2024-11-24, 21:29
Avslutad
Verkar otroligt märkligt att hans mål inte är prövat i HR än, om han nu överklagade. Det verkar enligt krimfup och lexbase som att domen redan har vunnit lagakraft.

Det har snart gått ett helt år sedan rättegången, det är otroligt ovanligt att det tar så lång tid i ett enkelt sexualbrottsmål. Så Nils Erik Lundkvist Viking verkar inte ha någon framgång alls.
Citera
2024-11-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Verkar otroligt märkligt att hans mål inte är prövat i HR än, om han nu överklagade. Det verkar enligt krimfup och lexbase som att domen redan har vunnit lagakraft.

Det har snart gått ett helt år sedan rättegången, det är otroligt ovanligt att det tar så lång tid i ett enkelt sexualbrottsmål. Så Nils Erik Lundkvist Viking verkar inte ha någon framgång alls.

Det är inget prioriterat mål.

Även om det verkar så här på tråden.
.
Riktigt är som många påtalar här är att den tilltalade inte är Dömd ännu i avvaktan på HR Dom.

Jag förespråkar våldtäkt andra med substans i sina inlägg menar annorlunda.

Bortser då från såna som bara förespråkar sin så kallade manliga attribut som de inte har och sådana som bara vill ha uppmärksamhet.

Vi får se vad HR kommer fram till, Dom i slutet av januari?
Citera
2024-11-24, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det är inget prioriterat mål.

Även om det verkar så här på tråden.
.
Riktigt är som många påtalar här är att den tilltalade inte är Dömd ännu i avvaktan på HR Dom.

Jag förespråkar våldtäkt andra med substans i sina inlägg menar annorlunda.

Bortser då från såna som bara förespråkar sin så kallade manliga attribut som de inte har och sådana som bara vill ha uppmärksamhet.

Vi får se vad HR kommer fram till, Dom i slutet av januari?

Tar det verkligen så lång tid som ett år? Känns osannolikt. Enligt statistik tas 75% av alla överklagade mål upp inom fem månader. Vem säger att han ens fått prövningstillstånd?
Citera
2024-11-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Tar det verkligen så lång tid som ett år? Känns osannolikt. Enligt statistik tas 75% av alla överklagade mål upp inom fem månader. Vem säger att han ens fått prövningstillstånd?

Behövs inget prövningstillstånd för att hovrätten ska ompröva tingsrättsdom med fängelsestraff.
Citera
2024-11-24, 23:01
Avslutad
Jag hänger inte med här, är han häktad i detta nu eller inte?
Citera
2024-11-24, 23:04
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamadryad
Har du själv varit hotfull och skrämmande mot dessa kvinnor så du vet hur dem fungerar i dem situationerna?

Vilken tur jag som kvinna kan få lära mig av en man hur kvinnor fungerar....

Alla människor behöver lära sig av omvärlden hur de fungerar. Annars kommer du dels gå omkring och tro saker om dig själv som inte är sanna och skadliga för dig och dels gå omkring och tro sådant som att alla reagerar på ett visst sätt för att du gör det.
Citera
2024-11-25, 00:34
Medlem
Fel post
Senast redigerad av PR400 2024-11-25 kl. 01:27.
Citera
2024-11-25, 02:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Han är så uppenbart skyldig till våldtäkt.

Varför är det uppenbart? Man får nästan intrycket att du på ett tidigt stadium bestämt dig för att han är skyldig?

Citat:
Precis som Lam*berts-kvinnan är så uppenbart skyldig till falsk tillvitelse.

Men i den äldre mannens fall så var det väl rätt så uppenbart att något inte stämde?
Du verkar dock utesluta att den unge chalmeristen kan ha hamnat i en liknande situation med anklagelser som är mycket svåra att försvara sig mot?

Citat:
Men man skulle ju kunna trixa och hålla på att ifrågasätta den tekniska bevisningen som finns kring falsk tillvitelse, kanske har någon dribblat med inspelningen? Osv. Precis som du håller på och dribblar med att rättsmedicin inte skulle vara en exakt vetenskap osv

Rättsmedicin är fortfarande ingen exakt vetenskap, från tid till annan kommer olika rättsläkare till helt skilda slutsatser. Jag dribblar alltså inte.

Citat:
Du får nog tugga i dig att Lam*berts-kvinnan är skyldig till falsk tillvitelse.
Och att Vi*k*ng är skyldig till våldtäkt.

Tack, vi har noterat din ståndpunkt nu vad gäller detta.
Citera
2024-11-25, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Hur vet du att hon sa nej, och knuffar bort honom? För att hon säger detta? Man kan säga vad som helst i efterhand. Du var inte där, så varför säger du saker om som det är fakta? Du kan inte använda någons ord som fakta. Kollar man på varje detalj i sak så talar det för att hon förmodligen inte blev våldtagen (Därför kommer han förmodligen bli friad av hovrätten). Notera att jag använder ordet förmodligen i båda fall. Men du är ändå 100% säker att hon blev det?

Jag tycker det är märkligt hur du argumenterar som att du sitter med exakt hela sanningen, du pratar mycket om kvinnohat men verkar som du drivs av manshat. Jag förstår i alla fall inte hur med dessa faktan som finns i fallet, bara kan säga att det är våldtäkt rakt av utan tvekan. Då är man inte opartisk, utan gör sin bedömning utifrån någon känsla.

