2024-12-04, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jag tror inte på någon domedag. Däremot så tror jag inte priserna kommer rusa trots räntesänkningar. Folk har lärt sig en läxa och det kan ta ett tag innan man glömt bort att räntan faktiskt kan gå upp till 4%.
Glad att jag gjort exit och har just nu 7 miljoner i kontanter efter vinstskatt. Dessutom ett billigt boende i bra läge på liten ort....dock inte Ödeshög😄

Ändå har du lån enligt egen utsago.

Jag skulle inte trivas i Ödeshög eller motsvarande oavsett antal miljoner på banken. Men glad för din skull
Citera
2024-12-04, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Konstigt att mannen som gjorde en exit (och som som säkerligen varit en av de vettigare i den här tråden) nyligen nu ska domedaga. Du ä medveten om att det typ inte säljs nåt i dessa månader? Lite väl att förvänta sig budgivning då kan man tycka. Nästan så man får känslan att du behöver hyresgäster till ditt hus i ödehög.

Ja märkligt att samma person som hela tiden haft ett positivt mindset nu på sistone visat en tydlig negativitet. Det sammanfaller exakt med när personen gjort en exit och inte längre har något att vinna på en stigande bostadsmarknad. Låter som någon som försöker övertyga sig själv att han har tagit rätt beslut med flytten till skogen
Citera
2024-12-04, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ja märkligt att samma person som hela tiden haft ett positivt mindset nu på sistone visat en tydlig negativitet. Det sammanfaller exakt med när personen gjort en exit och inte längre har något att vinna på en stigande bostadsmarknad. Låter som någon som försöker övertyga sig själv att han har tagit rätt beslut med flytten till skogen

”Problemet” generellt med den här tråden, är att alltför många postar utifrån sin egna situation och personliga ”önskningar”, snarare än att analysera marknaden mer objektivt.
Den dagen slemhog köpt, kan du ge dig sjutton på att han kommer sitta här och haussa.
Citera
2024-12-04, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Ändå har du lån enligt egen utsago.

Jag skulle inte trivas i Ödeshög eller motsvarande oavsett antal miljoner på banken. Men glad för din skull
Ja, det är svårt att få lån när man blir äldre och dessutom slutat arbeta. Så det var läge nu efter att ha varit skuldfri väldigt många år.
Nu har jag likvida medel över så jag lätt kan leva på avkastningen om jag så önskar.
Citera
2024-12-04, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofzzon
”Problemet” generellt med den här tråden, är att alltför många postar utifrån sin egna situation och personliga ”önskningar”, snarare än att analysera marknaden mer objektivt.
Den dagen slemhog köpt, kan du ge dig sjutton på att han kommer sitta här och haussa.
Du har fel! Jag ser gärna en positiv marknad då det gynnar mig och speciellt en bra börs. Bostadsmarknaden och börsen brukar gå hand i hand och jag har inget emot att båda går bra.
Men jag tror inte på någon större uppgång på kort sikt. Jag tror ibte heller på någon större nedgång. Bara tröghet.
Citera
2024-12-04, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barf
Mm, det är ok att citera banker när dom säger det man vill? Ok, check.

Det är så sällan - så man får passa på!

Med det sagt är fortfarande så vansinnigt många bostäder som är snart till salu och osålda. 38 015 av 87 519 (43,2 %). Har kollat igenom hundratals och de flesta har bud långt under eller bud som inte syns (under utgång givetvis).. Prisrusning: Mycket osannolikt.
Citera
2024-12-04, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Du har fel! Jag ser gärna en positiv marknad då det gynnar mig och speciellt en bra börs. Bostadsmarknaden och börsen brukar gå hand i hand och jag har inget emot att båda går bra.
Men jag tror inte på någon större uppgång på kort sikt. Jag tror ibte heller på någon större nedgång. Bara tröghet.

Nu syftade jag generellt på tråden som helhet. Men intressant att du tog åt dig!
Citera
2024-12-04, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Just månaderna framför jul och semestern är det mkt lugnt på bomarknaden
Perfekta lägen köpa och pruta
Jag lyckades igen med det
Sen om bomarknaden är på topp vettegröne.
Pratade med en högt uppsatt chef igår och hela 2025 ser dyster ut
Fler o fler inom bygg går hemma utan jobb
Det är faktiskt skrämmande och inga pengar läggs på infrastruktur när bomarknaden går dåligt så gjordes det alltid förr.

Nu behöver vi räntesänkningar då byggmarknaden kommer igen. Ser inte positivt ut just nu

Det bör vara bästa tiden om man vill in och köpa. Extremt många som har bud under utgång. Alternativet att inte sälja före jul är tio "döda dagar" och eventuellt spårlöst förvunna intressenter från tidigare.
Citera
2024-12-04, 08:14
Medlem
Citat:
Nu syftade jag generellt på tråden som helhet. Men intressant att du tog åt dig!

Jag har konsekvent varit pessimistisk även året jag var BR-ägare - det får ni ge mig.
Citera
2024-12-04, 08:45
Medlem
Citat:
Du svarade på flanders inlägg som i sin tur var ett svar på mitt inlägg. Så jag kände mig lite involverad
Citera
2024-12-04, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LTO
Jag har konsekvent varit pessimistisk även året jag var BR-ägare - det får ni ge mig.

Må så vara. Mitt intryck av att de flesta folk skriver utifrån egen bias är till syvende och sist mitt intryck av diskussionen. Andras uppfattningar kan såklart skilja sig från min egen.
Citera
2024-12-04, 09:08
Medlem
Citat:
Må så vara. Mitt intryck av att de flesta folk skriver utifrån egen bias är till syvende och sist mitt intryck av diskussionen. Andras uppfattningar kan såklart skilja sig från min egen.

Ja men det stämmer för majoriteten - det är inte kul när det går tvärtom jämfört med vad man önskar haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in