2024-11-25, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Så det är helt jävla ologiskt och orimligt att välja att avstå att skaffa barn eftersom livet till synes är meningslöst och svårt???!!!!!
Sluta flumma iväg och svara på det sakligt.

Antinatalismen som ideologi är ologisk, ja. Jag har redan förklarat för dig varför i tråden men du blev ju helt tyst och kunde inte bemöta det. Sök så skall du hitta.

Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Jag har faktiskt blivit militant antinatalist på äldre dar

Men du är definitionen av mycket snack och lite verkstad. Men nåväl, låt höra! Vilka militanta aktioner har du tänkt att utföra? Det var bara för något inlägg sedan jag skrev att du är farlig för din omgivning - jag måste vara Nostradamus.

Citat:
I princip alla människor hatar livet

Nej, det är för att du fullständigt saknar empati och inte kan sätta dig in i hur andra känner som du inte kan förstå det här. De flesta vill leva. Jag förstår dock att du inte vill göra det med tanke på hur ditt liv ser ut. Du är en bitter gammal gubbe nu som levt hela ditt liv utan att arbeta där du snyltat på staten och du har vare sig familj eller barn. Tacka fan för att ditt liv är helt tomt och meningslöst och värre blir det såklart på äldre dar.

Du fyller dock en funktion så misströsta inte; som en varning för hur man inte ska leva sitt liv!
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-25 kl. 09:44.
Citera
2024-11-25, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Enkelt åtgärdat med ett eller några exempel på antinatalister som inte har dåliga liv.

Det ter sig som en mycket märklig taktik av antinatalisterna att hävda att det inte är psykiska problem och ett dåligt liv som ligger till grunden för deras ideologi när samma antinatalister inte gör annat än ständigt självömkar och beklagar sig över sina psykiska problem och dåliga livssituation i den här tråden.

Citat:
Cirkelresonemang, eftersom detta ju bara är antinatalisters definition på ärlig. Dvs helt värdelöst argument.

En antinatalists definition är:

ärlig = någon som håller med antinatalismen(m.a.o. en antinatalist)

Man måste så klart resonera på detta absurda sätt med sina egna påhittade definitioner för att få antinatalismen att gå ihop. Det är enda sättet. Jag tror iofs inte att antinatalisterna gör det medvetet utan det är deras totala brist på empati och extrema narcissism som gör dem helt oförmögna att se saker och ting på ett objektivt sätt.

Om man hade vänt på det, och framfört ett argument mot antinatalismen, som grundar sig på att man definierar ärlig som natalist, så hade de nog i och för sig kunnat se hur svagt och efterblivet argumentet vore.
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-25 kl. 09:05.
Citera
2024-11-25, 09:15
Medlem
Citat:
Lucy från Slovakien hatar natalister, kapitalister och NPCs: Antinatalist & Queer

Det här är ett budskap jag och du kan skaka hand på och stå gemensamt för! Mer antinatalism för queer- och Priderörelsen! Heja!
Citera
2024-11-25, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuggaMigInte
Okej, så dom som inte håller med dig är lögnare. Det låter som ett religiös tillvägagångssätt. Antingen tror man på gud eller så är man besatt av djävulen.

Om "nästan alla" vill delta i diskussionen så är det fritt fram för dom att göra det. Fram till att dom gör det så kommer jag utgå från att du bara pratar om din egen fixering.

För det är bara öppna ögonen och titta. Hur många tar bort sig? Hur många skaffar barn? Hur många försöker leva så länge som möjligt? Även om vi köper din teori om masspsykosen där alla går runt och tänker helt tvärtemot hur dom beter sig, ja, än sen? Tomma tunnor skramlar mest. Viljan reflekteras i handling.

Tack för tipset, men jag tror du får skicka emotionellt baserad retorik till någon som är mer lättlurad om du hoppas att någon ska bli imponerad.

OK, du är "neutral" som i "Jag är neutral och håller varken på Ryssland eller Ukraina", d.v.s. du är optimist.

Det är ju just människors bristande mod som gör att detta fortsätter. Inte ens de flesta antinatalister tar livet av sig. Då kommer givetvis inte de flesta NPCs att ta livet av sig.

