Citat:
Ursprungligen postat av
RyudoMelfice
Hur vet du att hon sa nej, och knuffar bort honom? För att hon säger detta? Man kan säga vad som helst i efterhand. Du var inte där, så varför säger du saker om som det är fakta? Du kan inte använda någons ord som fakta. Kollar man på varje detalj i sak så talar det för att hon förmodligen inte blev våldtagen (Därför kommer han förmodligen bli friad av hovrätten). Notera att jag använder ordet förmodligen i båda fall. Men du är ändå 100% säker att hon blev det?
Jag tycker det är märkligt hur du argumenterar som att du sitter med exakt hela sanningen, du pratar mycket om kvinnohat men verkar som du drivs av manshat. Jag förstår i alla fall inte hur med dessa faktan som finns i fallet, bara kan säga att det är våldtäkt rakt av utan tvekan. Då är man inte opartisk, utan gör sin bedömning utifrån någon känsla.
Hon vill inte ha honom där, det finns det teknisk bevisning för. Hon får stora blåmärken av våld han utsätter henne för, vilket han försöker förklara bort, men Rättsmedicinalverket styrker hennes version. Vi*King ljuger alltså om väsentlig del av händelseförloppet, vilket målsägande inte gör. Målsägande är traumatiserad efteråt, finns tydligs vittnesuppgifter kring detta. Sammantaget tyder allt detta på våldtäkt. Och till sist: varför skulle hon vilja sätta dit Vi*King för våldtäkt om han är oskyldig? Verkar helt orimligt. Så ja: jag är övertygad om att det är våldtäkt.
Kvinnohat? Jag skriver väldigt sällan om kvinnohat. Och att vilja se en våldtäktsförövare i fängelse är
inte manshat, flertalet män är
inte våldtäktsförövare. Att kalla det för "manshat", att jag vill se våldtäktsförövare i fängelse är därmed ett väldigt märkligt påstående. Är det i så fall "manshat" att jag vill att de två kvinnorna som våldtog och misshandlade en kvinna i Stockholm för ett tag sedan, får kännbara straff? Är det "manshat" att jag vill att den kvinna ska sitta i fängelse som våldtog en däckad man i en bil?
Är det "manshat" att vilja att manliga/kvinnliga våldtäktsförövare ska sitta bakom lås och bom för vad för smärta de har orsakat sina offer? Som sagt: flertalet män är
inte våldtäktsförövare.