Citat:
Jaså? Skulle jag ha fel? Du menar att psykiska problem och depression inte är extremt vanligt bland antinatalister? Att ni inte skulle hata mänskligheten? Är du på riktigt? Det räcker med att läsa den här tråden. Ni antinatalister gör ju ta mig fan ingenting annat än självömkar om era olika åkommor och psykiska problem.
Ja, jag förstår att du inte tänker "ödsla tid" på motbevisa det eftersom att du är mycket väl medveten om att det är ett omöjligt uppdrag.
Det finns ingenting nedsättande i någonting jag skrivit utan det är bara sanningen om vad er ideologi består av och vilken typ av människor som dras till den. Ni är en dödskult som aktivt uppmuntrar sårbara individer till självmord och du börjar gråta när någon säger sanningen om vilka avskum ni egentligen är.
Ja, jag förstår att du inte tänker "ödsla tid" på motbevisa det eftersom att du är mycket väl medveten om att det är ett omöjligt uppdrag.
Det finns ingenting nedsättande i någonting jag skrivit utan det är bara sanningen om vad er ideologi består av och vilken typ av människor som dras till den. Ni är en dödskult som aktivt uppmuntrar sårbara individer till självmord och du börjar gråta när någon säger sanningen om vilka avskum ni egentligen är.
Även om jag inte skulle vilja dra det riktigt lika långt så finns det en poäng i det du säger och detta har varit en anledning till att jag själv valt att vara mer neutral i frågan.
Bakom många antinatalister finns en kvävd önskan om att få leva och må bra och när den inte går att manifestera så blir antinatalism en tröst där hatet går under vackrare benämning.
Men om man kollar på vad ideologin egentligen handlar om så är det inte alls hat och självömkan utan det är en existentiell synvinkel som förtjänar att bli uppmärksammad.
Jag tycker det är viktigt att man vågar tänka utanför samhällets normer och det finns ingenting som bevisar att livet är värt att leva mer än årtal av slumpartad evolution.
Att man vågar bestrida förutfattade meningar är inte att gnälla utan att tänka steget längre.
Livet innebär lidande, livet innebär glädje, livet kräver en ansträngning och har ingen erkänd mening.
Det är logiskt försvarsbart att vara antinatalist men alla behöver såklart inte vara det.
Det är samma fenomen. De hatar en för att man är ärlig och besitter det mod som de själva saknar.