2024-01-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Det är inte olagligt att vara idiot.

Själv skulle jag närmast idiotförklara en tjej som går med på sex efter övertalning, inte offret i TS men andra som kan ha påverkat gärningsmannen. Hur mesig och anpassningsbar kan man vara. Det är pga denna mesighet som Vänstern infört tankelagar. Eftersom kvinnor inte förutsätts kunna agera, bara tänka, så måste samhället ta hand om dem som man gör med barn.

Naturligtvis skulle hon ha ringt polisen det första hon gjort när han inte respekterade hennes nej.
Citera
2024-01-09, 22:17
Medlem
Roidberts avatar
Svårt att säga vem som ljuger och vem som talar sanning. Å ena sidan är jag benägen att tro att de allra flesta tjejer inte vill ljuga om sådant här, eftersom det är mycket skamligt att bli våldtagen och en kvinna som har blivit våldtagen tappar mycket i värde. Men å andra sidan verkar hon vilja bli tillsammans med sitt ex igen, och då är chansen för att behålla relationen förmodligen mycket bättre om hon säger att hon blev våldtagen istället för att erkänna att hon frivilligt hade sex med en annan man.

Kanske kommenterar igen om jag läser igenom hela domen.
Citera
2024-01-09, 22:19
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det hela är ganska enkelt: Man dömer inte någon till 3 års fängelse om det finns rimligt tvivel. Och ingen som läst domen kan säga att det inte finns rimligt tvivel.

Jag brukar ha ganska bra känsla för vad som hänt i verkligheten när jag läser domar och jag kan säga att jag är extremt osäker på vad fan som hänt här. En del saker talat för henne, en del för honom. Ganska jämt skägg. Att då döma till fägelse är absurt.

Ett överklagande borde ha goda möjligheter.

Vad är det som är så absurt?

De tekniska och faktiska bevisen är kanske inte så stora här?

Men vi har en grundläggande trovärdighetsfråga här som är tillräcklig för att balansera upp det faktiska förhållandet. Man ska inte kunna hota någon till underkastelse för att sedan hävda att det var frivilligt. Det är det som är männens feltanke här.

Varför skulle kvinnan ljuga om våldtäkt här och utsätta både sig själv och en då oskyldig snubbe för detta som det innebär att gå igenom hela processen från polis till rättegång. Glöm det! Detta är helt i sin ordning.

Men du tycker väl en karatekurs är lösningen för kvinnor.
Senast redigerad av LucioFontana 2024-01-09 kl. 22:25.
Citera
2024-01-09, 22:23
Medlem
MudOvens avatar
Finns det någon bild på "vikingen"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Jag vet inte hur många twitter och tiktokvideos jag sett nu som klagar på att unga killar idag hela tiden accepterar ett nej som ett nej och att de aldrig "försöker mer".

Brudar som leker spel har nu förstört sitt eget spel, killar vet inte längre vad de ska tänka och lagarna är som gjorda för att fälla.

Klart som fan att man ska skälla ut någon som på allvar gör något man är djupt oroad över. Hela sättet lagen är utformad som (att man ska ha samtycke) är konstigt och rättsvidrigt men egentligen där så att våldtäkter på fulla, sovande, funktionshindrade, mm inte ska ske.

Att en normal kvinna inte gör väsen av sig i en situation då hon är OMRINGAD av vänner och bekanta (om det nu var ett studentrum, om inte så kvarstår frågan varför det inte finns en extra madrass/undermadrass/soffa att sova på) och ändå får igenom en våldtäktsanmälan är sjukt. Men det sjukare är att ni inte anser att hon BORDE om hon kan markera tydligare.

Jag vet att det finns fall där folk fryser upp. Men här höll det tydligen på i 3 timmar inklusive att hon red honom och gick på toan. Hur fan har man ens sex i 3 timmar, what the fuck?

Här är vad jag tror skedde: Bruden tänkte inte knulla, killen ville kanske knulla.
Bruden sa säkert nej, han försökte, hon blev kanske lite kåt, gick med på det till slut.

