta.

Synpunkten avseende känsloargument var mer en generell reflektion om tråden snarare än något riktat mot dig, kanske inte var tillräckligt tydlig med det.

Ditt påstående att 60 gäddor har domar på sig är väl knappast ett känsloargument, det är en objektiv fråga som jag skrev tidigare, binär, 0/1. Utmaningen är att objektiva fakta måste underbyggas för att övertyga, det verkar du inte vara intresserad av att göra...

Eller?

Jag vill vara tydlig med att jag inte säger att du har fel, jag säger att du inte har visat att du har rätt. Ditt argument är inte övertygande.
Senast redigerad av AEggkartongen 2024-12-10 kl. 23:02.
Citera
2024-12-10, 23:22
Medlem
En sak som slagit mig är hur unikt det måste vara i Sverige att alla går samman oavsett partifärg och kritiserar Dumpen. MP-folk krokar arm med SD, media mm och går full retard gentemot Dumpen.

Dumpen skall enligt uppgift endast förhindra vuxna som vill sätta på barn stoppas men the rubb är emot dom vilket måste kännas otacksamt för Dumpens kapten Sara.

Dumpen kan inte enbart vara den ohyfsade kusinen ifrån landet som behöver några smällar ibland, jag förstår ingenting, inte Sara heller?

Dumpen är liksom extremt närvarande men man pratar inte om elefanten i vardagsrummet i onödan.
Citera
2024-12-10, 23:25
Medlem
Citat:
Menar du att jag ska ladda upp varenda dom? Om du googlar var o en av dessa gäddor har de en dom eller åtal på sig som har att göra med deras sexualitet emot barn. Polisgäddan blev dömd o av med sitt jobb för att det bevisades att han använde polisens kameror att kolla efter ett barn han raggade på jobbet. KAnelkungen höll inte med om just den gäddan men hittade ingen annan.
Vet inte vad du menar med att det skulle vara känsloargument? Jag påstod att minst 60 gäddor har domar på sig för att påvisa min tes att det inte är dumpen som skapar gäddor. Väldigt få av den här kategorin av brott leder till åtal. Då är 60 utav 533 gäddor inte få.
Har du läst alla 60 domar?
Citera
2024-12-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen
Att ladda upp varje dom hade kanske skapat FB's hittills längsta inlägg, knappast ändamålsenligt.

Det jag menar är att jag, som är en av de som ska bedöma ditt argument, inte ska förväntas göra ditt arbete med att underbygga detsamma.

Jag påstår inte att inga av gäddorna i listan har sådana domar, jag har inte över huvud taget tagit ställning till listan eller på något sätt kontrollerat listan. Du däremot påstår att 60 av dessa 72(?) har domar eller åtal mot sig, vilket jag i så fall måste kunna förutse att du har belägg för.
Om argumentet är att 60 gäddor har domar eller åtal mot sig, varför göra en lista med 72? Varför inte bara de 60 du vet är dömda eller åtalade? För att du tydligen inte vet, du tror, tycker, eller?

KanelbulleKungen påstod sig direkt se ett exempel där hen var säker på att ingen dom finns, jag vet inte vilket...det är väl inte relevant heller. Hen gör rätt i att förkasta hela listan, det är inte sida x's ansvar att belägga sida y's argument, snarare det motsatta.

Synpunkten avseende känsloargument var mer en generell reflektion om tråden snarare än något riktat mot dig, kanske inte var tillräckligt tydlig med det.

Ditt påstående att 60 gäddor har domar på sig är väl knappast ett känsloargument, det är en objektiv fråga som jag skrev tidigare, binär, 0/1. Utmaningen är att objektiva fakta måste underbyggas för att övertyga, det verkar du inte vara intresserad av att göra...

Eller?

Jag vill vara tydlig med att jag inte säger att du har fel, jag säger att du inte har visat att du har rätt. Ditt argument är inte övertygande.
KanelbulleKungen påpekade de att han ville vetal vilka som hade domar som rörde sexualbrott samt speciellt mot barn inte folk som var dömda för fortkörning men ändå fått sin dom publicerad.

I de fallet så såg han en omtalad. En polis som inte dömdes för något sexuellt utan ändast tjänstefel.

Vilket Dumpen direkt tog äran för. Det är ju inte direkt i samanhanget intessant att veta dom på en som hotade den och åkte dit för knark och vapen.

Relevansen ligger ju i att domarna bör vara av sexuell karaktär. Speciellt när det var vad som efterfrågades.

Man kan ju tycka att när listan skrevs att det omnämndes vad de var dömda för i sammanställningen ist för att få det att framstå som att fler är dömda för sexuella saker.
Citera
2024-12-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEggkartongen

Eller?

Ok - vet inte längre hur jag ska förklara tydligare;
Jag sa att minst 60 stycken har domar på sig. När jag blev ifrågasatt tyckte jag sjäöv att jag var tämligen ambitiös som la upp namnen på 72 stycken gäddor jag hittade när jag snabbt sökte på dumpen.se.
Då jag vet att man i den här tråden vänder o vrider på allt för att hitta fel - la jag upp alla jag hittade med domar då det tom var fler än sextio stycken.
Nu var vi oense om huruvida polisgäddans dom hade ngt med sexuell dragning till barn o jag hänvisade då till att det fortfarande finns marginal(för 60 gäddor) om det skulle vara fler vi är oense om. .... kan nog inte förklara det bättre o har inte riktigt tid el kunskap om hur man gör för att ladda upp varenda bevis här. Dock är det enkelt att söka upp dem på dumpen.se som sagt.
Citera
2024-12-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
11% . De andra 89% slänger vi under bussen för underhållningens skull. För att inte tala om dem som gått hädan pga av dumpen

11 procent är ju mycket med tanke på hur få sådana här brott som leder till åtal alls. Väldigt många av gäddorna har kontakt med flera barn. De har inga betänkligheter överhuvudtaget att de skadar barn.
Citera
2024-12-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
KanelbulleKungen påpekade de att han ville vetal vilka som hade domar som rörde sexualbrott samt speciellt mot barn inte folk som var dömda för fortkörning men ändå fått sin dom publicerad.

