2026-05-16, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Nästa vecka har dom "stekfärs" av nöt, det låter jävligt skumt. När man kommer på något nytt namn som hushållsfärs så finns det någon brasklapp för att det inte får heta köttfärs. Vad kan "stekfärs" betyda? Att det är hjärna, brosk och tunga ner malt också? Hade det varit nötfärs med 30% fett hade jag köpt direkkt.

Jo undrar det, kan de ha med dem kända detaljerna, stek, steka eller stekare???
Citera
2026-05-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Nästa vecka - mån 18/5 - har de en östeuropeisk vecka. Bla Kuljanka-serie.

Inte så jättemycket, men kan nämnas; de brukar ha marshmallows med choklad - som är en ganska bra kopia av den polska s.k. Fågelmjölken - för halva priset.

De har dumplings med flera olika fyllningar.
Jag brukar gärna köpa dom med kvarg och potatisfyllning. I sak en kopia av de polska Rusiska piroger.
Något år hade de riktiga rusiska piroger tillverkade i Polen, men under en NoName.

Kan vara kylvaror, men jag tror de är frysta (vissa år förekommer både å, kylvarorna är egentligen de bättre).

Jag brukar inte köpa korvarna, men kolla gärna... Polska korvar är kända för att vara bra, så kanske också kopiorna på Lidl.

De korvar de hade i år är inga kopior, det är fjärde klassens korv liknande produkter.

De hade både kylpiroger och fryspiroger. Tyvärr, bara några få paket av kvarg/potatis rusiska piroger...
Citera
2026-05-27, 09:14
Medlem
Gjorde ett fynd på Lidl, Butchers nötfärs för 64kr/kg utgångsdatumet är idag men det ser fint ut så jag köpte på mig 6kg (fanns ca 4kg kvar).

Trodde aldrig att de skulle sänka priset så pass mycket på nötfärs även fast det är på väg att gå ut.
Citera
2026-05-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfiga
Om man tycker det är ett fynd att köpa utländsk köttfärs så står det inte rätt till.
Ber du om att få svenskt kött när du är utomlands också? Det var ett fynd och den är garanterat minst lika bra som Scans nötfärs och bättre än butikernas egenmalda ”nötfärs”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in