Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, du frågade om jag förstod vilken parameter du och anomalign (helt osakligt) pratade om. Jag svarade som sagt TSI eftersom det var det självklara svaret på din mycket dumma fråga. Övriga deltagare diskuterade sådant som på olika sätt kan vara kopplat till solaktivitet som kosmisk strålning, molnbildning, luft- och vattenströmmar och så vidare. Allt det här framgår mycket tydligt av tidigare inlägg.
Jag vet inte vilka nya data som skulle kunna falsifiera något av det som tidigare tagits upp gällande detta i tråden. Det är självklart något man får ta ställning till om sådan data presenteras.
Ja, jag frågade villa solparametrar vi skulle titta på som enligt dig påverkade temperaturen. Du svarade TSI. Precis. Nu verkar du inte tycka att den lil
Så det går alltså inte att titta på några soldata för att avgöra hur det korrelerar och förväntas påverka temperaturen?
Det är ok. Vilka ska vi titta på för att undersöka sambandet mellan solaktivitet och temperatur? Tillbaka till ruta 1.
Då kan man ju fråga sig varför du och Suppose envisas med att länka till sådana data och hävda korrelation och orsakssamband.
Det finns alltså inga sätt att testa en sådan hypotes.
Och eftersom du inte vill besvara frågan finns bara kvar att anta att du inte heller vet hur förändringar i TSI påverkar temperaturen. Som du argumenterat så okunnigt korrelerar med temperaturen. Både under tidsperioder som AGW men även över geologiska tidsperioder.
Om än inget svar, har du iaf lyckats identifiera frågan. Tillskillnad från suppose. +1 Totius i Totius vs suppose.
Och länkar till Steinhilberger(som visade att TSI är obetydlig för AGW) och hävdar att hans TSI visar att den har stor betydelse för AGW.
Vet du om att du är oärlig eller är du såhär korkad? På riktigt. Ärligt menad fråga.