Att de ljuger visar de med sina ständiga självmotsägelser. De säger att arbete är en välsignelse men många av dem (en majoritet?) hatar människor som lever på sjukpension och socialbidrag. Om nu arbete vore en sådana välsignelse som de påstår så skulle väl snarare vi som inte är löneslavar vara beklagansvärda som står utanför deras "gemenskap", men de hatar oss, för egentligen vill nästan ingen av dem arbeta.

Den där typen i Vapen och militär är ett annat exempel. Han är egentligen förbittrad för att han inte kan skaffa vapen lika lätt som i USA, men eftersom han är en NPC så låtsas han att han tycker att den svenska vapenlagen är OK och att det är mig det är fel på som påpekar att vapenlagar är för slavar.

Den typiske dumsvensken säger heller inte saker som "Ja, dom jävlarna dom ska tammefan inte trampa på vår frihet", utan han säger till en att flytta, om man har frihetliga åsikter, för att han själv inte har modet att kräva sin frihet, eftersom det är ett stigma i fega Sverige.

Så här är NPCs hela tiden.
Senast redigerad av Blocktober 2024-11-25 kl. 11:48.
Citera
2024-11-25, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Men du är definitionen av mycket snack och lite verkstad. Men nåväl, låt höra! Vilka militanta aktioner har du tänkt att utföra? Det var bara för något inlägg sedan jag skrev att du är farlig för din omgivning - jag måste vara Nostradamus.

OK, jag har inte gjort så mycket antinatalistiskt (än) men jag har bekämpat systemet genom att t.ex. ta springnota på en restaurang som står på statens och kapitalisternas sida. De tar bara kontantlös betalning och är dessutom med i någon skit som kallas "Krogar mot knark". De är alltså på "elitens" sida mot fria människor. Alltså har jag moralisk rätt att äta gratis där.

Citat:
Nej, det är för att du fullständigt saknar empati och inte kan sätta dig in i hur andra känner som du inte kan förstå det här. De flesta vill leva. Jag förstår dock att du inte vill göra det med tanke på hur ditt liv ser ut. Du är en bitter gammal gubbe nu som levt hela ditt liv utan att arbeta där du snyltat på staten och du har vare sig familj eller barn. Tacka fan för att ditt liv är helt tomt och meningslöst och värre blir det såklart på äldre dar.

Du fyller dock en funktion så misströsta inte; som en varning för hur man inte ska leva sitt liv!

Jag har sjukpension för min autism. Hade jag bara haft autism hade jag mått hyfsat. Jag har fått somatiska problem, vilket gör att min livskvalitet är sämre.

Jag vill absolut inte ha barn. Jag har t.o.m. blivit erbjuden av en autistisk kvinna här på forumet, som såg ganska bra ut när hon var yngre, att göra henne med barn, men givetvis gjorde jag aldrig det.

De flesta hatar sina liv men vågar inte vara ärliga med det, särskilt inte svenskar med sitt fega "Vad ska folk tycka".

Man märker att de flesta är förbittrade, hur mycket de än försöker dölja det.
Citera
2024-11-25, 11:43
Medlem
Citat:
OK, jag har inte gjort så mycket antinatalistiskt (än) men jag har bekämpat systemet genom att t.ex. ta springnota på en restaurang som står på statens och kapitalisternas sida.

Citera
2024-11-25, 11:50
Bannlyst
Citat:

Tänk nu om alla tog springnota. Då skulle restaurangen tvingas ändra policy. Min far skulle aldrig någonsin våga ta springnota och min bror var väldigt upprörd när jag berättade att jag gjorde det.

