2024-11-25, 08:03
Medlem
biljardballes avatar
Så kärringen är miljonär nu? Och ändå är hon hemlös. Komiskt!
Citera
2024-11-25, 08:12
Medlem
Kamacamakans avatar
P säger ju (inte ordagrant) att hon blev utköpt på jobbet pga sextrakassering. Är det någon som vet hur det gick till? P verkar ju vara gränslös när det gäller många saker och när det kommer till sin egen kropp finns ingen hejd. Blev hon själv utsatt eller utsatte hon hågon krake på jobbet? Jag vet inte, jag bara spekulerar.
Citera
2024-11-25, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusdemorte
Jag sprang på gräddis julen 2021 när hon hängt upp en julgran kinbaku style i sina söners rum på TikTok. Gräddis är så jävla komplex. Efter att ha följt henne några veckor bestämde jag mig för att plocka ned hennes videor. För många raderades av TikTok. Där är videor från 2021 där hon pratar om röster i huvudet. Där är videor genom åren där hon vädrar sina konspirationsteorier om polisen och andra instanser som vill sänka henne pga hon är en stark kvinna. Har hört många teorier om vad som är fel på henne. Läst på mycket och tycker inget direkt stämmer. Och när man fick läsa hennes ex mans berättelse om hur hon var att leva med så har jag dragit slutsatsen att det inte är något som uppstått de senaste åren, utan alltid varit där. Som ni märkte med Hassan så när hon har en ”stabil” man så blir allt lättare och bättre. Jag tror hennes ex man höll henne ovanför vattenytan under hela deras förhållande. Men kunde inte följa med henne på hennes jobb och det var därför det gick åt helvete där. Hennes drickande har inte gjort saker bättre. Jag tror det är de som paja mellan henne och Hassan. Exakt vad som är fel är fan ett mysterium. Men jag tror inte det är något som smugit sig på henne. Det har alltid varit där. Och vinet göder galenskapen. Jag tänker inte ta ställning till hennes drickande. Hon är vuxen och får göra vad hon vill. Och jag tänker inte döma folk som bjuder henne på alkohol. Bjuder inte de så får hon tag på det på ett annat vis. Känns som det inte spelar någon roll.

Men kände att jag behövde vädra lite av det jag sett och hört genom åren. Jag tror inte hon är en ”Lennart Bladh”. Vet att det är många som likställer henne med honom. Men där är många skillnader.

För det första, tack för allt du förser oss med!
Jag blev väldigt nyfiken på detta du skrev om hennes ex-man och vad han berättat om deras liv tillsammans. Vad var hans uppfattning om det hela? Jag har länge undrat över hur hennes liv såg ut för några år sedan, uppväxt och familjeförhållanden.
Jag såg i ett utav klippen du delat, där berättade hon att hon var hemlös redan när hon bodde i Finland. Pga att hon fick en prick för att hon inte hann med studietakten…?? Lät märkligt och som en bortförklaring liknande dom hon använder idag=alla andras fel. Det kanske fungerar så i Finland, jag har inte en aning.

Men sen träffade hon en svensk man och flyttade till Sverige. Han räddade henne med andra ord redan då. Han kanske trodde att en stabil tillvaro och ett par ungar skulle rädda upp situationen?

Jag har trott att Gräddis beteende berott på alkoholmissbruket.. men idag tror jag alkoholen är en slags självmedicinering mot hennes paranoida tankar (som jag nyligen sett i dina gamla nyupplagda klipp där hon verkar relativt nykter ändå).
Kan hon lida utav schizofreni?
Eller borderline?

Klippet där hon står med tjejens klänning på sig är det förra klippet jag sett med gräddis som kändes obehagligt, som att hon kunde tappa besinningen när som helst och dra fram en kökskniv för att få behålla SIN klänning..
Citera
2024-11-25, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamacamakan
P säger ju (inte ordagrant) att hon blev utköpt på jobbet pga sextrakassering. Är det någon som vet hur det gick till? P verkar ju vara gränslös när det gäller många saker och när det kommer till sin egen kropp finns ingen hejd. Blev hon själv utsatt eller utsatte hon hågon krake på jobbet? Jag vet inte, jag bara spekulerar.

