Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Med ditt pusslande av uppgifter från denna nyhetssändning så kan man hitta allt möjligt där inne i gränden. Även två gärningsmän med mörka rockar.
Varför skulle en gärningsman ta notis över en teckning i ett nyhetsprogram? Fastna för att en tecknad kille.. som är ung... ja, kanske rentav i 20-års åldern?
Det "enda" som säkert knyter SE till mordplatsen är det du ifrågasätter.... men jag tycker att det mer handlar om nåt annat..
Om jag tolkar dig och t.ex. Dalulven rätt så uppfattar ni saken ungefär så här (rätta mig om jag har fel): SE har på ett eller annat sätt gjort en iakttagelse av vittnet Lars J i gränden, och dagen efter kontaktar han polis och media för att (av någon anledning som ni inte riktigt verkar kunna förklara, och tydligen aldrig kommer att kunna komma överens om) berätta att han har gjort den här iakttagelsen.
Jag tänker så här: SE ser inte någon i gränden. När han kommer hem och slår på TV:n får han veta att det förekommer två olika signalement. Mördaren skall antingen ha haft en lång mörk rock som SE, eller också skall han ha varit yngre och barhuvad och haft en mörkblå täckjacka. SE, som alltså själv har haft lång mörk rock och huvudbonad, vill helst inte bli inblandad. Han vill att polisen hellre skall jaga en yngre man i mörkblå täckjacka. Han ringer därför runt och försöker förstärka bilden av att mördaren skall ha varit en yngre man i mörkblå täckjacka.