2024-12-04, 15:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det var inte det jag bad om hjälp, du skrev flera gånger att pappan visat ilska vid samtalen. Vilket kan stressa den unga mamman när de betydligt äldre anabolapappan får sina utbrott. Och nu är ju proven + så det förklarar saken.
Nej jag skrev inte flera gånger att han visat ilska vid samtal. Vart har du fått det ifrån?
Citera
2024-12-04, 15:34
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag vet inte vad det finns för bevis för att Chrippa har kvar dottern hemma och inte tar upp det med soc.?
Vad finns det för bevis på att chrippa hade barnet 2 dagar extra emot Julias vilja?
Citera
2024-12-04, 15:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Precis det finns inget akut omhändertagandebehov av Lillen, hon kan vara hos sin mamma.

Nu när soc. har klart för sig att chrippa försöker muta Julia med pengar för att få henne att säga och vittna som han vill i ett så viktigt fall som ett barnärende är nog inte soc. glada med. Och det finns ingen orsak att ta henne ifrån hennes mamma säger du. Jag vet inte då jag inte har den insynen. Hur vet du?
Jag säger inte att det inte finns orsak att ta barnet ifrån mamman. Vart har du fått det ifrån?
Jag säger att det inte finns orsak till ett akut omhändertagande, det är en helt annan sak. Det betyder inte att det inte finns orsak att med ett LVU ta barnet ifrån mamman.
Dem flesta barn som omhändertas blir inte akut omhändertagna. Så att Julia får ha dottern nu säger ingenting om vad som händer efter ett LVU
Citera
2024-12-04, 15:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
En tre-fyraåring tänker knappast ”varför kan hon inte ha mig, men hon sitter med ett annat barn”, om hon inte blir matad med skit av den andra föräldern.
Om ett barn saknar sin mamma men får höra ifrån mamman "jag kan inte ha dig här just nu" och sen efter 14 dagar när det äntligen blir ett videosamtal så ser hon att mamman kan ha ett annat barn hos sig, självklart kan ett barn reagera på det.
Citera
2024-12-04, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror vi pratar om olika meddelanden?
Jag menar meddelandet om LVU. Där det först är ett meddelande om att chippa och Julia har brister och risker, och att soc ska försöka få igenom ett LVU.
Nästa stycke är att chrippa var positivt på drogtest och att Julia kan hålla lilla C ifrån Chrippa.
Inget av detta har Chrippa skrivit.

Vilket meddelande pratar du om?

Vad är det du menar med "hade du haft rätt"?
Rätt om vad?
När jag sa att alla som hade riktigt oro och bevis skulle ge det till soc och ev polisen?
När jag sa att man skulle låta soc utreda och fatta beslut?
När jag sa att chrippa kommer bli dömd för skattefusk?
När jag i januari sa att chippa inte var en oskyldig ängel som folk ville få honom att framstå?

Ja vi pratar om två olika meddelande.
För det var så jag tolkade ditt inlägg om det. Att du förde samman dom två meddelande.
Första meddelande från Soc där hon är LVU från Chrippa. Där J får hålla Chloe från C. Där båda visar brister.

Sen lägger du in att båda kommer bli av med vårdnaden. Vilket jag dementerar och säger att det är Chrippas sms till Julia. Där man har sett print på att chrippa skriver till julia att dom kommer ta henne ifrån dig.
Samt ett samtal senare ockås att jag ger dig pengar om du ställer dig på min sida, de kommer ta chloe från dig också..

För sms från soc , säger bara att chrippa har inte dottern , finns brister hos båda. Drogtest är visat positivt.

Sen påstår du att jag inte har koll på saker.

Men ja.

Tycker det är sjukt svårt att få en bra dialog här inne.. Man får lägga så mycket tid för att få rätt citera rätt osv..
Citera
2024-12-04, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Det blev nog krismöte efter Anjos upplägg.

Tror inte Linnea visste om samtalet, så nu lär dvärgen stå till svars.
Citera
2024-12-04, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Tror inte Linnea visste om samtalet, så nu lär dvärgen stå till svars.

Till svars angående vad ?
Citera
2024-12-04, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Till svars angående vad ?

Hon kontrollerar honom, på samtalet låter det som att han smugit ut för att prata med Julia.
Citera
2024-12-04, 16:08
Medlem
Bra vecka för dvärgen, troligtvis blir han av med dottern. Dottern får en ny pappa som dessutom är mörkhyad vilket han avskyr, sen får barnet 2 halvsyskon också som kommer vara mulatter... Kanske Linnea kan bli skengravid denna gång?
Citera
2024-12-04, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Hon kontrollerar honom, på samtalet låter det som att han smugit ut för att prata med Julia.
fast det ör ju julia som smygit ut på balkongen för att kunna snacka.
Citera
2024-12-04, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Ja vi pratar om två olika meddelande.
För det var så jag tolkade ditt inlägg om det. Att du förde samman dom två meddelande.
Första meddelande från Soc där hon är LVU från Chrippa. Där J får hålla Chloe från C. Där båda visar brister.

Sen lägger du in att båda kommer bli av med vårdnaden. Vilket jag dementerar och säger att det är Chrippas sms till Julia. Där man har sett print på att chrippa skriver till julia att dom kommer ta henne ifrån dig.
Samt ett samtal senare ockås att jag ger dig pengar om du ställer dig på min sida, de kommer ta chloe från dig också..

För sms från soc , säger bara att chrippa har inte dottern , finns brister hos båda. Drogtest är visat positivt.

Sen påstår du att jag inte har koll på saker.

Men ja.

Tycker det är sjukt svårt att få en bra dialog här inne.. Man får lägga så mycket tid för att få rätt citera rätt osv..
LVU betyder att båda förlorar. om en duger så blir det inget LvU. Chrille har rätt och Julia verkar ju inte ens bry sig. tror hon skiter i barnet
Citera
2024-12-04, 16:37
Medlem
Vad har Chrippa gjort för livsomställningar för att få ha kvar vårdnaden om sin dotter?

Har dottern en säng?
Har hon ett eget rum med egna sängkläder och dockor?
Har hon en liten matta nedanför sängen?

Har han själv slutat avnända antibiotika och annan knark som har när förtjust ?

Har han tänkt över om det är bra att sitta på nätet att tala om andra par och deras eventuella otroheter mot varandra?

Har han tagit tag i sin ekonomi och börjat betala på sina skulder?

Har han börjat betala skatt?

Har han slutat att köpa dyra kläder och köper på Myrorna och liknande i stället?

Han har börjat plugga på distans så att han ska kunna skaffa sig ett jobb med en bra lön?

Har han slutat vara i en massa drama som en skvallerkärring för att få en lugn hematmosfär?

Har han börjat ge barnet riktig mat, vatten som dricka till maten, borsta tänderna, ät godis högst en gång i vecken.

Får barnet träffa en eller två barn två till tre gånger i veckan för sin utvecklings skull?

Har barnet börjat med taekwando eller liknande?

Får barnet gå på teater?

Får barnet ett par nya böcker varje vecka?

Får barnet borsta tänderna tre ggr om dagen, träffa tandläkare tre månadersvis,

Varför bli barnet stressat av pappa?

Varför skriker farfar Tomas i stället för pratar. Är han döv?

Ska de börja ha umgänge med Hassan och Pia? De är väl det bästa som kan hända, bak pepparkakor med Pia. Kanske alla kan dela en husvagn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in