2025-01-08, 18:25
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
man fritar sitt barn och SEN drar utomlands möjligen.

Man ska ALDRIG ha nåt med Soc att göra allts. Inte ens försvara mot dom. Det är barnkidnappare ju. Jävla svin, Dom rövar bort och säljer barn.

Det här säger en hel del om vad du är för en person.
Citera
2025-01-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
jag är sockärringarnas mardröm. Dom drömer mardrömmar om mig och min hämnd.

Eller så är man inte en idiot innan så slipper man LVU förhandlingen helt. Som man bäddar får man ligga. En vuxen man som inte kan ta vara på sitt eget liv kanske inte är det bästa för ens barn.
Citera
2025-01-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realfake
Blev han tvingad till Spanien och att stanna där menar du? Han såg väldigt glad ut i sina streams för att ha blivit tvingad att dessutom bryta mot sitt reseförbud.

Du om någon borde förstå att det som syns på sociala medier i regel alltid är en fasad.

Förövrigt är det ett rimligt alternativ att han blev tvingad dit. Av polisen tex alla andra verkar ju ha polis läckor, så han kanske hade en med, att dom skulle eskalera och slå till mot han tex.

Så då drog han helt enkelt. Hans alternativ kanske var att sitta på ett häkte i Sverige under den där förhandlingen.

Troligtvis var han knäckt och ledsen, men vad jag har sett de senaste 5 åren så har det aldrig varit ett alternativ att sluta med den eventuella brottsligheten han hållit på med.

Skeppet seglade inte när han åkte till Spanien. Det drog när han valde att nolltaxera och ändå bedriva verksamhet, och hetsa om allting på sociala medier.
Citera
2025-01-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Du om någon borde förstå att det som syns på sociala medier i regel alltid är en fasad.

Förövrigt är det ett rimligt alternativ att han blev tvingad dit. Av polisen tex alla andra verkar ju ha polis läckor, så han kanske hade en med, att dom skulle eskalera och slå till mot han tex.

Så då drog han helt enkelt. Hans alternativ kanske var att sitta på ett häkte i Sverige under den där förhandlingen.

Troligtvis var han knäckt och ledsen, men vad jag har sett de senaste 5 åren så har det aldrig varit ett alternativ att sluta med den eventuella brottsligheten han hållit på med.

Skeppet seglade inte när han åkte till Spanien. Det drog när han valde att nolltaxera och ändå bedriva verksamhet, och hetsa om allting på sociala medier.

Jag baserar det på vad jag vet.
Han drog till Spanien, med vetskapen att han skulle riskera att bli av med vårdnaden om sin dotter.
Han var helt oberörd under sina flertal streams i Spanien, så näe jag tror inte ett dugg på att han var tvingad. Han trodde att han var smart. FAFO.

Att smita från rättvisan är en klen ursäkt till att prioritera sig själv framför sin dotters LVU-förhandling.
Citera
2025-01-08, 19:16
Medlem
Citat:
Inte riktigt med på din kalkyl så du får ursäkta dumma frågor.

Straffrabatt kan Chrippa glömma eftersom han är återfallsförbrytare (dömd för folkbokföringsbrott, dopingbrott & narkotikabrott) samt att han har brutit mot reseförbud och vägrat samhällstjänst som han fick som straff för ovan brott. Han kommer dessutom aldrig erkänna brotten, vilket han själv har gjort väldigt tydligt flera gånger.

Du skriver att du själv har blivit dömd för ekobrott till 2 års fängelse så vi kan väl ta det som jämförelse.
1. Var det för flera olika grova ekobrott som du blev dömd för?
2. Erkände du brottet?
3. Var det första brottet du blivit dömd för?
4. Hade du vägrat samhällstjänst eller brutit mot reseförbud?

Känns som en ren omöjlighet att med ovan i åtanke, att det skulle bara generera 6 månader mer än ditt straff. Nu vet jag ju iofs inte om ditt/dina brott var grova, men det känns väldigt lite.

Du sitter som mest 2/3 av ditt straff oavsett. Alla får straffrabatt. Efter att du suttit halva strafftiden så kan du komma ut med fotboja, om du har ordnade förhållanden.

