2024-11-24, 21:38
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmysdiktator
Hahahahahah, satt och funderade på om du skulle kontra med insinuationer om att jag argumenterar för fullständig ansvarsfriskrivning.

Nå, vad tyckte du om youtube-klippen jag länkade?

Att hon har psykiska problem håller nog de flesta med om. Sedan om hennes psykiska problem skulle vara tillräckligt allvarliga för att kunna friskriva sig ifrån sitt egna ansvar och konsekvens utifrån ens egna handlingar håller jag inte med om, åtminstone ytterst tveksam. Hon skall ställas och prövas inför lagen som alla andra.

När hon tycks vara nykter har hon ett tillstånd där hon är medveten vad hon gör, sedan när hon super så brakar helvetet loss.
Någonstans påvägen är det ändå hon som gör sina val, och det skall krävas väldigt mycket ifall någon annan gör valen åt henne.
Citera
2024-11-24, 21:39
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dimensions
Du hade rätt! Det visar sig att hon gjort närmanden mot den nordafrikanska tjejen hon bodde hos, vilken då blev rädd, för sånt är haram, och sov på soffan medan Gräddan däckade i hennes säng. 🙄 (källa: tiktok-live serverad på youtube av MdM)

Jag har alltid rätt, även när jag har fel.
Citera
2024-11-24, 21:53
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Här tyckte du samtidigt att hon fick skylla sig själv.

(FB) Gräddrumpan Olycksbarnet,

Du får läsa och tänka lite?

Människan är ju sjuk.
Citera
2024-11-24, 22:19
Medlem
vonDys avatar
Har hon också nu eventuellt, gjort sig skyldig till sexuellt ofredande/ våldtäkt?

Är inte förvånad isåfall.
Hoppas den utsatta vågar anmäla!
Citera
2024-11-24, 23:21
Medlem
Marcusdemortes avatar
Jag sprang på gräddis julen 2021 när hon hängt upp en julgran kinbaku style i sina söners rum på TikTok. Gräddis är så jävla komplex. Efter att ha följt henne några veckor bestämde jag mig för att plocka ned hennes videor. För många raderades av TikTok. Där är videor från 2021 där hon pratar om röster i huvudet. Där är videor genom åren där hon vädrar sina konspirationsteorier om polisen och andra instanser som vill sänka henne pga hon är en stark kvinna. Har hört många teorier om vad som är fel på henne. Läst på mycket och tycker inget direkt stämmer. Och när man fick läsa hennes ex mans berättelse om hur hon var att leva med så har jag dragit slutsatsen att det inte är något som uppstått de senaste åren, utan alltid varit där. Som ni märkte med Hassan så när hon har en ”stabil” man så blir allt lättare och bättre. Jag tror hennes ex man höll henne ovanför vattenytan under hela deras förhållande. Men kunde inte följa med henne på hennes jobb och det var därför det gick åt helvete där. Hennes drickande har inte gjort saker bättre. Jag tror det är de som paja mellan henne och Hassan. Exakt vad som är fel är fan ett mysterium. Men jag tror inte det är något som smugit sig på henne. Det har alltid varit där. Och vinet göder galenskapen. Jag tänker inte ta ställning till hennes drickande. Hon är vuxen och får göra vad hon vill. Och jag tänker inte döma folk som bjuder henne på alkohol. Bjuder inte de så får hon tag på det på ett annat vis. Känns som det inte spelar någon roll.

