2024-11-24, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag frågar dig enkelt att om HR kommer fria Viking anser du då att en våldtäkt har begåtts?
Ja eller nej.

Här kommer du med en "Ja" eller "Nej" fråga igen som jag redan svarat dig på.

Du får nog precisera vad du menar med "oskyldig".

Menar du absolut oskyldig eller juridiskt betraktat oskyldig?

Det har förekommit flera liknelser här på tråden som jag har gjort mig lustig över ☺️, men sticker in huvudet i schavotten och räknar med påhopp.

Om du parkerar fel och du inte får böter har du då gjort dig skyldig till en trafiköverselse?

Eller är det så att du inte har gjort en trafiköverselse bara för att du inte fått böter?
Vill du då mena att du är oskyldig till en eventuell trafiköverträdelsen bara för att du inte fått en bot?
Citera
2024-11-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nedanstående är från ditt inlägg. Det betyder alltså att om min fru säger att hon vill att vi ska ha sex oftare än vi har fast jag egentligen inte vill, annars så blir det skilsmässa, så blir det en våldtäkt från hennes sida om vi börjar ha mer sex. Eller hur?

😅 gillar detta inlägg, du har humor vilket jag uppskattar 👍.

Jag är själv tvingad till att delta i städningen mot min vilja 😒.

Då ni har redan en relation så tror jag inte att du kommer att ha större framgång i en anmälan om våldtäkt pga hot om skilsmässa.
Liksom för mig om anmäla slaveri och utnyttja gratis arbetskraft.

Men det du skriver om har defenetivt en allvarsamm innebörd om våld och våldtäkt i hemmet som flyger under radarn.
Senast redigerad av PR400 2024-11-24 kl. 19:04.
Citera
2024-11-24, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Står det mördare och/eller våldtäktsman i pannan på killar/män som går i samma klass som en själv? Eller är ens kollega eller som är ens barndomsvän?

Du menar alltså att kvinnor ska kunna se vilka som är våldtäktsmän?

Så jävla korkad kommentar från din sida.

Men kvinnor ska kunna fortsätta låta fulla manliga bekanta sova över hos dem. Ett nej är ett nej och skulle något hända så är det inte kvinnans fel helt enkelt. Det är slutsatsen man kan dra från denna tråd.
Citera
2024-11-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Men kvinnor ska kunna fortsätta låta fulla manliga bekanta sova över hos dem. Ett nej är ett nej och skulle något hända så är det inte kvinnans fel helt enkelt. Det är slutsatsen man kan dra från denna tråd.

🤔 förstår inte vad du vill säga med detta inlägg.

Menar du att om du går på en gata och blir överfallen, misshandlad och rånad att det är ditt eget fel?

Du gick helt enkelt på fel gata! Du borde ha vetat bättre?

Är det så vi ska tolka det?

Dessutom kan du peka ut de som attackerade dig för Polisen, vilka då ska skratta dig rätt upp i ansiktet och fråga om du har bildbevis.

Är det så vi ska tolka dig?
Senast redigerad av PR400 2024-11-24 kl. 19:14.
Citera
2024-11-24, 19:16
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Men det är ju också ett jävla problem när män inte hörsammar en kvinna som säger "nej jag vill inte", knuffar undan honom och försöker hålla ihop sina ben. Flera gånger innan hon ger upp pga rädsla.

Bristen på respekt för kvinnor är det stora problemet.

Sen det här med att kvinnor inte ska kunna umgås med män eller vara snälla mot män eller hjälpa män - nej för då förtjänar kvinnor att bli våldtagna och mördade och fan och hans moster. Det är en jävla inställning att ha kan jag tycka.

Så jävla tråkigt samhälle ni män vill ha. Jag förstår mer och mer kvinnor som går med i rörelser som 4B osv. Det är ju så ni män vill ha det - kvinnor ska helt enkelt inte umgås med män, precis som i Mellanöstern borde tydligen män och kvinnor separeras enligt er.

Jag tycker man bör förespråka ett jämställt samhälle och det innebär att kvinnor måste ta ansvar för sin egen sexualitet och att det ansvaret inte skall ligga på mannen. Jag uppfattar att de allra flesta män och en hel del kvinnor som kommenterar den här typen av domar anser precis så. Vill man inte ha sex så säger man nej och vid behov så får man visa det eftertryckligt och upprepade gånger.

