2024-11-25, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men din jävla idiot. Jag har redan svarat på det där.

Jag frågar vad du tycker? Eftersom du med de uppgifter du har att tillgå i detta fallet tycker att det har begåtts en våldtäkt så måste ju du tycka att det har begåtts en våldtäkt även om han skulle frias i HR utan nya bevis i fallet. Hur fan kan det vara så jävla svårt att bara säga det???????

Du har härigenom bevisat att du är kraftfullt dum i huvudet. Imbecill. Efterbliven och korkad på ren svenska. Jag tänker inte skänka dig någon mer energi så jag önskar dig all olycka i framtiden och jag hoppas att du får någon plågsam sjukdom som gör att din kropp ruttnar och faller sönder. Det är du värd.
Citera
2024-11-25, 20:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej du har definitivt inte sagt något av substans.

Dessutom att raljera om ett utryck som oskyldig i ett brottmål utan att specificera vad du menar med just ordet oskyldig visar att du inte vet mycket.

Om den tilltalade blir frikänd innebär det inte att domstolen inte tror på målsägande. Det finns bara inte tillräckliga bevis för att nå upp till det beviskravet.

Jag antar och tar för givet att du som rättshaverist inte förstår detta.

Det jag försöker få er att förstå att bara för att någon blir fälld behöver faktiskt inte det betyda att det som målsägande uppger är sant. Det behöver inte betyda att en våldtäkt har begåtts.

Läs det här fallet. Trots att de inte hittar den dömdes DNA på MÄ fastän undersökning gjorts kort efter det "inträffade" så fälls han ändå. I det fallet är en nämndeman skiljaktig. Gå gärna in och läs det fallet och kommentera där om ni är väldigt övertygade om att det begåtts en våldtäkt där också.

https://www.flashback.org/p90208575#p90208575
Citera
2024-11-25, 20:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Du har härigenom bevisat att du är kraftfullt dum i huvudet. Imbecill. Efterbliven och korkad på ren svenska. Jag tänker inte skänka dig någon mer energi så jag önskar dig all olycka i framtiden och jag hoppas att du får någon plågsam sjukdom som gör att din kropp ruttnar och faller sönder. Det är du värd.

Idiot och en jävla fegis är du. Kan inte ens svara på ifall du tycker att en våldtäkt har begåtts oavsett utfall i domstolen. Idiot.
Citera
2024-11-25, 20:11
Medlem
Citat:
Det jag försöker få er att förstå att bara för att någon blir fälld behöver faktiskt inte det betyda att det som målsägande uppger är sant. Det behöver inte betyda att en våldtäkt har begåtts.

Läs det här fallet. Trots att de inte hittar den dömdes DNA på MÄ fastän undersökning gjorts kort efter det "inträffade" så fälls han ändå. I det fallet är en nämndeman skiljaktig. Gå gärna in och läs det fallet och kommentera där om ni är väldigt övertygade om att det begåtts en våldtäkt där också.

https://www.flashback.org/p90208575#p90208575

Om du menar det här målet som inte har med detta att göra

Jonathan Engberg har genomfört ett analt samlag med NN 2 som inte
deltog frivilligt. Jonathan Engberg utnyttjade otillbörligt att NN 2 på
grund av sömn befann sig i en särskilt utsatt situation. Det hände den 29
januari 2023 på Rännsjön 150, Bergsjö, Nordanstigs kommun.
Jonathan Engberg begick gärningen med uppsåt.
Ansvarsyrkande i andra hand
OAKTSAM VÅLDTÄKT
Jonathan Engberg var i vart fall grovt oaktsam till omständigheten att NN
2 inte deltog frivilligt

Läs Domen rätt.

Det du tar upp är en invändning från den tilltalades Adv om att inte DNA spår på kvinnan säkrats.
Vilket TR inte såg som ett avgörande. Annan stödbevisning finns.

Om du vill läsa på om bevisvärdering/krav gällande DNA finns direktiv från HD som avhandlar detta och gäller alla brottmål.

Sluta nu man kan inte ta dig på allvar.
Citera
2024-11-25, 20:25
Medlem
Citat:
Men din jävla idiot. Jag har redan svarat på det där.

Jag frågar vad du tycker? Eftersom du med de uppgifter du har att tillgå i detta fallet tycker att det har begåtts en våldtäkt så måste ju du tycka att det har begåtts en våldtäkt även om han skulle frias i HR utan nya bevis i fallet. Hur fan kan det vara så jävla svårt att bara säga det???????

Lägg inte energi på galningarna dem kommer fortsätta hävda att viking är skyldig även om det funnits en film som tydligt visar hur målsägande njuter av sexet. Dem klarar helt enkelt inte att se på det objektivt det är deras defekt inte din
Citera
2024-11-25, 20:35
Medlem
Citat:
Jag har redan sagt vad jag tycker. Jag står fast vid mitt ställningstagande oavsett domslut.
Det har jag redan svarat dig.

Så svara nu om det blir friande dom i HR om du fortfarande anser att han har begått en våldtäkt?

Du har inte frågat mig, men så här svarar jag:
1. Jag tror på hennes berättelse, såvida inte något nytt tillkommer.
2. Om hovrätten frikänner Viking förändrar det inte att jag fortsätter tro MÄ berättelse.

