2023-04-28, 09:35
Medlem
Herr-Pumps avatar
Såg att de nästa vecka har sovsäck (testad ner till -24 grader) samt uppblåsbart liggunderlag, 349 kr styck vilket är ett pangpris. Har de haft dessa tidigare och någon har köpt som kan ge ett utlåtande?
Citera
2023-04-28, 10:40
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Såg att de nästa vecka har sovsäck (testad ner till -24 grader) samt uppblåsbart liggunderlag, 349 kr styck vilket är ett pangpris. Har de haft dessa tidigare och någon har köpt som kan ge ett utlåtande?
Tror inte det minsta på att någon i endast underställ skulle få en varm natt i den sovsäcken i minus 24 gr C.

Men den fungerar säkert en sommarnatt i Sverige.
Citera
2023-04-28, 11:16
Medlem
Herr-Pumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Tror inte det minsta på att någon i endast underställ skulle få en varm natt i den sovsäcken i minus 24 gr C.

Nej det tror jag inte heller, men minusgrader bör den klara alla dagar
Citera
2023-04-28, 11:23
Avslutad
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Citat:

Nej det tror jag inte heller, men minusgrader bör den klara alla dagar

Precis, klarar den 5-10 minus är jag nöjd för det priset. Vad tror ni?
Citera
2023-04-28, 12:19
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Precis, klarar den 5-10 minus är jag nöjd för det priset. Vad tror ni?
Det krävs en skapligt rejäl sovsäck även för minus 10 gr C. Dessutom ett bra liggunderlag.

Testa den som barn brukar göra när de ska sova ute första gången. I trädgården och med en termos varm choklad :-)
Citera
2023-04-28, 15:33
Medlem
Tipo00s avatar
Har Lidl sålt Monsieur Cuisine Smart i Sverige och i så fall när har det skett?
Citera
2023-04-28, 23:03
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Det där med -24 grader handlar om, extremtemperatur (Extreme): Dvs den temperatur där en normalbyggd kvinna kan överleva i 6 timmar, dock med risk för förfrysningsskador.
https://www.outdoorexperten.se/t-hur-du-v%C3%A4ljer-sovs%C3%A4ck.aspx

Det handlar alltså inte om någon form av vintersovsäck.
Citera
2023-05-02, 15:27
Medlem
Nästa vecka finns det en koleldad pizzaugn från grillmeister. Har någon provat den? Är den värd 1299kr?
Citera
2023-05-02, 15:35
Medlem
Stormpiskares avatar
Kändiskocken Markus Aujalay ska börja tipsa om Lidls nya sortiment Matriket.

Välkommen hit Markus!
Att laga god och bra mat utan att behöva tänka på plånboken är enkelt. Under mina många år som kock och krögare har den största utmaningen därför varit att laga mat av hög kvalitet som smakar mer än det kostar. Matriket är ett bra alternativ för de som vill laga mat med svenska råvaror av hög kvalitet till en rimlig peng. Därför kan jag stolt säga att jag nu är ambassadör för Matriket, säger Markus Aujalay i en kommentar.
https://www.dagligvarunytt.se/ekonomi/investeringar/stjarnkock-ska-lyfta-lidls-nya-satsning-matriket-ett-bra-alternativ/
Senast redigerad av Stormpiskare 2023-05-02 kl. 15:38.
Citera
2023-05-03, 16:37
Medlem
GoranPongs avatar
Bra att Lidl fortsätter att sänka priserna på varor. Nu handlar jag där lite oftare igen.
Citera
2023-05-03, 19:39
Medlem
jonte500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newfagz
Nästa vecka finns det en koleldad pizzaugn från grillmeister. Har någon provat den? Är den värd 1299kr?
https://www.lidl.se/p/outdoor-pizzaugn/p389080?pageId=10021064&tabCode=Next_Sales_Week

Jag tror att det kan vara en hit, 13kg i vikt säger mig att det borde vara en ganska rejäl produkt ändå.

Den är dock inget för mig. Jag brukar nämligen köpa grejer som jag aldrig använder, inte ens en gång.
Citera
2023-05-07, 18:10
Medlem
Bananas avatar
Någon som ska hänga på låset inför klädkollektionen som släpps imorgon? 😁 Vad kan vara värt att kränga vidare, t-shirts och badshorts?

https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/1144298-lidl-slapper-ny-kladkollektion-forvantas-bli-kaos-hang-pa-laset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in