2024-12-04, 13:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vi kan nog ta micro på orden här. Hon vet att både polis och socialtjänsten har fått den. Det säger ju en hel del vad den handlar om. Det är klara brottsliga handlingar som beskrivs. Barnet får sprit, pappan tar henne på brösten, magen och mera, säger Tomas i samtalet med Julia.

Det syns tydligt nu igen ...

Jag tror att den som är den styrande här är Linnea. Hon tål inte att Julia är inblandad i hennes liv på det sätt man blir om är tillsammans med någon som har barn. Jag är övertygad om att de använder språkexperter, handskriftanalytiker, frimärken, fingeravtryck och allt annat de har bland sina resurser.

Och att de gör det beror ju på deras sinnessjuka beteenden förra julen.

Och sen allt annat. De här extra två dagarna som barnet var hos Chrippa borde också utredas. Dessa tider ska inte ändras i för annars börjar ju allt om igen.

Och Julia har betydligt fler inspelningar på den hotande galningen med den nollade bruden finns det. För hotad är något dessa två sysslar med. Det ingår i deras MO.

Så soc. gav dem en vecka var, Chrippa kunde inte hålla fast vid detta. Allt börjar om men den här gången så får de vända på varenda sten. Ser bara framför mig hur Julia springar och Chrippa öppnar dörren och drar med sig kvinna och barn skrikandes om vårdnaden. Och hånar henne i samtal direkt till dotterna, visst är mamma dum, visst mamma har aldrig fixat något, det är sån hon är, det är alltid pappa ....

Jag tycker att vi nu är på LEVEL 2225 *ding dong* PpppPPPOOOFF
Hade chrippa dottern 2 extra dagar eftersom han vägrade lämna dottern, eller eftersom Julia inte kunde hämta dottern?
Citera
2024-12-04, 13:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CLJA
Micro
Dopy
Golden

Vad säger ni nu?
Är Chrippa fortsatt årets farsa?
Hade det inte varit bättre om Chrippa bara släppte kuken och hönan.. Och tog Chloe till tandvården ? Och visade att han kan ta hand om sin dotter mer än att bara ge henne godis.

Droger? Han skriver öppet att han slutat med det, men tidigare då? 7 veckor och tilbaka nu det är rätt mycket kvar av året då. 7 veckor på 1 år är inte mycket.
Under dom 7 veckor visar han ändå positivt.

Ringer fortfarande och försöker muta mamman med pengar.

Linnea och hennes höna håller runt chrippas k*k. Hennes planer och planering börjar gå in.
Snart så har dom inte Chloe mer. Så fort chrippa får resa igen.
Så kommer dom inte vara kvar i sverige mer.

Chrippa avskyr jocke något enormt. MEN det var Linnea som fick utstå allt drev från sekten och jocke?
MEN ÄNDÅ så är det Linnea som håller kontakten med Jocke och försöker lösa en relation igen mellan bröderna? sjuuukt skumt.
Hon vill åt något mer.

Istället för att hjälpa Chrippa med lägenhet, rum , ta hand om chloe, hålla sig ifrån internet..
Så sitter hon och smsar med Jocke..
Istället för att försöka bilda en fin egen familj.. Så skall man lösa att bilda familj med den som hängde ut henne för massor av saker? Eller som åtminstone låg bakom grejer.
Har du någon källa/bevis på att jag sagt att chrippa är årets farsa? Eller kommer det bara ifrån dina fantasier?
Citera
2024-12-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad då nej?
Det står

Båda = både chrippa och Julia. Men ändå tror du att chrippa kommer bli av med vårdnaden pga brister, men Julia kommer få ha kvar vårdnaden även fast soc ser brister och risker hos Julia?

Jag har inte yttrat ett ord om någon kommer att få vårdnaden. Hur ska jag veta det?

