2024-11-24, 18:44
Medlem
Någon som vet om deras köksassistent från märket silver crest är värd pengarna. 699:- från och med måndag.
Citera
2024-11-24, 19:10
Medlem
eldrattans avatar
Hur är deras bilkapell som har nice price denna vecka? Om jämför med bilbuttericks vilket är att föredra? Sedan har dom smarri laxsida för 139kr/kg. Mums!
Citera
2024-11-24, 19:11
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darthvader45
Någon mer som mjölkar brödsnurret?

Fick ut en syltmunk häromdan
Citera
2024-11-24, 19:44
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komsojebac
Någon som vet om deras köksassistent från märket silver crest är värd pengarna. 699:- från och med måndag.

Farsan som har koll på köksgrejer säger att Silver crest från Lidl är oväntat bra. Själv har jag en mixerstav därifrån som funkar bra.
Citera
2024-11-24, 19:53
Medlem
Kanastras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komsojebac
Jag har haft min i ett par år nu tror jag och bakar i det närmaste allt mitt matbröd med den, bakar nån gång i veckan.
Den är stark nog att göra bröddegar på drygt en halvliter degvätska ungefär. Lagom till ca 20-25 frallor alltså.
Men den har funkat väldigt bra och jag kommer köpa en likadan igen om min går sönder.
Citera
2024-11-24, 22:55
Medlem
Stort tack för svaren
Citera
2024-11-24, 23:05
Medlem
swebarbs avatar
Dom där deluxe chipsen med tryffel och ostsmak var sjukt goda men antar dom bara fanns för denna vecka eller brukar dom köra såna då och då ?
Citera
2024-11-25, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Dom där deluxe chipsen med tryffel och ostsmak var sjukt goda men antar dom bara fanns för denna vecka eller brukar dom köra såna då och då ?

Deluxe-produkter hör ju till ett märke som syns mest i veckoteman så passa på du medan de ännu finns kvar.
Annars ville jag tipsa om Matrikets nya julchips som smakar salt knäck. Jag köpte påse nr 2 häromdan och tänkte ha dem till en egengjord julostdipp. Så här i juletider och allt.

Synd att valnötsoljan från Deluxe försvann så fort. Visserligen en produkt från ett veckolångt tema den också men ändå. Hade velat köpa på mig några fler flaskor än bara två stycken. De var billiga (förhållandevis) och väldigt goda som smaksättare i pajdeg, både matpajdeg och till efterrätt.
Citera
2024-11-25, 21:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Farsan som har koll på köksgrejer säger att Silver crest från Lidl är oväntat bra. Själv har jag en mixerstav därifrån som funkar bra.

Jag har också en mixerstav därifrån som funkar bra, men har i övrigt haft otur. Köpte en digital köksvåg som dog efter någon månad och en stektermometer som var helkass. Så jag köper ingenting från SilverCrest längre. Gissningsvis är det Kina-grejer som ibland håller god kvalitet och ibland riktigt risig, gör ju att det är svårbedömt. Jag köpte mixerstaven för något år sen för att jag dels inte hade någon och det dels var rabatt på den eftersom den var förr-förra "veckans vara" och var nedsatt. Betalade inte många spänn för dem i slutändan...
Citera
2024-11-25, 21:10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag har också en mixerstav därifrån som funkar bra, men har i övrigt haft otur. Köpte en digital köksvåg som dog efter någon månad och en stektermometer som var helkass. Så jag köper ingenting från SilverCrest längre. Gissningsvis är det Kina-grejer som ibland håller god kvalitet och ibland riktigt risig, gör ju att det är svårbedömt. Jag köpte mixerstaven för något år sen för att jag dels inte hade någon och det dels var rabatt på den eftersom den var förr-förra "veckans vara" och var nedsatt. Betalade inte många spänn för dem i slutändan...

Deras köksvågar slukar batterier även om man inte använder dom, så nått är vajj där, i övrigt så är jag nöjd med dom silvercrest grejer jag har.
Citera
2024-11-25, 21:34
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Deras köksvågar slukar batterier även om man inte använder dom, så nått är vajj där, i övrigt så är jag nöjd med dom silvercrest grejer jag har.

Jag har nog mest haft otur antar jag. Vet att många andra också är nöjda. Jag har oavsett gett upp om dem, är inte som att det saknas andra alternativ för billiga köksmaskiner. En knäpp grej är att det finns rätt mycket Silvercrest-grejer på Amazon. Jag letade efter något där och såg då att de hade någon märklig multimaskin från Silvercrest. Eftersom jag vet att det är Lidls märke (eller jag antar det i alla fall, har aldrig sett dem någon annanstans förrän nu) så sökte jag av ren nyfikenhet och det dök upp rätt mycket prylar... Å andra sidan säljer Amazon IKEA-grejer också.
Citera
2024-11-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Jag får mest bara ostfrallor och baguetterna.
Favoriten här är Maple pecan
Hur och var hittar jag snurran?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in