Sen höll det på i 3 timmar (om jag läst tråden rätt) till och från. Kankse gick lite vilt till då båda ändå gjorde saker de egentligen inte var vana vid eller planerade för. Bruden ångrar sig sen, känner sig utnyttjad, pressad och som en simpel hora. Feministiska vänner pushar henne att anmäla, SÅNT SKA INTE TOLERERAS!!11one.

Och här är vi nu.

Vill de inte bli respekterade får de väl åka ner till något arabland och bli våldtagna. Inte mitt problem.
Ett nej är ett nej och vill de knulla får de väl vara öppna med det och sen inte tänka på att killarna ser dem som billiga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du säger "snäll". Nu vet jag inte vad du har för kön, men kvinnan bjöd självmant in någon hon knappt kände till att sova över och öppnade dörren i nattlinne och gick med på (eller föreslog, spelar ingen större roll) att sova i samma säng. Det går väl lite bortom att vara "snäll", va? Ur mitt perspektiv är det ganska sannolikt att hon åtminstone så långt var öppen för att ha sex.

Man.

Säger väldigt mycket om dig och inget om henne.
Citera
2024-01-09, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
"Blåmärkena har beskrivits i rättsintyg från Rättsmedicinalverket.
Rättsmedicinalverket har bedömt att de aktuella blånaderna har utseende som
talar starkt för att de uppkommit till följd av trubbigt våld och att skadornas
utseenden är förenliga med att dessa uppkommit vid den uppgivna tidpunkten.
Rättsmedicinalverket har vidare uppgett följande om blånaderna på höfterna
(av Rättsmedicinalverket benämnt blånader på bålen): “Den samlade
skadebilden av blånaderna på bålen avseende utseenden, lägen och omfattning
är förenlig med att blånaderna uppkommit till följd av grepp med händer i
samband med att annan person hållit målsäganden mot ett bord"

Den dömdes uttalanden om blåmärkena:
"Han klämde på målsägandens höfter vid samlaget, exempelvis när hon var
ovanpå honom, men inte just när hon var på bordet. Han är inte övertygad om
att målsägandens blåmärken kommer från deras samlag. Det är mer troligt att
hon har fått blåmärkena när hon har tränat judo
eller annat men blåmärkena
kan också ha uppkommit vid samlaget."

Han svamlar och skarva kring blåmärkenas uppkomst. Klart som korvspad att han vet om att han varit hårdhänt med hennes höfter. Att ha skarvarar kring detta, gör att trovärdigheten kring hans version av allt i sin helhet, sänks.

Rättsmedicinalverket stärker målsägandes version av hur blåmärkena uppstod. Därmed blir hennes version trovärdigare i sin helhet.

Jodå. Åklagaren har bevisning.

- Målsägande ville inte ens att V. skulle komma. Detta är bevisat. Varför skulle hon plötsligt vilja ha sex med någon hon inte ens ville ha sovandes där? Hon var inte intresserad av V.

- Målsägande berättade om det hela för flera personer i nära anslutning till händelsen och var ledsen och "inte sig själv". Tyder på att hon var traumatiserad. Det blir man inte av frivilligt sex. Inte ens av sex man ångrar.

- Den dömdes meddelande till målsägande samma eftermiddag.

- Rättsmedicinalverkets utlåtande som styrker målsägandes version kring hur blåmärkena på höfterna uppkommit (grepp om höfterna vid ett bord). Vilket stärker trovärdighetens hos målsägande.

Vad är det du inte fattar din dumma feta feministkossa hahaha, ÅTERIGEN FÖR HELVETE BEVISBÖRDAN LIGGER PÅ ÅKLAGAREN, DET ÄR INTE MGM UPPGIFT ATT REDOGÖRA KRING HUR BLÅMÄRKENA TILLKOMMIT PÅ MÄ. MÅSTE JAG HA CAPS FÖR ATT DU SKA FATTA, DIN TOLKNING AV JURIDIKEN GÄLLER INTE HÄR.

