2024-11-24, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Var skrev jag att jag är nervös? Jag är en mångårig HODLer som inte tänker sälja Bitcoin på länge. Men det är irriterande när man har alts (shitcoins) på cert som ökat och som man vill sälja och lägga in i Bitcoin istället men som man inte kan röra för börsen är stängd.

Hur är ditt svar relevant till det? Nu är det ju för sent att göra som jag ville. Oavsett om alts jag har skulle öka med en miljard procent efter kl 9 ikväll (var du nu fått det ifrån?) så kan jag inte styra över mina egna pengar och därför ska jag nog röra mig bort från cert. Men med MSTR gäller ju amerikanska börsens öppettider.

Köp inte cert då så är problemet löst..
Citera
2024-11-24, 18:16
Medlem
Citat:
Finns inte mycket som pekar på att vi ska "ner som en pannkaka" nu och hamna i bear market när vi är i början av en bull market..

Haha, hur länge har du hållit på med krypto, en månad?
Citera
2024-11-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabikrypto
För att det är ett totalt onödigt statement. Definera förevigt.
Skiter fullständigt i om du har bitcoin eller inte. Tro vad du vill, du är ändå en nolla som spottar ur dig teorier. Hade du förstått vad bitcoin är hade du håller flabben

Är det onödigt att spekulera i nedgång i en kryptotråd? Hmm. Du har fel och jag har rätt som vanligt.
Citera
2024-11-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Brukar ta en eller två cykler tills folk förstår det.
Upp som en sol, ner som en pannkaka är ett bra motto när det kommer till krypto, inte för att vars negativt utan det är endast fakta.

Tack.
Ja, jag tycker att det är skit kul att bitcoin går bra.
Men just sånt här beteende som vissa användare har är direkt farligt. Inte konstigt att folk spelar bort hus och hem.
Citera
2024-11-24, 18:38
Medlem
hazenectars avatar
Getingens söndagsdribblande med hävstång resulterade i 0 vinster trots att bedömningen av marknaden var helt korrekt. Hursomhelst är det här hur jag ser på prisgrafen från och med nu:

Bullish om priset kan konsolidera och trenda inom det blåa området utan att förlora svart diagonal. Rent strukturellt är det önskvärt att priset respekterar densamma eftersom den utgör golvet i det blåa området. En stängning på 1D där svart diagonal går förlorad skulle vara illavarslande - bearish. Neutral/konsolidering i bästa fall.

Graf 4H: https://ibb.co/xfJYTWk
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-24 kl. 18:43.
Citera
2024-11-24, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Getingens söndagsdribblande med hävstång resulterade i 0 vinster trots att bedömningen av marknaden var helt korrekt. Hursomhelst är det här hur jag ser på prisgrafen från och med nu:

Bullish om priset kan konsolidera och trenda inom det blåa området utan att förlora svart diagonal. Rent strukturellt är det önskvärt att priset respekterar densamma eftersom den utgör golvet i det blåa området. En stängning på 1D där svart diagonal går förlorad skulle vara illavarslande - bearish. Neutral/konsolidering i bästa fall.

Graf 4H: https://ibb.co/xfJYTWk

Starkt att du försökte igen efter den första missen. Det är vanligt att man tar ett långt uppehåll efter första dåliga traden.
Citera
2024-11-24, 20:57
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Starkt att du försökte igen efter den första missen. Det är vanligt att man tar ett långt uppehåll efter första dåliga traden.

Tack för uppmuntran Kalle. Jag lutade som sagt bearish redan vid första försöket och den övertygelsen stärktes bara när priset började sälja av igen. Synd bara att jag var onödigt aggressiv med min SL. Hade jag satt den 1% ovanför mitt entry hade jag klarat mig med god marginal.
Citera
2024-11-24, 21:03
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabikrypto
Köp inte cert då så är problemet löst..bög
Nej för det är redan köpt sen tidigare och som jag skrev så ska jag i framtiden förmodligen hålla mig borta därifrån. Har du svårt att läsa? Uppenbarligen då du ignorerade varenda fråga jag skrev. Då du inte vill diskutera på ett diskussionsforum kommer jag aldrig mer svara dig för jag matar inte troll om du inte mot förmodan svarar på de frågor jag skrev eller skriver nåt annat vettigt men det tror jag inte. Vad din sexualitet har med saken att göra förstår jag inte och är off topic men kul för dig.