Men kände att jag behövde vädra lite av det jag sett och hört genom åren. Jag tror inte hon är en ”Lennart Bladh”. Vet att det är många som likställer henne med honom. Men där är många skillnader.
Citera
2024-11-24, 23:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusdemorte
Jag sprang på gräddis julen 2021 när hon hängt upp en julgran kinbaku style i sina söners rum på TikTok. Gräddis är så jävla komplex. Efter att ha följt henne några veckor bestämde jag mig för att plocka ned hennes videor. För många raderades av TikTok. Där är videor från 2021 där hon pratar om röster i huvudet. Där är videor genom åren där hon vädrar sina konspirationsteorier om polisen och andra instanser som vill sänka henne pga hon är en stark kvinna. Har hört många teorier om vad som är fel på henne. Läst på mycket och tycker inget direkt stämmer. Och när man fick läsa hennes ex mans berättelse om hur hon var att leva med så har jag dragit slutsatsen att det inte är något som uppstått de senaste åren, utan alltid varit där. Som ni märkte med Hassan så när hon har en ”stabil” man så blir allt lättare och bättre. Jag tror hennes ex man höll henne ovanför vattenytan under hela deras förhållande. Men kunde inte följa med henne på hennes jobb och det var därför det gick åt helvete där. Hennes drickande har inte gjort saker bättre. Jag tror det är de som paja mellan henne och Hassan. Exakt vad som är fel är fan ett mysterium. Men jag tror inte det är något som smugit sig på henne. Det har alltid varit där. Och vinet göder galenskapen. Jag tänker inte ta ställning till hennes drickande. Hon är vuxen och får göra vad hon vill. Och jag tänker inte döma folk som bjuder henne på alkohol. Bjuder inte de så får hon tag på det på ett annat vis. Känns som det inte spelar någon roll.

Men kände att jag behövde vädra lite av det jag sett och hört genom åren. Jag tror inte hon är en ”Lennart Bladh”. Vet att det är många som likställer henne med honom. Men där är många skillnader.
Var kan man läsa hennes exmans berättelse?
Citera
2024-11-24, 23:53
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexikoppel
Var kan man läsa hennes exmans berättelse?
Har den liggande någonstans. Men tror hon själv har den upplagd på sin linked in.
Citera
2024-11-24, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusdemorte

Det är bara några paralleller man kan dra, inte mer än så.
Citera
2024-11-25, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmysdiktator
Tack till MdM som tipsade om Gräddarkivet här i förbifarten. Visst är det lustigt med folk som tror att en nästan 50-årig person som ser ut som på dessa videos har full kontroll över sitt beteende:

https://www.youtube.com/watch?v=5JX38sD0R7o
https://www.youtube.com/watch?v=qWWepcuC_QU
https://www.youtube.com/watch?v=zKterqJAh10
https://www.youtube.com/watch?v=JTYgbuU8DxY
https://www.youtube.com/watch?v=sgkGAHA8neY
https://www.youtube.com/watch?v=AEB4OMvtL-Q

Det är kläder som Myrorna m.fl. skulle ha bränt upp, och jag har aldrig sett en vuxen person som är frisk klä sig så.
Din första länk är väldigt beklämmande. Hon har en skärpa, ordnat tal, sunda tankegångar. Men det är något som skaver. Det är tyvärr en milsvid från där hon befinner sig nu. Sorgligt.
Citera
2024-11-25, 02:44
Medlem
MrsLibras avatar
Pengarna för lägenheten ska tydligen vara utbetalda nu. Det är så sinnessjukt hur hon ändå låtsas vara i nöd...hyra är hon för fin för tydligen. Ren skandal hur detta kan få fortsätta.

Det finns rum att hyra men hon försöker inte ens. Nu får allt socialtjänsten och vården steppa in och hjälpa henne. Rivstarta med ett LVM vore något.
Citera
2024-11-25, 03:41
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Pengarna för lägenheten ska tydligen vara utbetalda nu. Det är så sinnessjukt hur hon ändå låtsas vara i nöd...hyra är hon för fin för tydligen. Ren skandal hur detta kan få fortsätta.

Det finns rum att hyra men hon försöker inte ens. Nu får allt socialtjänsten och vården steppa in och hjälpa henne. Rivstarta med ett LVM vore något.

Lägg till förvaltare så kanske det blir ordning annars lär pengarna försvinna på nolltid "En dåres pengar varar inte länge..."
Citera
2024-11-25, 06:49
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra

Vart har du fått information om att hon fått utbetalning för lägenheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in