2024-12-06, 15:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Så du ställer dig inte alls frågande till varför inte bara polisen utan även det otroligt luddigt formulerade "andra aktörer", ska få lov att spela in allmänheten hur som helst. Är du inte ens lite intresserad av vilka dessa kan tänkas vara, eller har du fullt upp med att ha rent mjöl i påsen?
Har inga problem med att bli filmad när jag rör mig på publikt område, det blir vi redan i dag inne i diverse affärer och gallerior.

Går du in på min gård blir du också filmad, men gården är inte allmänt område. Skulle du stjäla skulle jag inte tveka en sekund att hänga ut dig även fast jag vet att jag åker dit för det.
Citera
2024-12-06, 15:48
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Läste nu på Aftonbladet att Tidögänget vill tillåta kameraövervakning utan tillståndsprövning. Bl a ska det bli okej för Polisen och andra aktörer att kameraövervaka på platser där det inte förekommer brottslighet, samtliga aktörer ska även få sätta upp kameror utan att ansöka om tillstånd.

Typiskt att detta presenteras på en fredagseftermiddag, hur kan det här vara motiverat på något sätt?

Varför bryr sig inte Tidöpartierna överhuvudtaget om integritet?

Vet ej hur man länkar till Aftonbladets löpande nyhetsflöde, men den som vet får gärna klistra in passande länk.

Nu får centerpedofilerna se upp.
Citera
2024-12-06, 15:49
Medlem
Svartskäggs avatar
Bara folk som inte har rent mjöl i påsen har något att dölja.
Citera
2024-12-06, 15:49
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu får centerpedofilerna se upp.
Ja, men dom verkar inte vara smartare än att dom åker fast ändå. Spelar ingen roll om det sker i kollektivtrafiken eller på Dumpen
Citera
2024-12-06, 15:50
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har inga problem med att bli filmad när jag rör mig på publikt område, det blir vi redan i dag inne i diverse affärer och gallerior.

Går du in på min gård blir du också filmad, men gården är inte allmänt område. Skulle du stjäla skulle jag inte tveka en sekund att hänga ut dig även fast jag vet att jag åker dit för det.

Coolt då vet jag det, att svara på frågor kring dina egna påståenden är inte din starka sida va?
Citera
2024-12-06, 15:56
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoSafetyInNumbers
Coolt då vet jag det, att svara på frågor kring dina egna påståenden är inte din starka sida va?
Andra aktörer, bla jag. Är intresserade av att skydda sina egendomar och intressen, inget konstigt i det. Varit så hela tiden, men det är relativt restriktivt med att få sätta upp kameror som filmar utanför den egna tomten hittills.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-12-06, 16:04
Medlem
Hazizas avatar
Varför är denna regeringens förslag alltid integritetskränkande?

Jag hoppas SD straffas nästa val.
Citera
2024-12-06, 16:09
Medlem
Bra, sätt upp kameror överallt och upp med drönare som patrullerar, när ett brott begås är det bara att förfölja gärningsmannen enda hem till dörren och där arrestera skithögen
Citera
2024-12-06, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jag har en ide. Istället för att övervaka folket och förstöra folks integritet kan man utvisa de som gör brott.

Men det gillas inte av det utvalda folket, glömde det.

Sen har vi ärthjärnorna här som applåderar och tror att kameraövervakning kommer förhindra utlänningars kriminalitet.
Om man skall utvisa någon borde man ju först veta om hen utfört brott=kameraövervakning
Citera
2024-12-06, 16:14
Medlem
Tropicalss avatar
Nice, borde sitta kameror överallt ā la 1984. Borde visserligen finnas statliga exekutionspatruller också som gör sig av med kriminellt smuts på ett effektivt sätt men det lär vi heller aldrig få se tyvärr. Big Brother kan gott ha ögon precis överallt i publika miljöer även om detta inte kommer att vara tillräckligt. Woke och kriminalitet är samhällets största fiender.
Citera
2024-12-06, 16:16
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Om man skall utvisa någon borde man ju först veta om hen utfört brott=kameraövervakning

Jaha, så vi har inga dömda utländska brottslingar nu då, utan att filma folk?

Ni som applåderar vår förlorade integritet visar ständigt nya prov på idioti.
Citera
2024-12-06, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebuildSweden
"Alla ledare" åker inte dit och blir en del av det.
ALLA som anses kunna tillföra något, hela poängen är att utveckla ekonomi och samarbeta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in