1. Jag dömdes till 24 fall av grovt bedrägeri. Summan var 2.5 miljoner kronor
2. Aldrig, vem gör ens det?
3. Ja
4. Har aldrig haft reseförbud, kunde resa som vanligt under pågående utredning. Hade inte samhällstjänst som alternativ. Dessa saker som Chrippa misskött, kommer inte påverka speciellt mycket i slutändan.
Senast redigerad av blaha95 2025-01-08 kl. 19:24.
Citera
2025-01-08, 19:18
Medlem
Citat:

Att smita från rättvisan är en klen ursäkt till att prioritera sig själv framför sin dotters LVU-förhandling.
Tror du inte han var nojig att han skulle bli gripen vid den förhandlingen och därför gick han aldrig dit?
Citera
2025-01-08, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du kan omöjligt veta vad jag vet

Jag tycker mig veta lite mer än andra om vissa människor men jag kan omöjligt veta vad de känner.

Jag undrade innan hur Chrippa visar att flickan är det viktigaste i hans liv?
Du duckade den frågan.

Som jag ser det talar hans beteende bara om att han bryr sig om sig själv.

Jag går så långt att jag tror att han stundvis lever sitt liv som om han innehar huvudrollen i en film.
Det baserar jag på hans flyktbeteende.
Han har ju själv sagt att han flyr när det blir jobbigt. Det kan man göra på flera olika sätt.

Hur ser du tex på när han säger till sin flicka att hennes mamma inte bryr sig om henne? Är det att visa att hon är viktigast i hans liv?
Eller när han vräker ur sig okvädesord riktat mot Julia när flickan är närvarande? Är det av kärlek ur ett fadershjärta han gör det?

Jag kan ju ta fler exempel som du säkert förstår och vet.
Senast redigerad av 111-111 2025-01-08 kl. 19:26.
Citera
2025-01-08, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Tror du inte han var nojig att han skulle bli gripen vid den förhandlingen och därför gick han aldrig dit?

Som jag har förstått det visste polisen då var han bodde (i Sverige) och då flydde han. Linnéa ordnade med det praktiska.
Citera
2025-01-08, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det var inte jag som delade den ifrån början. Så tyvärr inte.
Och dem där är ifrån slutet på 2023 och början på 2024. Så gäller inte det chrippa är häktad för idag.

Det finns dagboksbladet tillgängligt för det chrippa är häktad för nu, om du vill ha det?
Ja gärna
Citera
2025-01-08, 19:27
Medlem
Citat:
Helt ärligt så går det inte lita på någon av de som är inblandade och då menar jag ingen.
Alla snackar skit, håller sig inte till fakta, hittar på saker och sen mitt i allt så är det en liten flicka som ska stå ut med två riktigt mentalt utvecklingshämmade människor till föräldrar.
Ett barn omhändertas inte genom LVU utan RIKTIGT goda skäl.

Ja, Julia är riktigt hal. En pundare är hon också.

Hon har med all säkerhet misshandlat Chrippa psykiskt minst lika mycket. Hon har provocerat fram detta i honom, och sedan förberett sig att spela in allt, för att sedan spela offer.
Citera
2025-01-08, 19:29
Medlem
Citat:
Jag baserar det på vad jag vet.
Han drog till Spanien, med vetskapen att han skulle riskera att bli av med vårdnaden om sin dotter.
Han var helt oberörd under sina flertal streams i Spanien, så näe jag tror inte ett dugg på att han var tvingad. Han trodde att han var smart. FAFO.

Du tror inte han kände sig tvingad av polis utredningen. Du tror han åkte dit på skoj.

Har man rättvisan efter sig så har man tuffa beslut på sig. Allt sker av anledningarna. Det behöver inte vara ursäkter.
Citera
2025-01-08, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Som jag har förstått det visste polisen då var han bodde (i Sverige) och då flydde han. Linnéa ordnade med det praktiska.
Alltså dom visste redan innan LVU förhandlingen var han bodde? Vad menar du med att linnea ordande det praktiska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in