2010-09-07, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Fråga apropå tjafs om olika piloter vid olika tidpunkter: står normalt en helikopter i hangar så där med lämplig mängd bensin eller kan det möjligtvis ha involverat flyga nånstans o tanka på nåt sätt? Som ni märker e jag helikopteranalfabet.

Använd ordet bränsle nästa gång. Det täcker flera varianter t.ex. bensin, fotogen o.s.v. I det här fallet så används Jet A1, en typ nära fotogen. Går också bra att använda ren fotogen om det skiter sig.
Citera
2010-09-07, 23:25
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Rånarna hade med sig egna dunkar ifall helikoptern inte skulle ha tillräcklig mängd bränsle. Genom kartläggning av telefoner vet vi att helikoptern lyfte ca 04:40 och flög direkt till norra Djurgården där den mellanlandade i ca 10 minuter på innan den lyfte till G4S.

Frågan är om AE tog över därifrån och att någon annan hade i uppdrag att ta helikoptern till norra Djurgården, enbart för att försvåra spårningen.

Så samtliga klev på helikoptern från denna plats enligt vad man kommit fram till?
Citera
2010-09-07, 23:30
Bannlyst
när kommer domarna??
Citera
2010-09-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Bara en liten grupp får den stora kakan, resten av de medverkande e inköpta, det hela sköts precis som en firma, man köper in tjänster. Jag skulle tro att inte mer än 1mille gick åt till pilot och hantlangare osv. Sen e det kanske 4-6 pers som splittar den stora biten. Den dagen jag berättade om är en dag under det första året när dom ligger stilla. Nästa år investerar dom i ett par nattklubbar el. likn. i Jugo o mår fint.

Fast vissa med anknytning till AE har redan jackat upp sig och öppnat tjusig anläggning.... bl a alltså.
Citera
2010-09-08, 00:48
Bannlyst
Det e möjligt att AE hade i uppgift att leverera 1st stulen helikopter och sedan dumpa den, men det låter inte så på inspelningarna och man vill ju ha så få inblanade som möjligt.

Citat:
Fast vissa med anknytning till AE har redan jackat upp sig och öppnat tjusig anläggning.... bl a alltså.

Hmmm?
Citera
2010-09-08, 00:51
Medlem
i_Love_MaryJanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tycker

Jasså det säger du ??

Det finns andra pengar att satsa där. Vet inte vart du vill komma med dina ord ?
Känner du AE, eller någon annan i den här saken ?

Du kan skriva PM om du vill....
Citera
2010-09-08, 01:13
Bannlyst
20090926

Goran
"Dom här kompisarna från Ryssland har kommit till mig och vi tittar på det där"

Marko:
"Jaha."

Goran:
"jag, jag borde betala honom i Euro vet du, men nu kan jag inte, jag har inte tid att växla. Kan du växla 100 så ger jag dig hundra lappar, jag ger dig svenska...skulle du kanske kunna göra mig den tjänsten? Hallå?"

Här är det några ryssar som har kommit för att få betalt för sitt jobb, minst 100,000, kanske betydligt mer. Undrar vad dom gjorde.

Edit:

Goran:
"Jag tänkte att jag måste också gå och växla"

Mer än 100,000
Senast redigerad av Slutajiddra 2010-09-08 kl. 01:16.
Citera
2010-09-08, 11:21
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Orkar inte läsa igenom denna mastodont-tråd, men kan nån svara på om det kvitto med 5 mobiler som påstås ha anträffats i C´s bil vid en "rutinkontroll", finns med i förundersökningen - alltså beslagtaget? eller är det bara minnesanteckningar från poliserna som gjorde "rutinkontrollen" som ligger till grund för att de påstår att C köpt dessa 5 mobiler?
Citera
2010-09-08, 13:19
Medlem
Det var som fan...försvararna vill att deras klienter släpps på fri fot i väntan på dom...
Vem hade trott det?
Kenty-59: * (du vet, ironimarkeringen)
Citera
2010-09-08, 14:42
Bannlyst
Aaa, om t.o.m. deras egna advokater säger att dom är oskyldiga då måste dom vara det
Citera
2010-09-08, 18:20
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyWiFi
Orkar inte läsa igenom denna mastodont-tråd, men kan nån svara på om det kvitto med 5 mobiler som påstås ha anträffats i C´s bil vid en "rutinkontroll", finns med i förundersökningen - alltså beslagtaget? eller är det bara minnesanteckningar från poliserna som gjorde "rutinkontrollen" som ligger till grund för att de påstår att C köpt dessa 5 mobiler?
Som jag minns det finns inte själva kvittot beslagtaget utan bara en inspelning av det som en polis gjorde med sin mobiltelefon vid "rutinkontrollen".
Citera
2010-09-08, 18:44
Medlem
SpeedyWiFis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rigbo
Som jag minns det finns inte själva kvittot beslagtaget utan bara en inspelning av det som en polis gjorde med sin mobiltelefon vid "rutinkontrollen".
vad för inspelning? med kamera eller ljudfil (röstinspelning)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in