Citat:
Ursprungligen postat av
HasseBanan
Just nu såg jag ett inlägg på Facebook från en glasklar WT-person: "Så jävla trött på folk som inte fattar sig på hojvärden". Vaddå värden tänkte jag och fattade sen att han menade hojvärlden. Att inte kunna stava eller ha usel meningsbyggnad är en klar WT-markör, och att ursäkta sig med att "Det är inte så viktigt, huvudsaken är att folk fattar vad man menar", ja men om folk inte gör det då? De kallar även folk som anmärker på deras stavning för "språkpoliser" eller säger "Jag har inte tänkt bli någon språklärare. Mycket komiskt blir det när vissa ljuger om att de är högutbildade anonymt på internetforum men inte ens kan stava till civilingenjör och särskriver.
Håller med om det! Jag klagar dock aldrig på nån som stavar fel, då jag tycker det ändå är petitesser o lite lågt att använda felstavning mot andra parten om man t.ex. diskuterar nått där man har olika åsikter. Men det är många som stavar som krattor.
Att det förekommer små stavfel ibland är väl inte något att bry sig om, man kan har tryckt lite snett på tangenterna. Men att inte kunna skriva "världen", utan "värden" är WT. Även de som skriver mej o dej, istället för mig och dig är likadant. Har man gått ut grundskolan så bör man kunna stava, använda versal i ny mening o använda skiljetecken korrekt.