2024-11-09, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Jag behöver inte presentera någon vetenskaplig studie för vad jag och andra upplevt i verkligheten.
Det är svårt att bryta mot naturlagar.
Drick alkohol och sluta med med rökat.
Både du och din omgivning mår mycket bättre då.

Alkohol får både dig och din omgivning att må sämre än cannabis. Och svaret som du undvek på personens fråga är alkohol. Det är alkohol som blandas med kokain och amfetamin.

Du behöver faktiskt presentera något. Dina övertygelser övertygar inte andra, men jag beklagar det du upplevt. Det är dock en konsekvens av Sveriges förlegade narkotikapolitik.

Citat:
Däremot är jag för att tunga droger skall fås gratis på speciella ställen.
Typ knarkarna får gå till ett ställe och få en shot och samtidigt få en rejäl uppläxning.
Då slipper dom besvära vanligt folk med inbrott och stölder och kriminella ligor kan inte tjäna pengar på skiten.

Ja, på ett sätt är det du säger sant, men om vi vill att kriminella ligor inte ska tjäna pengar på skiten så är cannabis den enskilt viktigaste faktorn att ta från deras händer.
Citera
2024-11-09, 16:27
Medlem
Citat:
Jag behöver inte presentera någon vetenskaplig studie för vad jag och andra upplevt i verkligheten.
Det är svårt att bryta mot naturlagar.
Dina anekdoter bevisar ingenting. Precis på samma sätt som det inte skulle bevisa något om jag berättade om ett par gamla vänner som brukade cannabis men som inte börjat missbruka andra droger.
Om det nu är så självklart att gatewayteorin speglar verkligheten så pass att det kan likställas med en naturlag, så kan det inte vara några problem att visa upp belägg för detta.

Citat:
Drick alkohol och sluta med med rökat.
Både du och din omgivning mår mycket bättre då.
Det är i regel ingen större fara att använda droger så länge man inte missbrukar, men det blir ganska bisarrt att jämföra alkohol och cannabis i.o.m att de står på motsatt sida av skalan när det kommer till skadeverkningar, där alkohol är extremt mycket skadligare för individen såväl som samhället.
Citera
2024-11-09, 16:34
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Av naturlagar och av egen erfarenhet.
Cannabis är en dörröppnare för tyngre droger!
Ungdomar testar saker och är öppna för det mesta, det är liksom hela idén med att vara ung.
Givetvis har jag själv i 20 årsåldern testas cannabis/hasch och helt naturligt blev det amfetamin efter det och sen kokain.
Som tur var så hade jag sån ångest dagen efter, speciellt efter amfetamin.
Det kröp i hela kroppen och allt var allmänt obehagligt.
Så jag la ner alla droger förutom alkohol, där var bieffekterna lätt kalkylerade.
Tyvärr så har jag tidigare skolkamrater som inte hade samma tur, en är död, en annan blandmissbukare och bor i trappuppgångar och bilar.
Bara idioter och redan missbrukare vill legalisera cannabis.
Lol! FN förespråkar avkriminalisering av alla droger. För att inte nämna alla andra kända namn, professorer som forskat i narkotikapolitik i 40 år osv.

Du låter inte särskilt bright heller men det brukar människor som dig inte förstå heller.

För mig är valet självklart, bryr man sig om samhället och människorna i det så tillämpar man en skademinimerande politik, allt annat är idiotiskt.
Citera
2024-11-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Lol! FN förespråkar avkriminalisering av alla droger. För att inte nämna alla andra kända namn, professorer som forskat i narkotikapolitik i 40 år osv.

Du låter inte särskilt bright heller men det brukar människor som dig inte förstå heller.

För mig är valet självklart, bryr man sig om samhället och människorna i det så tillämpar man en skademinimerande politik, allt annat är idiotiskt.
Ja om man tror att det bara är människor som själva använder cannabis eller bara missbrukare som är för en legalisering så har man inte riktigt hängt med i utvecklingen. Jag har inte kollat upp om det finns några siffror på detta men jag vågar slå vad om att rent av de flesta som vill se en legalisering inte själva använder drogen.
Jag själv är en utav dem.
Citera
2024-11-09, 17:02
Medlem
Citat:

Sluta knarka ditt fån så kanske du fattar.
Citera
2024-11-09, 17:13
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Som sagt, dunning kruger effekten trevlig helg!
Citera
2024-11-09, 17:18
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Ja om man tror att det bara är människor som själva använder cannabis eller bara missbrukare som är för en legalisering så har man inte riktigt hängt med i utvecklingen. Jag har inte kollat upp om det finns några siffror på detta men jag vågar slå vad om att rent av de flesta som vill se en legalisering inte själva använder drogen.
Jag själv är en utav dem.
Känner väl att om någon år 2024 använder gateway teorin som argument så blir man automatiskt diskad från debatten
Citera
2024-11-09, 17:36
Medlem
Citat:

Fattar vad? Består hela FN av drogmissbrukare, eller vad menar du?

Ditt påstående att det bara är missbrukare som är för en legalisering av cannabis är helt enkelt bevisligen felaktigt.
Dessutom hade det varit irrelevant även om det stämde. Argumenten är det relevanta, inte vem det är som framför dem.
Citera
2024-11-09, 17:49
Medlem
Citat:
Känner väl att om någon år 2024 använder gateway teorin som argument så blir man automatiskt diskad från debatten
Ja den teorin får nog ändå anses vara grundligt motbevisad vid det här laget.
Citera
2024-11-09, 21:37
Medlem
Trolletivarmlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Under 0.5% av alla cannabisbrukare får psykossymtom och än mindre del som utvecklar psykos. Kollar man åt alkohol som exempel så utvecklar drygt 4% delirium.

Kolla hur många av alkisarna som får ep anfall! (Dödligt)
Varit beroende av både och själv, aldrig några problem med att röka cannabis men tillhör dem som får dille, plus ep tyvär..
Citera
2024-11-10, 01:00
Medlem
Självklart ska det vara lagligt om man ser på etiken kring det. Min kropp, mitt val, vill jag knarka ska jag få göra det.

Dock vore det smart att ha ett systembolag för droger, så staten tjänar pengar på det och man vet att man får bra produkter. Dvs inte ha en fri handel.

MEN

Frågan är ju vad som händer med gängen. Tar vi bort gängens inkomstkälla kommer de inte direkt gå till arbetsförmedlingen. De kommer göra andra brott. Legaliserar vi droger kommer vi se en sjukt stor ökning av personrån, inbrott, stölder etc etc. Så frågan är om det är värt det.
Citera
2024-11-10, 01:11
Medlem
Avfoerings avatar
Ni knarkare är så tröttsamma med ert tjat. Knarka så mycket ni orkar men håll käften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in