Meddelandet säger ingenting, det är inget förtäckt hot, det är önskan om att behålla det som hände mellan de själva, anledningarna till det kan variera. Det spelar ingen roll vad du säger, domen är direkt felaktig utifrån de juridiska predikat som vi har. För fällande dom krävs det att åklagaren ställer bortom rimligt tvivel att den åtalade är skyldig, i det här fallet finns det en rad omständigheter som talar för att det skulle kunnat gå till på det sättet som den misstänkta påstår.
Citera
2024-01-09, 22:25
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Hade hon skrikit och bitchslappat mannen hade det ju varit fysisk och psykisk misshandel enligt antifeminister.

Nej du får försvara dig med dödligt våld tom om du utsätts för en våldtäkt. Varför ens skaffa svart bälte i en kampsport om du inte har några planer på att ens försöka försvara dig? Kommer polisen dit och han och hon ser helt sönderslagna ut så är det inte heller någon som ifrågasätter henne. Suger man däremot kuk och rider i timmar i sin egen lägenhet och inte verkar ha några planer någon gång på att försvara sig, ringa polisen eller fly när "våldtäktsmannen" har somnat så blir man så klart med rätta kraftigt jävla ifrågasatt och att detta ens förs in en rättssal är ju ett massivt skämt, det är 1984 "läs mina tankar för jag är kvinna" trams verkligen.
Citera
2024-01-09, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Vill de inte bli respekterade får de väl åka ner till något Arabland och bli våldtagna. Inte mitt problem.

Det är ett uppenbart socialt problem nu att unga typ blivit autister hela bunten (säger jag som är lite halvautistisk) och knappt vågar spela det "sociala" flörtspel som var norm förr allt för ofta.

Tjejer vill ju tyvärr ofta se hur seriös killen är eller hur självsäker den är eller spela svårfångade för att inte verka så lätta på foten så att säga. Nu beklagar de sig konstant över att det knappt funkar längre pga det klimat våran generation har byggt upp.

Tror att det här snart vänder ganska radikalt.
Citera
2024-01-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej du får försvara dig med dödligt våld tom om du utsätts för en våldtäkt. Varför ens skaffa svart bälte i en kampsport om du inte har några planer på att ens försöka försvara dig? Kommer polisen dit och han och hon ser helt sönderslagna ut så är det inte heller någon som ifrågasätter henne. Suger man däremot kuk och rider i timmar i sin egen lägenhet och inte verkar ha några planer någon gång på att försvara sig, ringa polisen eller fly när "våldtäktsmannen" har somnat så blir man så klart med rätta kraftigt jävla ifrågasatt och att detta ens förs in en rättssal är ju ett massivt skämt, det är 1984 "läs mina tankar för jag är kvinna" trams verkligen.

Nej det får man inte. Du får inte ens ha pepparspray som kvinna i Sverige.
Citera
2024-01-09, 22:28
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Man.

Nåja.

Citat:
Säger väldigt mycket om dig och inget om henne.

1. Säger inget om henne? Nyss sa du ju att det visade att hon var "snäll". Hur ska du ha det?

2. Så om du blir hembjuden till en tjej mitt i natten och hon öppnar dörren i nattlinne och vill dela säng så skulle du alltså ta det som ett tecken på att hon INTE vill ha sex?
Citera
2024-01-09, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Det är ett uppenbart socialt problem nu att unga typ blivit autister hela bunten (säger jag som är lite halvautistisk) och knappt vågar spela det "sociala" flörtspel som var norm förr allt för ofta.

Tjejer vill ju tyvärr ofta se hur seriös killen är eller hur självsäker den är eller spela svårfångade för att inte verka så lätta på foten så att säga. Nu beklagar de sig konstant över att det knappt funkar längre pga det klimat våran generation har byggt upp.

Tror att det här snart vänder ganska radikalt.

Det sociala flörtspelet var att tafsa och ha sex med någon mot deras vilja då eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in