Hon har berättat att hon klädde sig snyggare och sexigare än alla andra tråkiga beiga fittor på jobbet. Pia hade korta klänningar och höga klackar och såklart blev de avundsjuka på henne.
Vad trodde ni?
Citera
2024-11-25, 09:25
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Var kan man läsa hennes exmans berättelse?
https://se.linkedin.com/posts/pia-nyberg-gr%C3%A4ddrumpan_jag-en-d%C3%A5lig-m%C3%A4nniska-och-en-d%C3%A5lig-mamma-activity-7076489 728513982464-U9M1
Citera
2024-11-25, 09:37
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Pengarna för lägenheten ska tydligen vara utbetalda nu. Det är så sinnessjukt hur hon ändå låtsas vara i nöd...hyra är hon för fin för tydligen. Ren skandal hur detta kan få fortsätta.

Det finns rum att hyra men hon försöker inte ens. Nu får allt socialtjänsten och vården steppa in och hjälpa henne. Rivstarta med ett LVM vore något.

I Fredags när gräddis ringde kronofogden så berättade hon att det skulle dröja ett par veckor tills att utbetalningen för lägenhetspengarna sker. Hon fick däremot en utbetalning i fredags på ett par tusen från sin Only fans.
Citera
2024-11-25, 09:40
Avslutad
Citat:
https://se.linkedin.com/posts/pia-nyberg-gr%C3%A4ddrumpan_jag-en-d%C3%A5lig-m%C3%A4nniska-och-en-d%C3%A5lig-mamma-activity-7076489 728513982464-U9M1

Går det ladda ner dokumentet? Texten är för liten för mig.
Citera
2024-11-25, 09:40
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
För det första, tack för allt du förser oss med!
Jag blev väldigt nyfiken på detta du skrev om hennes ex-man och vad han berättat om deras liv tillsammans. Vad var hans uppfattning om det hela? Jag har länge undrat över hur hennes liv såg ut för några år sedan, uppväxt och familjeförhållanden.
Jag såg i ett utav klippen du delat, där berättade hon att hon var hemlös redan när hon bodde i Finland. Pga att hon fick en prick för att hon inte hann med studietakten…?? Lät märkligt och som en bortförklaring liknande dom hon använder idag=alla andras fel. Det kanske fungerar så i Finland, jag har inte en aning.

Men sen träffade hon en svensk man och flyttade till Sverige. Han räddade henne med andra ord redan då. Han kanske trodde att en stabil tillvaro och ett par ungar skulle rädda upp situationen?

Jag har trott att Gräddis beteende berott på alkoholmissbruket.. men idag tror jag alkoholen är en slags självmedicinering mot hennes paranoida tankar (som jag nyligen sett i dina gamla nyupplagda klipp där hon verkar relativt nykter ändå).
Kan hon lida utav schizofreni?
Eller borderline?

Klippet där hon står med tjejens klänning på sig är det förra klippet jag sett med gräddis som kändes obehagligt, som att hon kunde tappa besinningen när som helst och dra fram en kökskniv för att få behålla SIN klänning..

Det är jag som ska tacka!

Du kan läsa här. Minns inte att han delar någon idé om vad som kan vara felet.

https://se.linkedin.com/posts/pia-nyberg-gräddrumpan_jag-en-dålig-människa-och-en-dålig-mamma-activity-7076489728513982464-U9M1

Uppväxten är svår att få grepp om. Hon säger väldigt väldigt lite om den. Men i stort så har allt hon berättat om sitt tidigare liv varit kaos. Minns en gång hon hade någon student lägenhet i Finland och hon bjöd in en kille. När han skulle duscha efteråt så var handdukarna sura och han lukta fan efter det. (Detta drar jag ur minnet så detaljer kan vara fel).
Tror alltid gräddis skyllt på alla andra när det kommer till hennes tillkortakommanden.

Jag tror att bara hon har en stabil man i sitt liv så blir livet helt plötsligt drägligt. Precis som med Hassan. Han fixa och tömde lägenheten. Hjälpte henne säkert med massor runt om kring med. Tror inte hon hade haft postbox utan honom.
Så ditt antagande om hennes ex man är nog helt rätt.

