Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Problemen han hade förra veckan kan visa sig vara bagateller idag.
Det är bara några veckor sedan han konstaterade att nu finns det pengar till skulderna och minns jag inte fel hävdade han att han har en långsiktig stabil inkomst för att kanalen går bra.
Rask är inte cancelled på samma nivå som Pontus Rasmusson. Kanalerna är kvar, men kommer publiken stanna? Vilken sorts content kan han göra nu (och tjäna pengar på) utan att få höra att han är en hycklare, eller trigga andra jobbiga kommentarer?
Svårt läsa Jockes soc-papper i en evighet. Att någon vill kolla på nya Estonia-videos har jag svårt att tro. Prata om sin egen far, nja, det blir självmål. Chrippavideos, det blir också svårare. Delvis på grund av hur han själv betett sig, men Chrippa-content kräver inte minst att Chrippa själv stökar till det.
Jag ser bara en framgångsrik utväg: han måste göra content på sin egen bekostnad. Hänga ut sitt privatliv. Uppdatera om upp- och nedgångar i äktenskapet. Gråta i kameran för att Therese mår dåligt, gråta för att de grälat, gråta för att han är en dålig make.
Feel bad-vloggar. Inte på samma avgrundsdjupa nivå som Gräddrumpans TikToklives, men så nära det går utan att det blir unmonetized.
Vad tror ni andra?
Jag tror han är riktigt körd i sitt letande efter bostad, och även helt ute och cyklar ekonomiskt. Tror han lyckats bränna större delen av arvet och även sitt förhållande med sin fru under det senaste året.
Jag skulle tro att han kommer flytt till sin mamma eller bror under våren, finns inte en chans att han har råd med boendet han bor i nu helt själv. Möjligtvis om han lyckas sälja den dära kapital försäkringen så skulle han klara sig några månader till.
Att hans youtube kanal kan betala en stabil och bra månadslön är bara fantasier för vuxna, men säkert en bra extra inkomst för yngre människor, man behöver upp till minst Jocke och Jonna nivå för det det gå att jämföra med ett median par i Sverige där tex mannen är egenföretagare (snickare eller liknande) och kvinnan ingenjör eller sjuksyrra eller liknande.