Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Om jag tolkar dig och t.ex. Dalulven rätt så uppfattar ni saken ungefär så här (rätta mig om jag har fel): SE har på ett eller annat sätt gjort en iakttagelse av vittnet Lars J i gränden, och dagen efter kontaktar han polis och media för att (av någon anledning som ni inte riktigt verkar kunna förklara, och tydligen aldrig kommer att kunna komma överens om) berätta att han har gjort den här iakttagelsen.
Jag tänker så här: SE ser inte någon i gränden. När han kommer hem och slår på TV:n får han veta att det förekommer två olika signalement. Mördaren skall antingen ha haft en lång mörk rock som SE, eller också skall han ha varit yngre och barhuvad och haft en mörkblå täckjacka. SE, som alltså själv har haft lång mörk rock och huvudbonad, vill helst inte bli inblandad. Han vill att polisen hellre skall jaga en yngre man i mörkblå täckjacka. Han ringer därför runt och försöker förstärka bilden av att mördaren skall ha varit en yngre man i mörkblå täckjacka.
Nu är det inte bara jag och Dalulven som "påstår detta" utan de flesta, för att inte säga alla utom du. Även KP.
Förklaring har du redan fått, så försök inte tramsa. Att du sedan inte kan ta till dig den förklaring som finns och det stöd i materialet med både SE, LJ och även Lisbeth är något annat.
Sedan är det falska uppgifter du far med om att gärningsmannen skulle ha varit yngre och barhuvad!
Något sådant framgår inte alls i nyhetssändningarna!
Och nej, det går inte påstå att SE vill att polisen hellre skall jag en yngre man i mörkblå täckjacka.
Läs ordagrant vad SE säger i första förhöret. Inte någonstans framgår att han sett gärningsmannen. Men däremot så beskriver han en person där inne i gränden. På en plats där LJ placerat sig och där även Lisbeth placerar en person.
Men du har rätt i att vi aldrig kommer att bli överens. Det går så klart inte att köpa en teori uppbyggd på fantasier och lögner.