En allmän rädsla för att män är starkare kan inte gälla som en tillräcklig ursäkt för att inte ta sitt ansvar. Då måste det finnas konkreta omständigheter som talar för verklig rädsla.

Jag skäms verkligen inte över den inställningen och det bör ingen annan göra heller. Narrativet att det är att ursäkta våldtäkt eller att många män gör det är så uppenbart falskt och lögnaktigt det blir absurt när debattörer i sådana här trådar medvetet använder det som argument.
Citera
2024-11-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, blåmärken uppkommer intehöfterna vid sex.
Och nej: tro mig på mitt ord: stryptag behöver inte alls ge märken. Fråga de som håller på med sk. strypsex, så hör du.

Det är för det första inte hennes initiativ att anmäla våldtäkten. Hon berättar om den för sina vänner, påtagligt traumatiserad. och det är vännerna som får henne att polisanmäla våldtäkten. Inte fan tjänar hon pengar på att ljuga om våldtäkt för sina vänner.

Och om Vi*king nu är så attraktiv som du vill få gällande, så är det väl någon hon vill ha sex med igen. Men hon säger nej även på morgonen (vilket han hörsammar när han är nykter). Inte fan anmäler kvinnor män för våldtäkt, om de tycker mannen är attraktiv och har chans till mer sex med den attraktiva mannen... Då vill ju kvinnorna ligga mer med den attraktiva mannen. Tänk till lite.

Stryptag ger märken skärp dig, känner en tjej som blev misshandlad av sin pojkvän med bland annat stryptag jag träffade henne hon var helt röd på halsen dagen efter. försök inte med näbbar och klor försvara ett falskt anklagande luder.

Ja tro fan att vem som helst kan spela traumatiserad när en kvarts miljon väntar. Det är allmänt känt bland kvinnor att allt som behövs för att sätta dit någon för våldtäkt är att hitta på en saga till rättsväsendet och berätta samma sago för ett par vänner. Har kollat bland mina tjejkompisar och alla visste om det. Har även bett en av dem läsa domen hon sa samma som jag, uppenbart att MÄ ljuger som en häst travar

Inga skador inget våld hot eller tvång det är bara korkade människor som går på på hennes skitsnack

Tingsrätten tror säkert inte heller att det begåtts någon våldtäkt men eftersom högsta domstolen slagit fast att det inte ska behövas några bevis för att fälla för våldtäkt och att man ska döma så många som möjligt så känner sig ju domstolen tvungen att döma.

Nädu sitt du och försvara din falsk tillvitare. Vi som ser på det objektivt kan bara konstatera att det absolut inte har begåtts någon våldtäkt här.
Citera
2024-11-24, 19:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

Menar du att om du går på en gata och blir överfallen, misshandlad och rånad att det är ditt eget fel?

Dessutom kan du peka ut de som attackerade dig för Polisen, vilka då ska skratta dig rätt upp i ansiktet och fråga om du har bildbevis.

Det är så du medvetet misstolkar det därför att du är en lögnare. Du vill inte förhålla dig till verkligheten och hittar istället på omständigheter och fakta och vad frågan om ansvar egentligen innebär.

Vilket tjänar till väl att belysa frågan om varför en målsäganden anser sig våldtagen även om en våldtäkt inte ägt rum objektivt sett.

Det är detsamma som i ditt fall. Du är inte ensam om att tolka verkligheten i enlighet med vad som passar dig, tolka andras avsikter som andra än de verkligen är och bedöma handlingar och ord i enlighet med ett stort egenintresse.

Många människor gör just det och en del hamnar som målsäganden i den här typen av fall där deras egna upplevelser trumfar alla försök att bedöma egna fel och vad som kan vara den objektiva verkligheten bakom eventuella egna felaktiga föreställningar.
Citera
2024-11-24, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400

En kvinna ska kunna bjuda hem 10 kåta fulla män till sin lägenhet mitt i natten och låta alla sova nakna i sin säng utan att något kommer hända.

Kvinnor måste stå på sig och våga leva sina liv och lita på att alla vill en väl.
Citera
2024-11-24, 19:29
Medlem
Citat:
Men det är ju också ett jävla problem när män inte hörsammar en kvinna som säger "nej jag vill inte", knuffar undan honom och försöker hålla ihop sina ben. Flera gånger innan hon ger upp pga rädsla.

Bristen på respekt för kvinnor är det stora problemet.