Det är ju rätt vanligt personer blir frikända fastän de är uppenbart skyldiga. Det händer även att personer döms i tingsrätt, frias i HR och döms i HD.
Citera
2024-11-25, 20:38
Medlem
Citat:
Om du menar det här målet som inte har med detta att göra

Jonathan Engberg har genomfört ett analt samlag med NN 2 som inte
deltog frivilligt. Jonathan Engberg utnyttjade otillbörligt att NN 2 på
grund av sömn befann sig i en särskilt utsatt situation. Det hände den 29
januari 2023 på Rännsjön 150, Bergsjö, Nordanstigs kommun.
Jonathan Engberg begick gärningen med uppsåt.
Ansvarsyrkande i andra hand
OAKTSAM VÅLDTÄKT
Jonathan Engberg var i vart fall grovt oaktsam till omständigheten att NN
2 inte deltog frivilligt

Läs Domen rätt.

Det du tar upp är en invändning från den tilltalades Adv om att inte DNA spår på kvinnan säkrats.
Vilket TR inte såg som ett avgörande. Annan stödbevisning finns.

Om du vill läsa på om bevisvärdering/krav gällande DNA finns direktiv från HD som avhandlar detta och gäller alla brottmål.

Sluta nu man kan inte ta dig på allvar.

Ja den där inläggaren J skämmer ut sig rejält när han försvarar ytterligare en uppenbar våldtäktsman. Denne har likt vikingen än mer förmodade problem med alkohol och med sitt omdöme då han också blivit dömd för att snott en bekants bil på fyllan och kört in i en husvägg. Det sjuka här är att några litar mer på personer som har uppenbara problem med såväl alkohol som med att respektera ett nej....
Citera
2024-11-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja den där inläggaren J skämmer ut sig rejält när han försvarar ytterligare en uppenbar våldtäktsman. Denne har likt vikingen än mer förmodade problem med alkohol och med sitt omdöme då han också blivit dömd för att snott en bekants bil på fyllan och kört in i en husvägg. Det sjuka här är att några litar mer på personer som har uppenbara problem med såväl alkohol som med att respektera ett nej....

Nej det är ni tokfeminister som inte klarar av att se på det objektivt som skämmer ut er, denna gången tror vi mer på Viking eftersom han är mer trovärdig, i andra våldtäktsmål tror jag mer på målsägande det handlar om att vara objektiv vettu testa att vara det någon gång det mesta blir intressantare då
Citera
2024-11-25, 20:54
Medlem
Citat:

Jag ska passa på att svara på detta också.

Du har så rätt i att det finns personer som blir dömda felaktigt, nu menar jag generellt inte enbart gällande sexualbrott.

Inom svenskt rättsväsende med utryck "utom rimligt tvivel" är det tänkt att en objektivt mätning/skattning som belastar den tilltalade ska vara 95% till 98%.

Det är orimligt att påstå sig kunna uppnå 100%.
Det skulle innebära video upptagning och vittnen som varit på plats som direkt bevittnat brottet.

Nu vad jag förstår finns det några oroliga själar här som vill påpeka att det sitter en drös med män som är oskyldigt Dömda för våltäckt.

Jag skulle gå så långt att rent statistiskt stämmer det nog att det finns ett fåtal som blivit Dömda för våldtäkt fast de är "absolut" oskyldiga.

Man ska ha klart för sig att av alla våltäcktsanmäningar som görs prövas 50% och endast 5% av de som juridiskt prövas leder till fällande Dom.

Hur tycker du att beviskravet ska se ut?
Det är oftast två individer som har olika utsagor om något som skett utan vittnen.
I det här fallet en kvinna som säger att hon har utfört en sexuell handling under tvång och den andra, vilket jag uppskattar 100% av våldtäktsmännen, säger att de är oskyldiga.

De invändningar jag läser här på tråden om stödbevisningen är rent befängt och visar på att vissa har en skrämmande syn på våra medmänniskor.

Men jag tröstar mig med att det är bara ett fåtal och de verkar finnas här på fb.
Citera
2024-11-25, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det är ni tokfeminister som inte klarar av att se på det objektivt som skämmer ut er, denna gången tror vi mer på Viking eftersom han är mer trovärdig, i andra våldtäktsmål tror jag mer på målsägande det handlar om att vara objektiv vettu testa att vara det någon gång det mesta blir intressantare då

Trovärdig i viljen mening då?

Din uppfattning förstår jag, men kan du lägga fram din tes rent juridiskt?
Du måste väl ha något att bygga din tes på annat än din uppfattning?

Femmenist ja visst.

Du vet fortfarande inte vad femenism står för 😂.
Citera
2024-11-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Jo alkohol konsumtionen finns där som är lika är så sant.
Tyvärr tror jag att det finns en och annan här på tråden som har lite störd kvinnosyn och det är det som lyser igenom.
Citera
2024-11-25, 21:17
Medlem
Citat:
Trovärdig i viljen mening då?

Din uppfattning förstår jag, men kan du lägga fram din tes rent juridiskt?
Du måste väl ha något att bygga din tes på annat än din uppfattning?

Femmenist ja visst.

Du vet fortfarande inte vad femenism står för 😂.

Att en vältränad judotjej skulle bli så rädd för att en harmlös klasskamrat tar lite på henne att hon ger upp och låter sig våldtas i timmar är helt osannolikt.

Hon undanhöll i två förhör att hon red honom och har inga skador i underlivet vilket starkt talar för att hon var kåt och våt. Hon ljuger även om stryptagen där det bevisligen inte finns några märken.

Hon säger att hon inte var intresserad men kallar honom fuckboy vilket är ett epitet för en attraktiv alfahanne brudar gärna ligger med samtidigt som hon går med på att dela säng.

När det gäller viking finns det inget som motsäger hans berättelse medan hennes är fullständigt osannolik. Därför tror vi mer på Viking, för vi ser på det objektivt. I andra våldtäkts mål bland annat posthotellet så tror jag mer på målsägande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in