2024-12-06, 14:11
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Läste nu på Aftonbladet att Tidögänget vill tillåta kameraövervakning utan tillståndsprövning. Bl a ska det bli okej för Polisen och andra aktörer att kameraövervaka på platser där det inte förekommer brottslighet, samtliga aktörer ska även få sätta upp kameror utan att ansöka om tillstånd.

Typiskt att detta presenteras på en fredagseftermiddag, hur kan det här vara motiverat på något sätt?

Varför bryr sig inte Tidöpartierna överhuvudtaget om integritet?

Vet ej hur man länkar till Aftonbladets löpande nyhetsflöde, men den som vet får gärna klistra in passande länk.
Citera
2024-12-06, 14:15
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Läste nu på Aftonbladet att Tidögänget vill tillåta kameraövervakning utan tillståndsprövning. Bl a ska det bli okej för Polisen och andra aktörer att kameraövervaka på platser där det inte förekommer brottslighet, samtliga aktörer ska även få sätta upp kameror utan att ansöka om tillstånd.

Typiskt att detta presenteras på en fredagseftermiddag, hur kan det här vara motiverat på något sätt?

Varför bryr sig inte Tidöpartierna överhuvudtaget om integritet?

Vet ej hur man länkar till Aftonbladets löpande nyhetsflöde, men den som vet får gärna klistra in passande länk.

Bullfika och pizzakvällar med våra importerade mördare har sozzarna prövat sen urminnes tider och det har ju skördat frukt... NOT !!

Så då är det kanske på tiden att pröva andra metoder .
Citera
2024-12-06, 14:22
Avstängd
One2Manys avatar
Det är trams att man öht behöver ansöka om tillstånd för videoövervakning.

Rättshaveristerna och deras i det närmata psykotiska rädsla för "öVeRvAkNiNg" når ständigt nya höjder i detta land.

"Ve och Fasa, jag filmades i offentligheten när jag var på väg till jobbet, det kan användas emot mig i framtiden, MAH INTEGRITY buhu!"
Citera
2024-12-06, 14:23
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Bullfika och pizzakvällar med våra importerade mördare har sozzarna prövat sen urminnes tider och det har ju skördat frukt... NOT !!

Så då är det kanske på tiden att pröva andra metoder .
Det funkar inte på adidasriddare, det har du helt rätt i. Men varför ska kameraövervakning tillåtas utan prövning på platser där brott inte begås?
Citera
2024-12-06, 14:24
Medlem
kalkryggars avatar
Nu anser jag inte att det är en bra grej att släppa lös på det här viset. Dock så känns det inte som att det är något som drabbar mig negativt på något sätt. Därför så ger jag från min sida grönt ljus för detta.

Samhället är så jävla trasigt att nu måste vi fan ta till drastiska åtgärder. Sen när samhället är fixat så kan man rulla tillbaka såna här saker om behov finns.

Däremot så kan ni nog glömma att samhället blir "fixat" de närmsta 50 åren.
Citera
2024-12-06, 14:28
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Det funkar inte på adidasriddare, det har du helt rätt i. Men varför ska kameraövervakning tillåtas utan prövning på platser där brott inte begås?

Är ju bara se på tex London där det finns runt 1 miljon övervakningskameror (Google) och där har det ju funkat galant . Var ju ett j-a liv där med i början .

Som sagt så måste det börja någonstans .. Vi är döda sen länge innan det totala kontrollsamhället finns, nja eller värre kontroll än vi ser idag .
Citera
2024-12-06, 14:28
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nu anser jag inte att det är en bra grej att släppa lös på det här viset. Dock så känns det inte som att det är något som drabbar mig negativt på något sätt. Därför så ger jag från min sida grönt ljus för detta.

Samhället är så jävla trasigt att nu måste vi fan ta till drastiska åtgärder. Sen när samhället är fixat så kan man rulla tillbaka såna här saker om behov finns.

Det skeppet seglade för lääääänge sedan.
Citera
2024-12-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Moderaterna är ett riktigt skitparti som jobbar för globalisterna och övervakningssamhället efter att först ha skapat ett problem tillsammans med vänstern.
Nu lurar man folk att övervakning på varenda sak är det enda rätta istället för att fixa problemet från grunden(slänga ut dom som förstör eller låsa in dom lång tid).

När det väl är utrullat och man gett ifrån sig all frihet bit för bit så får man aldrig tillbaks den friheten.

De lurar dig att ge ifrån dig lite i taget så att det inte ska kännas lika mycket.

Ungefär som momsskatten på 25% som man lovade skulle vara tillfällig men när man väl satt skatt på nånting så tar man aldrig bort de.
Senast redigerad av Blatteman 2024-12-06 kl. 14:34.
Citera
2024-12-06, 14:32
Medlem
Onanikrems avatar
För min del får de gärna filma när jag går till Willys för att handla morötter.. Kunde inte bry mig mindre!
Enda gången jag inte gillar kameror är när de sitter uppsatta efter vägarna på stolpar och rapporterar om jag kör 75 på en 70-sträcka.
Citera
2024-12-06, 14:35
Medlem
NoSafetyInNumberss avatar
Citat:

"Polisen och andra aktörer att kameraövervaka på platser där det inte förekommer brottslighet, samtliga aktörer ska även få sätta upp kameror utan att ansöka om tillstånd."

Nä precis.
Polisen och andra aktörer, vilka andra aktörer?
Varför ska Polisen och dessa "andra aktörer" få tillåtas att kameraövervaka platser där brott inte begås desutom?
Citera
2024-12-06, 14:37
Medlem
RebuildSwedens avatar
Ännu en symptombehandling. Man sätter nya plåster på det blödande köttsåret (massinvandringen) i stället för att sy igen såret så att kroppen kan börja läka på riktigt.

Men rent politiskt så är vi väl ljusår ifrån en storskalig återvandring så man får väl kanske nöja sig med dessa plåster så länge.
Citera
2024-12-06, 14:39
Medlem
anarquistens avatar
Det är precis sånt här som alla "har man bara rent mjöl i påsen"-idioter inte har den mentala förmågan att förstå konsekvenserna av.
För inte så länge sedan ville man utöka kameraövervakningen i "utsatta områden" och många med mig påpekade då att det som alltid handlar om ändmålsglidning dvs. det börjar som en åtgärd mot "kriminella" men slutmålet har hela tiden varit det som trådstarten handlar om.

Det är så De små stegens tyranni fungerar. Ett litet beslut i taget smygs in, nästan omärkligt, gärna inför riksdagsval, långhelger eller säsongsfinal av Robinson på TV, så ingen ska reagera över vad som händer.

Visitationszoner blev till visitationer av vem som helst, varsomhelst.
Husrannsakan kräver inte längre beslut av åklagare utan kan utföras godtyckligt.
All din privata, elektroniska kommunikation övervakas och lagras systematiskt, dygnet runt.
Och så detta med kameror överallt som garanterat kommer kopplas till AI-styrd facescanning inom kort. Sen har vi i princip infört det kinesiska social credit-systemet våra politiker så länge haft våta drömmar om.

Skrattretande hur somliga fortfarande tror att vi lever i ett fritt samhälle..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in