Jag säger att när de väger emot och för så kommer det bli ett resultat och det kan då inte jag säga någon klart över.
Citera
2024-12-04, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Det blev nog krismöte efter Anjos upplägg.
Jag fattar inte, spelar julia in och skickar privata samtal på uppdrag av av jocke, angelika och felicia, det lät som hon sa det när hon oanmält åkte för att hämta cloe? Sen delar dom inspelningarna i sina hemliga grupper och så går anjo eller rask ut med det? Varför gör inte jocke det själv, istället för att prata om det i sin podcast och på instagramm, nu är det jättekonstigt eftersom det blir ryktesspridningar och tolkningar, jocke och familjen bok hade blivit tillsagda att dom inte ska lägga sig i, men jocke tänker inte sluta förän chrippa är inlåst och barnet är omhändertaget, säger han i senaste avsnittet.
Varför går han emot socialtjänsten och vill att cloe blir lvu? Det var ju omhändertagandet som förstörde hans egen barndom, påstår han ju, varför vill han utsätta cloe för samma sak? Han är ju den som delar privata integretekränkande inforation till anjo och övriga i hemliga klubben, det bekräftar dom ju allihop?
Citera
2024-12-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Gör han?
Ja.
Citera
2024-12-04, 14:18
Medlem
Citat:
Fast det står i meddelanden gällande LVU

Citat:
att vi ser brister hos er båda och att dessa risker funnits över tid. Det är en anledning till att vi nu står i att ansöka om LVU i Förvaltningsrätten.

Så om meddelandet är äkta är det både chrippa och Julia som kommer bli av med vårdnaden

Det låter som på dig Dopy att när soc. skriver att de ser brister hos båda föräldrarna och att dessa risker har funnits under tid, så är det en anledning till att de nu ansöker om LVU i Förvaltningsrätten, och därför kommer INGEN av föräldrarna att få vårdnaden.

Kan du förklara lite där hur du tänker att det är så att INGEN av Chrippa eller Julia som kommer att få vårdnaden? Du ser inga andra alternativ?
Citera
2024-12-04, 14:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Ja det är inget konstigt. Har varit kontaktperson för min brors barn och det var alltid kontakt via SMS i stort sett, om det inte var telefonsamtal.
Saker som "Hej vi kommer försöka få igenom ett LVU på ditt barn och pappan var positivt på drogtest" är information som borde ges i telefonsamtal. Att skicka sms om såna viktiga saker känns lite oseriöst.
Citera
2024-12-04, 14:25
Medlem
Citat:
Det har ju dock framkommit flera gånger, innan soc beslut om 7 dagar, att Julia inte hämtat och inte haft lilla C eftersom hon inte haft möjlighet.
Tex när Chrippa kallade ett barn N-ordet då hade inte Julia träffat lilla C på 2 veckor eftersom Julia inte hade möjlighet, och det verkade även som att Julia inte ens haft videosamtal med lilla C under dessa 2 veckor eftersom chrippa blev arg över hur Julia kan ha ett annat barn hos sig, samtidigt som hon säger att hon inte kan ta lilla C. Och jag förstår chrippa, det måste gjort ont hos lilla C att mamman inte kan ha henne, men mamman kan ha andra barn (även om det är skillnad så förstår inte små barn det)

Det har alltså framkommit flera gånger att Chrippa har blivit arg när de haft videosamtal. Varför har han upprepade gånger blivit så arg?

Det hade ju varit naturligare om den 35-årige pappan inte blev så arg utan såg till att ha flera samtal i veckan i lugna former där han inte brusar upp och skriker hela tiden.
Citera
2024-12-04, 14:27
Medlem
Citat:
Hade chrippa dottern 2 extra dagar eftersom han vägrade lämna dottern, eller eftersom Julia inte kunde hämta dottern?

Så du menar att Chrippa vägrade lämna dottern till sin mamma?
Citera
2024-12-04, 14:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Det är ju ett av meddelande. Där du inte ens ser allt. Där står ju även att Julia har rätt att hålla Chloe från honom för att han är testad positiv.

Dom skriver ju. Brister hos båda ja. sen srkiver dom "Det är en anledning att vi nu står i att ansöka LVU"
Sedan skriver dom om att pappa är testad positivt.
Det står alltså " Vi har nu fått provresultaten från drogtestet pappa lämnade. Pappa har lämnat poisitivt på anabola Detta är ett skäl för dig som förälder att hålla Chloe kvar hos dig."

Lvu används precis som andra saker från tex polis att klassa bränder som mordbrand även om det kanske inte är det. För att få mer resuresr, större behörigheter osv.

Lvu är ett sett för att kunna säga till Julia att hålla barnet ifrån sin pappa. För det förekommer droger osv.

Sen är det Chrippa som skriver långa texter. "du förstår inte va ? bla bla bla. dom kommer ta oss ifrån båda, ska du se din dotter förvinna.. "

Ja SOC har skrivt LVU men det är för att dom skall få större befogenheter. Finns inga bevis för att hon kommer bli LVUd från Julia ännu, sen så kan det vara så att hon blir det från julia också.

