Flashback bygger pepparkakshus!
2024-12-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Om du syftar på THC-COOH som det brukar testas för så är detta inte psykoaktivt. Det är bara ett spåråmne.
Du borde oroa dig mer för t.ex. aspartam.

Jag syftar på påverkan under lång tid.
Citera
2024-12-06, 13:24
Medlem
Citat:
Sjukt löjligt med denna hets om cannabis när krig och miljöförstöring, svält och misär härjar vår planet, djur som lider är ett mycket större problem för er som vill göra världen bättre, bli vegan istället för att käka kött och hetsa mot cannabis!
Idag brann 7000 grisar inne, fy fan, skönt man är vegan, tänk och ha en sådan händelse på sitt samvete!

Ja, det finns många svåra problem i världen men det utesluter inte att det också är ett problem.
Citera
2024-12-06, 14:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Ja, det finns många svåra problem i världen men det utesluter inte att det också är ett problem.
Men du får ju prioritera förnuftigt, det är inte sunt att som du inbilla dig att ett förbud mot cannabis får vågor på vattnet och gör någon verklig skillnad, det är ju långt ifrån alla som röker cannabis som har problematiskt bruk, det är förmodligen fler som har medicinska fördelar än problematiskt bruk, nej att bruka varje dag gör en inte till en grönsak, tvärtom ökar det välmåendet för de flesta.
Du borde testa istället för att döma ut något du inte testat!

Nu börjar köttberget komma upp i åldrarna då krämpor kommer, jag möter flera som använder cannabis medicinskt än för annat bruk numera så båten vänder nog snart, det finns ju inget bättre alternativ än cannabis.
Senast redigerad av Eurypterida 2024-12-06 kl. 14:13.
Citera
2024-12-06, 14:29
Medlem
Citat:
Men du får ju prioritera förnuftigt, det är inte sunt att som du inbilla dig att ett förbud mot cannabis får vågor på vattnet och gör någon verklig skillnad, det är ju långt ifrån alla som röker cannabis som har problematiskt bruk, det är förmodligen fler som har medicinska fördelar än problematiskt bruk, nej att bruka varje dag gör en inte till en grönsak, tvärtom ökar det välmåendet för de flesta.
Du borde testa istället för att döma ut något du inte testat!

Nu börjar köttberget komma upp i åldrarna då krämpor kommer, jag möter flera som använder cannabis medicinskt än för annat bruk numera så båten vänder nog snart, det finns ju inget bättre alternativ än cannabis.

Visst. Jag ska skjuta heroin på min dödsbädd..
Citera
2024-12-06, 14:39
Medlem
Citat:
Om du med "modern forskning" avser oseriösa forskare som jobbar tillsammans med legaliseringslobbyn så har du alldeles rätt.
Till skillnad från scientologerna som du hänvisar till?
Citera
Igår, 16:49
Avstängd
Citat:
Visst. Jag ska skjuta heroin på min dödsbädd..

Cannabis har inget med heroin att göra. Håll dig till saken!
Citera
Idag, 12:53
Medlem
Asgarvars avatar
Som entusiast när det gäller att odla är jag lite anti en legalisering. Dessutom är jag skeptisk till att förbud ska övergå till absolut frihet över en natt, då vi då står inför en integrationsprocess där en utgrupp ska ingå den större ingruppen, vilket blir en grund för kulturell friktion.

Återinförandet av absolut frihet gällande cannabis behöver ske i etapper där varje etapp granskas och leder in i nästa etapp med den kunskap som erhålls på vägen.

Den spanska modellen är schysst, med klubbar som kan agera likt öar av cannabiskultur som får existera i det stora havet vi kallar samhället. Det viktigaste är att man får odla och att det inte blir industriellt betingat.

Det ska börja och sluta i plantan och de individer som i henne är kär. Endast då kan en sund cannabiskultur gro och frodas, vilket är det enda som rättvist och sunt kan reglera både planta och brukare. Allt kan inte med framgång regleras i lag.

Tänk er konceptet av köer, om det var reglerat i lag, hur det skulle fungera jämfört med som vi har idag, där kön är kulturellt reglerad. Att gå emot ingruppen är ett litet uppror, men de flesta förhåller sig till sin ingrupps regler så länge man vill ingå i den ingruppen - vilket de flesta vill. Således måste fokus vara att inte skapa utgrupper, vilket är tvärs emot vad förbudet lyckats med, men som också en legalisering inte ens har i åtanke.
Senast redigerad av Asgarvar Idag kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in