Berätta hur ofta du själv har tagit springnota. Ni förlöjligar alltid saker fast ni själva aldrig skulle våga någonting.
Senast redigerad av Blocktober 2024-11-25 kl. 11:53.
Citera
2024-11-25, 13:04
Bannlyst
Det finns många exempel på att antinatalister är ärligare än andra. Många svarta antinatalister tar t.ex. själva upp att massinvandringen har förstört Västeruropa och Amerika, medan en svart NPC skulle kalla det "rasism". Miss Erable säger att de flesta kvinnor går till svin, medan en NPC-kvinna skulle hålla fast vid lögnen att män som har svårt eller omöjligt att få knulla själva är skuld till det. Etc.
Citera
2024-11-25, 16:09
Medlem
Citat:
OK, du är "neutral" som i "Jag är neutral och håller varken på Ryssland eller Ukraina", d.v.s. du är optimist.
Antingen tror man på gud, eller så är man besatt av djävulen. Jag är inte med dig, så jag är emot dig. Men du som säkert har makalöst högt iq, kan du förklara hur "du är neutral, därför är du inte neutral" fungerar egentligen?

Citat:
Det är ju just människors bristande mod som gör att detta fortsätter. Inte ens de flesta antinatalister tar livet av sig. Då kommer givetvis inte de flesta NPCs att ta livet av sig.
Jaså, så alla dina ärliga antinatalistkompisar är också livslögnare? Vad spelar det då för roll om man är antinatalist eller inte? Hur mycket väger ditt överväldigande rebelliska mod om det inte ens låter dig följa dina egna principer? Varför sitter du och ger råd åt andra när du inte kan följa dom själv? Är det här ärligheten som du pratar om?
Citera
2024-11-25, 17:41
Bannlyst
Citat:
Antingen tror man på gud, eller så är man besatt av djävulen. Jag är inte med dig, så jag är emot dig. Men du som säkert har makalöst högt iq, kan du förklara hur "du är neutral, därför är du inte neutral" fungerar egentligen?

Precis som med kriget i Ukraina så lätsas du alltså vara opartisk fast du tar parti, i det här fallet för optimismen.

Citat:
Jaså, så alla dina ärliga antinatalistkompisar är också livslögnare? Vad spelar det då för roll om man är antinatalist eller inte? Hur mycket väger ditt överväldigande rebelliska mod om det inte ens låter dig följa dina egna principer? Varför sitter du och ger råd åt andra när du inte kan följa dom själv? Är det här ärligheten som du pratar om?

Man har ingen plikt att ta livet av sig som antinatalist, även om vi ser människor som gör det som hjältar. Däremot är antinatalister mycket modigare genom att åtminstone säga precis som det är och genom att vara just antinatalister och barnlösa.
Citera
2024-11-25, 17:46
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
OK, jag har inte gjort så mycket antinatalistiskt (än) men jag har bekämpat systemet genom att t.ex. ta springnota på en restaurang som står på statens och kapitalisternas sida. De tar bara kontantlös betalning och är dessutom med i någon skit som kallas "Krogar mot knark". De är alltså på "elitens" sida mot fria människor. Alltså har jag moralisk rätt att äta gratis där.

Jag har sjukpension för min autism. Hade jag bara haft autism hade jag mått hyfsat. Jag har fått somatiska problem, vilket gör att min livskvalitet är sämre.

Jag vill absolut inte ha barn. Jag har t.o.m. blivit erbjuden av en autistisk kvinna här på forumet, som såg ganska bra ut när hon var yngre, att göra henne med barn, men givetvis gjorde jag aldrig det.

De flesta hatar sina liv men vågar inte vara ärliga med det, särskilt inte svenskar med sitt fega "Vad ska folk tycka".

Man märker att de flesta är förbittrade, hur mycket de än försöker dölja det.
Hörrudu, ÄRLIGA människor stjäl inte, PUNKT. Det är möjligt att det faktiskt finns ärliga antinatalister, men DU är ju med all tydlighet INTE en av dessa. Däremot är du en tjuv.
Citera
2024-11-25, 17:53
Bannlyst
Citat:
Hörrudu, ÄRLIGA människor stjäl inte, PUNKT. Det är möjligt att det faktiskt finns ärliga antinatalister, men DU är ju med all tydlighet INTE en av dessa. Däremot är du en tjuv.

En restaurang som vägrar att ta kontanter och är för statens nolltolerans mot droger har man rätt att stjäla av. Du är en sån fånig kälkborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in