Hon vill inte ha honom där, det finns det teknisk bevisning för. Hon får stora blåmärken av våld han utsätter henne för, vilket han försöker förklara bort, men Rättsmedicinalverket styrker hennes version. Vi*King ljuger alltså om väsentlig del av händelseförloppet, vilket målsägande inte gör. Målsägande är traumatiserad efteråt, finns tydligs vittnesuppgifter kring detta. Sammantaget tyder allt detta på våldtäkt. Och till sist: varför skulle hon vilja sätta dit Vi*King för våldtäkt om han är oskyldig? Verkar helt orimligt. Så ja: jag är övertygad om att det är våldtäkt.

Kvinnohat? Jag skriver väldigt sällan om kvinnohat. Och att vilja se en våldtäktsförövare i fängelse är inte manshat, flertalet män är inte våldtäktsförövare. Att kalla det för "manshat", att jag vill se våldtäktsförövare i fängelse är därmed ett väldigt märkligt påstående. Är det i så fall "manshat" att jag vill att de två kvinnorna som våldtog och misshandlade en kvinna i Stockholm för ett tag sedan, får kännbara straff? Är det "manshat" att jag vill att den kvinna ska sitta i fängelse som våldtog en däckad man i en bil?

Är det "manshat" att vilja att manliga/kvinnliga våldtäktsförövare ska sitta bakom lås och bom för vad för smärta de har orsakat sina offer? Som sagt: flertalet män är inte våldtäktsförövare.
Citera
2024-11-25, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hottentotteuropa
Du lever i din lilla utopi där alla människor är goda. Ta lite ansvar i stället.

Jag tar ansvar för mina egna handlingar. Och begår inte lagbrott. Vi*King och andra förövare får ra ansvar för sina handlingar och sitta i fängelse för de lagbrott de begår.

Flertalet människor är inte våldtäktsförövare ich vore tragiskt om alla skulle tro det och vara rädda för att bli våldtagna. Då skulle folk inte våga träffas till slut. Vara livrädda för varandra. Är det att ta ansvar tycker du?

Målsägande har inte begått lagbrott, hon har tagit sitt ansvar att följa lagen. Vi*King har inte tagit sitt ansvar att följa lagen, och då bör han sitta bakom lås och bom.
Citera
2024-11-25, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Stryptag ger märken skärp dig, känner en tjej som blev misshandlad av sin pojkvän med bland annat stryptag jag träffade henne hon var helt röd på halsen dagen efter. försök inte med näbbar och klor försvara ett falskt anklagande luder.

Ja tro fan att vem som helst kan spela traumatiserad när en kvarts miljon väntar. Det är allmänt känt bland kvinnor att allt som behövs för att sätta dit någon för våldtäkt är att hitta på en saga till rättsväsendet och berätta samma sago för ett par vänner. Har kollat bland mina tjejkompisar och alla visste om det. Har även bett en av dem läsa domen hon sa samma som jag, uppenbart att MÄ ljuger som en häst travar

Inga skador inget våld hot eller tvång det är bara korkade människor som går på på hennes skitsnack

Tingsrätten tror säkert inte heller att det begåtts någon våldtäkt men eftersom högsta domstolen slagit fast att det inte ska behövas några bevis för att fälla för våldtäkt och att man ska döma så många som möjligt så känner sig ju domstolen tvungen att döma.

Nädu sitt du och försvara din falsk tillvitare. Vi som ser på det objektivt kan bara konstatera att det absolut inte har begåtts någon våldtäkt här.

Anekdotisk bevisföring.

Du fattar väl ändå att allt beror på hur länge man blir strypt? Och med vad man blir strypt? Ett kortvarigt tryck mot halsen ger faktiskt inga märken alls. Men ger andnöd.

Målsägande ville prata om våldtäkten med sina vänner för att hon var rädd och traumatiserad. Det var sedan vännerna som fick henne att polisanmäla händelsen. Inte fan får man en kvarts miljon av att berätta om våldtäkt för sina vänner! Och det var dem hon ville prata med.

Så du menar att du vet bättre än de som har hört allt i Tingsrätten? Som sagt: du lider av svår hybris.
Citera
2024-11-25, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Varför är det uppenbart? Man får nästan intrycket att du på ett tidigt stadium bestämt dig för att han är skyldig?

Men i den äldre mannens fall så var det väl rätt så uppenbart att något inte stämde?
Du verkar dock utesluta att den unge chalmeristen kan ha hamnat i en liknande situation med anklagelser som är mycket svåra att försvara sig mot?

Rättsmedicin är fortfarande ingen exakt vetenskap, från tid till annan kommer olika rättsläkare till helt skilda slutsatser. Jag dribblar alltså inte.

Tack, vi har noterat din ståndpunkt nu vad gäller detta.

Tidigt stadie? Han är dömd i Tingsrätten. Så det är knappast tidigt stadie.

Finns både teknisk bevisning, rättsmediciniskt utlåtande och vittnesmål kring en traumatiserad målsägande. Vilket sammantaget gör mig övertygad om våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in