Citat:
Ursprungligen postat av
BuggaMigInte
Okej, så dom som inte håller med dig är lögnare. Det låter som ett religiös tillvägagångssätt. Antingen tror man på gud eller så är man besatt av djävulen.
Om "nästan alla" vill delta i diskussionen så är det fritt fram för dom att göra det. Fram till att dom gör det så kommer jag utgå från att du bara pratar om din egen fixering.
För det är bara öppna ögonen och titta. Hur många tar bort sig? Hur många skaffar barn? Hur många försöker leva så länge som möjligt? Även om vi köper din teori om masspsykosen där alla går runt och tänker helt tvärtemot hur dom beter sig, ja, än sen? Tomma tunnor skramlar mest. Viljan reflekteras i handling.
Tack för tipset, men jag tror du får skicka emotionellt baserad retorik till någon som är mer lättlurad om du hoppas att någon ska bli imponerad.
OK, du är "neutral" som i "Jag är neutral och håller varken på Ryssland eller Ukraina", d.v.s. du är optimist.
Det är ju just människors bristande mod som gör att detta fortsätter. Inte ens de flesta antinatalister tar livet av sig. Då kommer givetvis inte de flesta NPCs att ta livet av sig.
Att de ljuger visar de med sina ständiga självmotsägelser. De säger att arbete är en välsignelse men många av dem (en majoritet?) hatar människor som lever på sjukpension och socialbidrag. Om nu arbete vore en sådana välsignelse som de påstår så skulle väl snarare vi som inte är löneslavar vara beklagansvärda som står utanför deras "gemenskap", men de hatar oss, för egentligen vill nästan ingen av dem arbeta.
Den där typen i Vapen och militär är ett annat exempel. Han är egentligen förbittrad för att han inte kan skaffa vapen lika lätt som i USA, men eftersom han är en NPC så låtsas han att han tycker att den svenska vapenlagen är OK och att det är mig det är fel på som påpekar att vapenlagar är för slavar.
Den typiske dumsvensken säger heller inte saker som "Ja, dom jävlarna dom ska tammefan inte trampa på vår frihet", utan han säger till en att flytta, om man har frihetliga åsikter, för att han själv inte har modet att kräva sin frihet, eftersom det är ett stigma i fega Sverige.
Så här är NPCs hela tiden.