2024-12-20, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realbadman
Kärlek börjar med bråk, chrippa kanske kommer behöva lätta på trycket efter Linnea lämnar honom och Rask verkar likt Linnea tycka att den kriminella stilen är lite häftig.
Giftermål inne på anstalten mellan Chrippa och Baronen, då jäklar blir det content!
Chrippa giver och Baronen receiver antar jag.
Citera
2024-12-20, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Han har faktiskt fler kvast-tatueringar än Chrippa!
Där sa du något. Rask har ju ett helt gäng proffsritade tatueringar på ägghuvudet och spaghettiarmarna. Vi är så avundsSJUKA, särskilt Crippa som aldrig fått jobb eller grymma, unga tjejer på kroken pga sina patetisk larviga, hela tiden synliga tatueringar. Men, chrippa kan faktiskt handla byxor på herravdelningen, till skillnad från rask som får stå på mammakläder för att hitta nå som passar. Så det kanske tröstar Chrippa lite?
Citera
2024-12-20, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfhead
SOS har nog koll på Rasken, väl medvetna om att det kommer behöva försörja honom när han slösat upp arvet. De misstänker nog att det kommer bli aktuellt någon gång under 2025.

När väl Rasken får soc-bidrag kan de börja ställa lite mer krav på honom. Han kommer t.ex behöva skriva in sig på arbetsförmedlingen och kanske till och med behöva arbetsträna. Det hade kunnat bli en underhållande serie, Rasken vloggar sin arbetsträning/dagliga verksamhet.

Varför ska SOS alarm försörja Rask?

Men skämt och sido, så är det inte så lätt att få socialbidrag då han måste redovisa sina bankkonton och därmed se att han har haft en summa pengar som borde ha räckt längre osv.

Sedan så har väl karln tidigare hankat sig fram utan socialbidrag, så det lär väl inte vara något problem att göra något dylikt igen.
Citera
2024-12-20, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Mördare kan tom få lägre straff än det Baronen gissar på.
En som svindlande bort 500 miljoner fick 8 år.
Om Chrippas döms på alla punkter så kan han på sin höjd få 3 år vilket i praktiken är 2 år + runt 1-2 miljoner i böter.
Rask: han riskerar decennium i fängelse.
För att vara så arrogant som Baronen är så har han väldigt dålig koll på lagar-regler-straff, vilket han borde kunna åtminstone lite om kan man ju tycka med hans historik.

Skulle säga att fängelsestraffet är den milda delen i den ekvationen.
Citera
2024-12-20, 08:29
Medlem
Är det AI-musikgeneratorer som Rask använder sig av att göra låtar? Låter lite som det, har lekt en del själv med just såna tjänster.

Ser att han använder sig av distrokid för att eventuellt tjäna lite pengar på sin musik.
Citera
2024-12-20, 08:42
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Är det AI-musikgeneratorer som Rask använder sig av att göra låtar? Låter lite som det, har lekt en del själv med just såna tjänster.

Ser att han använder sig av distrokid för att eventuellt tjäna lite pengar på sin musik.
Självklart! ”Jag älskar pengar!” och när hans egenskrivna låtar knappt får 15000 lyssnare som absolut max så har till och med RunkBaronen fattat att han är inte den rockstjärna han trodde att han var.
Därför skapade han AI-bandet och pratar om de som om de vore riktiga. Så sjuk är han.
Citera
2024-12-20, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Självklart! ”Jag älskar pengar!” och när hans egenskrivna låtar knappt får 15000 lyssnare som absolut max så har till och med RunkBaronen fattat att han är inte den rockstjärna han trodde att han var.
Därför skapade han AI-bandet och pratar om de som om de vore riktiga. Så sjuk är han.

Iofs så är han inte den första. Senast i oktober så toppade en AI-genererad låt Spotifys lista över virala låtar i Sverige.

https://sverigesradio.se/artikel/for...toppa-listorna

Personligen så är jag väl av den åsikten att det är en kul grej att leka med och ok att dela med sig av om man är ärlig med det hela, men att tjäna pengar på musiken är jag ytterst tveksam till.

Men om Rask har genuint sagt att dom är ett "riktigt" band så är det knas. Men tar allt som skrivs i denna tråd med en stor nypa salt.
Citera
2024-12-20, 09:41
Medlem
Citat:
Varför ska SOS alarm försörja Rask?

Men skämt och sido, så är det inte så lätt att få socialbidrag då han måste redovisa sina bankkonton och därmed se att han har haft en summa pengar som borde ha räckt längre osv.

Sedan så har väl karln tidigare hankat sig fram utan socialbidrag, så det lär väl inte vara något problem att göra något dylikt igen.

Rasken har levt på sin farfars pengar hela sitt liv, bortsett från någon enstaka månad här och där när det gått bra på tuben. Han har fått en ”månadslön” från farfars bolag under alla år. Men nu är de sista slantarna av arvet påväg att ta slut så det kommer bli kärvt för familjen inom kort. Soc-bidraget väntar runt hörnet, var så säker.
Citera
2024-12-20, 09:43
Medlem
abvs avatar
Citat:
Iofs så är han inte den första. Senast i oktober så toppade en AI-genererad låt Spotifys lista över virala låtar i Sverige.

Personligen så är jag väl av den åsikten att det är en kul grej att leka med och ok att dela med sig av om man är ärlig med det hela, men att tjäna pengar på musiken är jag ytterst tveksam till.

Men om Rask har genuint sagt att dom är ett "riktigt" band så är det knas. Men tar allt som skrivs i denna tråd med en stor nypa salt.
Han erkänner att musiken är AI-genererad men han säger att det är han som skriver texterna (det märks verkligen) och väljer vajb. Sedan väljer han version helt själv också. Tyckte han sa att han går back på AI-mosiken.
Citera
2024-12-20, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abv
Han erkänner att musiken är AI-genererad men han säger att det är han som skriver texterna (det märks verkligen) och väljer vajb. Sedan väljer han version helt själv också. Tyckte han sa att han går back på AI-mosiken.

Kan inte vara många kr han går back på musiken då dessa tjänster oftast inte är dyrare än Netflix per månad. Men allt är relativt iofs.
Citera
2024-12-20, 09:49
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:

Det står att det är ett fiktivt band.

Personligen tycker jag AI-musik är kass. Har inget emot att man skapar privat men det borde bannas från musiktjänster som Spotify etc
Citera
2024-12-20, 11:44
Medlem
Mittpunkts avatar
Kan någon ärligt svara på varför Anjo och Rask blandar sig i denna soppa? Är det så att det handlar om pengar och visningar, uteslutande? Att dom båda tjänar ganska okej på att göra filmer om Chrippa.

Undrar också. Läser man kommentarsfältet till Rasks videos så är det väldigt mycket ryggdunk. Hur kommer det sig? Varför liksom tror hans följare på allt han säger? Denna jämförelse är i liknelse med hur en diktator hjärntvättar sin befolkning med desinformation.

Jag tycker bara att hela det här kalaset har blivit så mycket större än vad det har varit för snart ett år sedan. Det måste finnas andra inkomstkällor för Rask än att prata om Chrippa? Vad ska Rask göra när det inte längre finns något att prata om runt Chrippa? Ska han leva på besparingar till något nytt dyker upp som han kan prata om?

Han har fått frågan flera gånger varför dom lägger sig i och varför inte vara ärlig och säga att "det här är mitt jobb och jag får många flera visningar och mer deg när jag pratar om Chrippa"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in