Alkoholen var inte så omfattande tidigare som det är idag. Och allt gick åt helvete redan då. Min teori om alkoholen är att den dämpar hennes oro för att vara utsatt för staten. Och förföljd av allt och alla.
Vilken diagnos hon har är sjukt svårt att säga. Kan inte säga att några av de passar 100% heller. Men det är säkert en släng av flera. Hon har ju även narcissistiska drag.

Det klippet med klänningen, där ser jag ett barn som fått låna något den vill ha och försöker manipulera den personen den fått låna det av till att ”förstår” att hon har större behov av det. Gräddis är i regel väldigt obehaglig i dessa situationer. Nu tänker jag på tonläge, dans och när hon trallar. Dessa tre saker brukar sammanstråla när saker går åt helvete på krogen.
Citera
2024-11-25, 09:41
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ja tror du ska kunna spara dokumentet till din enhet
Citera
2024-11-25, 09:43
Avslutad
Citat:

Det var inget, den otekniska (jag) hittade nedladdnings knappen 😅
Citera
2024-11-25, 10:37
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rulladbulle
Detta måste du berätta mer om!

Här har du Gräddis syn på det jag beskrev.
https://youtu.be/PsaL3E9l3nE?si=yaiZ-2mti9ZJGaqU
Citera
2024-11-25, 11:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jag tror att tjejen fick lite svårt att bli av med Pia. Hon är säkert för snäll för sitt eget bästa och då blir man helt överkörd av en packad Gräddis. Pia nämnde att tjejen inte ville lämna henne ensam i sin lägenhet nu när hon skulle resa bort. Tro fan det!! Men det avslöjar ju också att Pia säkert bett om att få stanna där. Jag tror att tjejen inte ens skulle resa bort...hon var tvungen att bli av med parasiten. Och HUR kan Pia med att försöka ge sig på den unga tjejen sexuellt??? Om någon ska få ta soffan så är det väl ändå Pia??
Helt ofattbart att folk öppnar dörren. Pia får stå för sitt egna boende som alla andra..vad är detta...

Citat:
Jag sprang på gräddis julen 2021 när hon hängt upp en julgran kinbaku style i sina söners rum på TikTok. Gräddis är så jävla komplex. Efter att ha följt henne några veckor bestämde jag mig för att plocka ned hennes videor. För många raderades av TikTok. Där är videor från 2021 där hon pratar om röster i huvudet. Där är videor genom åren där hon vädrar sina konspirationsteorier om polisen och andra instanser som vill sänka henne pga hon är en stark kvinna. Har hört många teorier om vad som är fel på henne. Läst på mycket och tycker inget direkt stämmer. Och när man fick läsa hennes ex mans berättelse om hur hon var att leva med så har jag dragit slutsatsen att det inte är något som uppstått de senaste åren, utan alltid varit där. Som ni märkte med Hassan så när hon har en ”stabil” man så blir allt lättare och bättre. Jag tror hennes ex man höll henne ovanför vattenytan under hela deras förhållande. Men kunde inte följa med henne på hennes jobb och det var därför det gick åt helvete där. Hennes drickande har inte gjort saker bättre. Jag tror det är de som paja mellan henne och Hassan. Exakt vad som är fel är fan ett mysterium. Men jag tror inte det är något som smugit sig på henne. Det har alltid varit där. Och vinet göder galenskapen. Jag tänker inte ta ställning till hennes drickande. Hon är vuxen och får göra vad hon vill. Och jag tänker inte döma folk som bjuder henne på alkohol. Bjuder inte de så får hon tag på det på ett annat vis. Känns som det inte spelar någon roll.

Men kände att jag behövde vädra lite av det jag sett och hört genom åren. Jag tror inte hon är en ”Lennart Bladh”. Vet att det är många som likställer henne med honom. Men där är många skillnader.
Tack för att du delar med dig. Precis som du så tror jag att det har funnits hos henne hela tiden och för att försöka dämpa det så dricker hon varje dag.

Då var det inte första gången hon dras till kvinnor utan det har hänt tidigare. Hon säger det själv med egna ord. Jag kollade nyss på videon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in