Citat:
Haha, hur länge har du hållit på med krypto, en månad?
Sen 2013. 11år och 7 månader. Hur så?

Och argumentera gärna för vad du tycker pekar på att vi ska ner som en pannkaka? För mig betyder det ett totalt ras och björnmarknad, inte en dipp här och där på nån procent. Vad får dig att tro att vi inte är i starten på en tjurmarknad?
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-11-24 kl. 21:08.
Citera
2024-11-24, 22:01
Medlem
Citat:
Nej för det är redan köpt sen tidigare och som jag skrev så ska jag i framtiden förmodligen hålla mig borta därifrån. Har du svårt att läsa? Uppenbarligen då du ignorerade varenda fråga jag skrev. Då du inte vill diskutera på ett diskussionsforum kommer jag aldrig mer svara dig för jag matar inte troll om du inte mot förmodan svarar på de frågor jag skrev eller skriver nåt annat vettigt men det tror jag inte. Vad din sexualitet har med saken att göra förstår jag inte och är off topic men kul för dig.

Och argumentera gärna för vad du tycker pekar på att vi ska ner som en pannkaka? För mig betyder det ett totalt ras och björnmarknad, inte en dipp här och där på nån procent. Vad får dig att tro att vi inte är i starten på en tjurmarknad?

herrmojd51 verkar inte förstå hur market cyklerna fungerar. Mycket kvar innan det blir tal om nån bear market.
Citera
2024-11-25, 00:22
Medlem
Citat:

Alla förväntar sig att btc ska fortsätta upp, men som vi vet göra btc ofta tvärtom vad folk tror.
Jag tror absolut att vi ska upp, men att det måste hända nu i närtid är jag inte säker på.

Kan abslut se ett scenario där btc går ner mot 70k närmsta veckorna och nån månad framåt, för att sedan ta nya tag, men jag kan även se ett scenario där vi ganska snabbt går mot 150k och sedan får vi en 7 månader lång nedgång/konsolidering för att sedan nästa höst ta fart en sista gång där vi kanske når 250-400k.

Jag har även svårt att se att btc kommer gå högt närmsta månaderna och sedan är den årslång bearmarket igång igen.
Nu när det börjar bli stora banker och länder som äger btc så tror jag att priset inte kommer gå ner lika mycket när detväl händer eftersom många av dom kommer hålla sina btc över flera år.
Citera
2024-11-25, 00:25
Bannlyst
Min gissning är att folk kommer att slarva bort alla sina BitCoin, så om 100 år finns det inga bitcoin kvar.

Klart, den sista BitCoin kommer att vara jävligt dyr naturligtvis. Eller inte.
Citera
2024-11-25, 01:51
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Alla förväntar sig att btc ska fortsätta upp, men som vi vet göra btc ofta tvärtom vad folk tror.
Jag tror absolut att vi ska upp, men att det måste hända nu i närtid är jag inte säker på.

Kan abslut se ett scenario där btc går ner mot 70k närmsta veckorna och nån månad framåt, för att sedan ta nya tag, men jag kan även se ett scenario där vi ganska snabbt går mot 150k och sedan får vi en 7 månader lång nedgång/konsolidering för att sedan nästa höst ta fart en sista gång där vi kanske når 250-400k.

Jag har även svårt att se att btc kommer gå högt närmsta månaderna och sedan är den årslång bearmarket igång igen.
Nu när det börjar bli stora banker och länder som äger btc så tror jag att priset inte kommer gå ner lika mycket när detväl händer eftersom många av dom kommer hålla sina btc över flera år.
Inget av det du skriver är "ner som en pannkaka "som du först skrev. Så du skriver emot dig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in