I de fallet så såg han en omtalad. En polis som inte dömdes för något sexuellt utan ändast tjänstefel.

Vilket Dumpen direkt tog äran för. Det är ju inte direkt i samanhanget intessant att veta dom på en som hotade den och åkte dit för knark och vapen.

Relevansen ligger ju i att domarna bör vara av sexuell karaktär. Speciellt när det var vad som efterfrågades.

Man kan ju tycka att när listan skrevs att det omnämndes vad de var dömda för i sammanställningen ist för att få det att framstå som att fler är dömda för sexuella saker.

Men jag säger ju att det är domar som rör sexualitet emot barn. Att använda polisens kameror för att spana efter barn man sexchattar med, är enligt mig relaterat till att vilja ligga med barn.
Senast redigerad av medea1 2024-12-10 kl. 23:56.
Citera
2024-12-10, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren

Nej men jag ser ju rubriceringen.
Citera
2024-12-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatueraren

Nej men jag ser ju rubriceringen. Gå in själv o titta.
Citera
2024-12-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ok - vet inte längre hur jag ska förklara tydligare;
Jag sa att minst 60 stycken har domar på sig. När jag blev ifrågasatt tyckte jag sjäöv att jag var tämligen ambitiös som la upp namnen på 72 stycken gäddor jag hittade när jag snabbt sökte på dumpen.se.
Då jag vet att man i den här tråden vänder o vrider på allt för att hitta fel - la jag upp alla jag hittade med domar då det tom var fler än sextio stycken.
Nu var vi oense om huruvida polisgäddans dom hade ngt med sexuell dragning till barn o jag hänvisade då till att det fortfarande finns marginal(för 60 gäddor) om det skulle vara fler vi är oense om. .... kan nog inte förklara det bättre o har inte riktigt tid el kunskap om hur man gör för att ladda upp varenda bevis här. Dock är det enkelt att söka upp dem på dumpen.se som sagt.

Nu är barn ett väldigt omfattande begrepp.
På dumpen handlar det enbart om fjortisar, vilket gör att debatten behöver snävas av till att bara beröra fjortisar
Därmed inte sagt att övergrepp mot riktigt små barn bör negligeras . Tvärtom är det vidriga handlingar mot oanande barn
Dumpen har ju valt denna strategi av pekuniära skäl , för det blir inget klirr i kassan genom att jaga riktiga pedofiler.
Vi diskuterar just dumpen och då får vi hålla oss till fjortisarna och inte sväva ut.
Handlar de domar du nämner bara om fjortisar?
Kan det vara så att de oxå handlar om yngre barn och barnporr också?
Citera
2024-12-11, 01:58
Medlem
Citat:
11 procent är ju mycket med tanke på hur få sådana här brott som leder till åtal alls. Väldigt många av gäddorna har kontakt med flera barn. De har inga betänkligheter överhuvudtaget att de skadar barn.

Får jag påminna om studien som visar att sexbrott mot barn så är 99% jämnåriga pojkar eller är det oförskämt?

Ingen säger att Patrik och Sara gör fel när dom är där ute på vägarna med varsin gloria på huvudet, nån kanske gör det iofs så sorry.

Pedofilen finns inom familjens närhet och jag kan lova dig att inget barn raggar som Dumpen gör i chatten.

Sen undrar Dumpenfolket varför dom inte tas seriöst.
Citera
2024-12-11, 01:58
Medlem
Citat:
Menar du att jag ska ladda upp varenda dom här då? Det är bara att söka upp på Dumpen.se.

Vi lever i helt olika världar. Grov stöld, bita en polis , dödshota folk osv är i min värld inte ngt litet snesteg. Ett avskyr jag pedofiler o hon har valt att umgås med en witt som är en fruktansvärt vidrig förövare. Två är jag själv en lojal person o löser mina konflikter öga mot öga istället för att gå till pressen. Tre anser jag att hon inte är trovärdig. JAg tycker inte att hennes trovärdighet stiger för att ngn annan är värre.

Ja din dumma åsna det är det jag menar om du förväntar dig att bli trodd. Vilken värd lever du i där du tror att du kan sitta o dra massa saker ur röven o sen förvänta sig att folk ska tro dig villkorslöst?
Det kanske funkar på sektmedlemmarna men inte på normalt funtade människor.

Ja det är ganska uppenbart, din värld verkar vara lite speciell. Det är ju fortfarande inte ens i närheten av vad Sara är dömd för och dessutom hände de för mer än 20 år sedan.
Med din egen logik borde du ju alltså tro mer på Sanna än på Sara men de gör du ju inte, varför?
Vad har du för personlig konflikt med Sanna menar du?
Ja att du inte tycker hon är trovärdig har framgått. Frågan är mer varför, men de enda du lägger fram är Saras smutskastningskampanj och dommar från 20 år sedan. Vilket gör att man snarare börjar undra varför dumpen är så rädda för henne när man kör sånna desperata metoder?
Så varför sväljer du Saras ord med hull och hår? Vad gör hennes så trovärdig i din värld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in