Bara den ungen får en bättre uppväxt nu och inte som MICRO säger att hon har en bra uppväxt, pappa tar väl hand om henne osv osv.

Säg vad du vill. Men hade du haft rätt. Hade du inte haft alla i tråden emot dig hela tiden.
Jag tror vi pratar om olika meddelanden?
Jag menar meddelandet om LVU. Där det först är ett meddelande om att chippa och Julia har brister och risker, och att soc ska försöka få igenom ett LVU.
Nästa stycke är att chrippa var positivt på drogtest och att Julia kan hålla lilla C ifrån Chrippa.
Inget av detta har Chrippa skrivit.

Vilket meddelande pratar du om?

Vad är det du menar med "hade du haft rätt"?
Rätt om vad?
När jag sa att alla som hade riktigt oro och bevis skulle ge det till soc och ev polisen?
När jag sa att man skulle låta soc utreda och fatta beslut?
När jag sa att chrippa kommer bli dömd för skattefusk?
När jag i januari sa att chippa inte var en oskyldig ängel som folk ville få honom att framstå?
Citera
2024-12-04, 14:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Du skriver Ursprungligen postat av Dopy
Fast det står i meddelanden gällande LVU

Så om meddelandet är äkta är det både chrippa och Julia som kommer bli av med vårdnaden

Varav jag svarar dig att nej det är Chrippa som skriver det i sitt meddelande till Julia.

Soc skriver att det finns brister hos båda. Men dom kommer lägga in LVU. Pappan är testad positiv på anabola. Du kan hålla barnet ifrån honom.

Dom lägger LVU för att kunna ge Julia mer rätt för att hålla barnet ifrån en "drogad" pappa.

Sen ja absolut finns det brister hos båda. Men det behöver inte betyda att Chloe blir LVU och omhändertagen och bortforslad. Men det är det chrippa påstår i sitt långa meddelande till Julia.
DOM kommer ta henen från båda förstår du väl osv osv.. Men så är inte fallet.

Det ligger LVU på henne för att social skall få mer "makt" mer "befogenheter" där dom kan sgäa till Julia. Nu kan du hålla barnet ifrån pappa för det förekommer våld.

"LVU används ibland för att avskilja ett barn från den ena föräldern och samtidigt placera barnet hos den andra föräldern (exempel är Alice tidigare och Olle nedan).".

Så igen. Jag tolkar det som att det är Chrippa som skickar sms till julia om att chloe blir lvu från båda, samtelet påstår han också att hon är lvu från båda.
Men varför har då Julia barnet men inte Chrippa ? -Vad jag sett och hört så är Chloe fortfarande hos Julia. Men inte hos Chrippa. För Soc har placerat henne hos julia. Via LVU stöd.
"Men varför har då Julia barnet men inte Chrippa ? "
Det står ju i meddelandet, chippa var positivt på drogtest. Så tillfälligt ska lilla C vara hos Julia.
Det betyder inte att soc bedömer att Julia är en bra mamma, det betyder bara att det inte finns brister nog för att akut omhändertagande. Julia kan fortfarande bli av med vårdnaden vid ett LVU.
Citera
2024-12-04, 14:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pressmedian
Jag fattar inte, spelar julia in och skickar privata samtal på uppdrag av av jocke, angelika och felicia, det lät som hon sa det när hon oanmält åkte för att hämta cloe? Sen delar dom inspelningarna i sina hemliga grupper och så går anjo eller rask ut med det? Varför gör inte jocke det själv, istället för att prata om det i sin podcast och på instagramm, nu är det jättekonstigt eftersom det blir ryktesspridningar och tolkningar, jocke och familjen bok hade blivit tillsagda att dom inte ska lägga sig i, men jocke tänker inte sluta förän chrippa är inlåst och barnet är omhändertaget, säger han i senaste avsnittet.
Varför går han emot socialtjänsten och vill att cloe blir lvu? Det var ju omhändertagandet som förstörde hans egen barndom, påstår han ju, varför vill han utsätta cloe för samma sak? Han är ju den som delar privata integretekränkande inforation till anjo och övriga i hemliga klubben, det bekräftar dom ju allihop?
Säger verkligen jocke det i sin podd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in