Citat:
Ursprungligen postat av
Marcusdemorte
Jag sprang på gräddis julen 2021 när hon hängt upp en julgran kinbaku style i sina söners rum på TikTok. Gräddis är så jävla komplex. Efter att ha följt henne några veckor bestämde jag mig för att plocka ned hennes videor. För många raderades av TikTok. Där är videor från 2021 där hon pratar om röster i huvudet. Där är videor genom åren där hon vädrar sina konspirationsteorier om polisen och andra instanser som vill sänka henne pga hon är en stark kvinna. Har hört många teorier om vad som är fel på henne. Läst på mycket och tycker inget direkt stämmer. Och när man fick läsa hennes ex mans berättelse om hur hon var att leva med så har jag dragit slutsatsen att det inte är något som uppstått de senaste åren, utan alltid varit där. Som ni märkte med Hassan så när hon har en ”stabil” man så blir allt lättare och bättre. Jag tror hennes ex man höll henne ovanför vattenytan under hela deras förhållande. Men kunde inte följa med henne på hennes jobb och det var därför det gick åt helvete där. Hennes drickande har inte gjort saker bättre. Jag tror det är de som paja mellan henne och Hassan. Exakt vad som är fel är fan ett mysterium. Men jag tror inte det är något som smugit sig på henne. Det har alltid varit där. Och vinet göder galenskapen. Jag tänker inte ta ställning till hennes drickande. Hon är vuxen och får göra vad hon vill. Och jag tänker inte döma folk som bjuder henne på alkohol. Bjuder inte de så får hon tag på det på ett annat vis. Känns som det inte spelar någon roll.
Men kände att jag behövde vädra lite av det jag sett och hört genom åren. Jag tror inte hon är en ”Lennart Bladh”. Vet att det är många som likställer henne med honom. Men där är många skillnader.
För det första, tack för allt du förser oss med!
Jag blev väldigt nyfiken på detta du skrev om hennes ex-man och vad han berättat om deras liv tillsammans. Vad var hans uppfattning om det hela? Jag har länge undrat över hur hennes liv såg ut för några år sedan, uppväxt och familjeförhållanden.
Jag såg i ett utav klippen du delat, där berättade hon att hon var hemlös redan när hon bodde i Finland. Pga att hon fick en prick för att hon inte hann med studietakten…?? Lät märkligt och som en bortförklaring liknande dom hon använder idag=alla andras fel. Det kanske fungerar så i Finland, jag har inte en aning.
Men sen träffade hon en svensk man och flyttade till Sverige. Han räddade henne med andra ord redan då. Han kanske trodde att en stabil tillvaro och ett par ungar skulle rädda upp situationen?
Jag har trott att Gräddis beteende berott på alkoholmissbruket.. men idag tror jag alkoholen är en slags självmedicinering mot hennes paranoida tankar (som jag nyligen sett i dina gamla nyupplagda klipp där hon verkar relativt nykter ändå).
Kan hon lida utav schizofreni?
Eller borderline?
Klippet där hon står med tjejens klänning på sig är det förra klippet jag sett med gräddis som kändes obehagligt, som att hon kunde tappa besinningen när som helst och dra fram en kökskniv för att få behålla SIN klänning..