Sen det här med att kvinnor inte ska kunna umgås med män eller vara snälla mot män eller hjälpa män - nej för då förtjänar kvinnor att bli våldtagna och mördade och fan och hans moster. Det är en jävla inställning att ha kan jag tycka.

Så jävla tråkigt samhälle ni män vill ha. Jag förstår mer och mer kvinnor som går med i rörelser som 4B osv. Det är ju så ni män vill ha det - kvinnor ska helt enkelt inte umgås med män, precis som i Mellanöstern borde tydligen män och kvinnor separeras enligt er.

Tråkigt samhälle? Kvinnor i Sverige kan anmäla en man för våldtäkt bara de ångrar sexet.
Helt okej enligt dig.

Om du inte vågar säga till en man i ett sovrum, bjud inte in honom till hemmet eller sovrummet.
Citera
2024-11-24, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är så du medvetet misstolkar det därför att du är en lögnare. Du vill inte förhålla dig till verkligheten och hittar istället på omständigheter och fakta och vad frågan om ansvar egentligen innebär.

Vilket tjänar till väl att belysa frågan om varför en målsäganden anser sig våldtagen även om en våldtäkt inte ägt rum objektivt sett.

Det är detsamma som i ditt fall. Du är inte ensam om att tolka verkligheten i enlighet med vad som passar dig, tolka andras avsikter som andra än de verkligen är och bedöma handlingar och ord i enlighet med ett stort egenintresse.

Många människor gör just det och en del hamnar som målsäganden i den här typen av fall där deras egna upplevelser trumfar alla försök att bedöma egna fel och vad som kan vara den objektiva verkligheten bakom eventuella egna felaktiga föreställningar.

Ditt innehåll för stå för dig.

Att du vill legalisera våldtäkter framgår klart dessutom har vi väldigt skilda uppfattningar om alla människors lika värde.

Du tycker uppenbart att vårt rättsväsende är trångsynt då den inte delar dina värderingar gällande övergrepp mot tex kvinnor och du har väl detsamma om övergrepp mot barn?
Citera
2024-11-24, 19:40
Medlem
BorgeHs avatar
Värt att komma ihåg är att en dom inte har vunnit laga kraft om den överklagas till hovrätten. Det betyder i princip att mannen i detta fall är oskyldig tllls hovrättens dom vunnit laga kraft.

En del av de manshatande attack-flatorna i denna tråd beter sig som allt är klappat och klart, att han redan är dömd. Vi får hoppas att nämndemännen i hovrätten inte är lika imbecilla.

Men han hålls fortfarande häktad enligt domen i tingsrätten. Sverige har skrämmande långa häktningstider. Visserligen nu utan restriktioner, han får därför träffa medfångar, anhöriga och läsa tidningar. Dock inte ha dator eller telefon. Samma kommer att gälla under straffet, i praktiken 2 år och 2 månader om domen inte ändras. Men eftersom han redan suttit över ett år kommer det bara att bli cirka ett år. Gissar att det kanske blir fotboja stor del av tiden.

Hur som helst, det är för jävligt att råka ut för dessa åtgärder för att en kvinna påstår att hon blivit våldtagen. Men hennes historia håller inte. Ingen har hört något rop på hjälp. Hon red på mannen. De hade våldsamt sex, enligt henne, i två timmar utan att det märktes något på henne i läkarundersökningen. Vi som är erfarna vet att kvinnor som inte är upphetsade är torra. Sex är då mycket smärtsamt. Ingen har nämnt något om glidmedel. De avslutade allt tätt omslingrade i hennes säng!

Alla kan ha en egen åsikt om detta, men jag lutar mer och mer åt dagen efter ångest hos kvinnan….

Som kristen så är det inte OK att bära falsk vittnesbörd mot din nästa! Då hamnar man på ett varmare ställe än ett kristet studenthem någon gång i framtiden…
Citera
2024-11-24, 19:50
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
En kvinna ska kunna bjuda hem 10 kåta fulla män till sin lägenhet mitt i natten och låta alla sova nakna i sin säng utan att något kommer hända.

Kvinnor måste stå på sig och våga leva sina liv och lita på att alla vill en väl.

Du har såååå rätt!

Jag föreslår att, om du är kvinna, går i en minimal bikini en varm fredagsnatt genom Rinkeby eller valfri förort på polisens problemlista i långsam takt. Du skall gå ensam och får inte springa eller ha något vapen med dig.

Hör av dig när du gjort det, givetvis med bilder, så kommer vi att ge dig rätt i dina påståenden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in