2024-11-24, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Långt ifrån alla män vill leva i et samhälle där kvinnor är rädda för män. Jag lovar!

Men vissa män i denna tråd verkar vara av den sorten, att de tycker att kvinnor ska vara rädda för män och undvika män, annars för kvinnorna skylla sig själva om de blir våldtagna. Märkligt nog tror denna klick män att våldtäktsoffren ljuger. Så jag vet inte riktigt hur de får ihop det? Män är farliga våldtäktsförövare, men ändå ljuger kvinnor om våldtäkt?

Målsägande i detta fall har definitivt blivit utsatt för våldtäkt. Allt tyder på det. Hon gjorde vad hon kunde för att slippa mer våld...

Konstigt nog så tänker sexuella förövare så. Pedofiler inbillar sig att barnen "ville" osv.

Det är helt klart en störning. normala män och kvinnor gillar inte när ens partner inte vil ha sex, man lägger av direkt, och pratar istället. Tänk att bli tänd oavsett om killen säger nej, jag vill inte... Va, man skulle sluta med en gång.
Citera
2024-11-24, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hottentotteuropa
Hon gjorde aldrig något motstånd. Hon sög av honom med glädje däremot.

Jodå, hon gjorde motstånd. Både fysiskt motstånd och verbalt motstånd. När han inte hörsammade det, blev hon rädd. Och gjorde som hon blev tillsagd.

Kvinnan som blev överfallen i sitt hem av en okänd våldtäktsförövare, runkade av honom för att skydda sig.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/elwira-22-tog-emot-larmsamtalet-foljde-valdtaktsforsok-live

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/nina-overfolls-och-utsattes-for-valdtaktsforsok-i-sitt-hem-i-orkelljunga-slet-sonder-mina-trosor-och -holl-for-min-mun

Denna mannen dömdes till 4 års fängelse och utvisning.

Du måste nog börja förstå att offer (både våldtäktsoffer och tex. rånoffer) agerar på sätt för att skydda sina liv. Det är inte samma sak som att de gör saker med "glädje".
Citera
2024-11-24, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Konstigt nog så tänker sexuella förövare så. Pedofiler inbillar sig att barnen "ville" osv.

Det är helt klart en störning. normala män och kvinnor gillar inte när ens partner inte vil ha sex, man lägger av direkt, och pratar istället. Tänk att bli tänd oavsett om killen säger nej, jag vill inte... Va, man skulle sluta med en gång.

Exakt! Förövare inbillar sig saker. Och denna Vi*king verkar vara rätt inbillningssjuk, inte kunna läsa av saker... Läs hans förhör i FUP.

Precis, man blir avtänd om den andra inte vill... Iaf. om man är normalt funtad.
Citera
2024-11-24, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaerringbenzo
This folder was not found

Gick den inte att se?
Citera
2024-11-24, 18:07
Avslutad
Citat:
Exakt! Förövare inbillar sig saker. Och denna Vi*king verkar vara rätt inbillningssjuk, inte kunna läsa av saker... Läs hans förhör i FUP.

Precis, man blir avtänd om den andra inte vill... Iaf. om man är normalt funtad.

Jag kan inte läsa FUP, det verkar som det blivit borttaget.
Citera
2024-11-24, 18:14
Medlem
Citat:
Jag kan inte läsa FUP, det verkar som det blivit borttaget.

vi får hoppas att någon som kan, lägger upp den igen!
Citera
2024-11-24, 18:22
Avslutad
Citat:
Tror inte det här har med testosteron att göra. Män med hög testosteron tänder inte nödvändigtvis på motstånd eller apati. Det är en ganska tydlig störning. (Om hon gjorde motstånd vill säga, vilket jag tror att hon gjorde så gott hon kunde.)

Tänk på det så här. En kille eller man utan sådan störning skulle snabbt bli avtänd om tjejen inte ville längre.

Det finns många exempel på män som verkar ha låg testosteron nivå som är våldtäktsmän, som till exempel är impotenta. Det finns män som inte kan få stånd om dom inte utövar våld.( Finns sådana kvinnor med, och det verkar som sådana kvinnor har ökat i antal. Det finns kvinnor som inte kan få orgasm om dom inte utsätts för våld eller låtsas våld) Det finns män (och kanske kvinnor) som är så psykologiskt störda att dom inte kan få stånd eller utlösning om inte kvinnan är DÖD först... Alltså har det inget med testosteron eller lust att göra.

Det har nog mera med nervsystemet och hur intryck har skapats under uppväxten att göra än med testosteron.

Håller med dig. Silverryggar (gorillahannar) har skyhögt testosteron och de våldtar inte honorna i tid och otid. De exploderar när det kommer ett hot utifrån men är annars super lugna och kontrollerade.

Testosteron får emellanåt ett oförtjänt dåligt rykte. Det är ett hormon som är livsviktigt både för män och kvinnor liksom östrogen är ett hormon som är livsviktigt både för män och kvinnor. Superhormon båda som skyddar mot diverse allvarliga tillstånd och sjukdomar.

Män som våldtar är skadade på ett eller annat sätt, utöver detta tror jag liksom du snarare att (för) låga testosteronnivåer kombinerat med dålig impulskontroll (ADHD) gör män både psykiskt och fysiskt sjuka och kanske mer prone att utföra allvarliga brott.

Finns säkert studier på gärningsmän och testo-nivåer.
Citera
2024-11-24, 18:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Ja det är lite tråkigt att kvinnor inte kan umgås med våldtäktsmän och mördare. Vi får helt enkelt uppmana kvinnor att våga mer, det är ju inte deras fel om något händer ändå liksom.

Står det mördare och/eller våldtäktsman i pannan på killar/män som går i samma klass som en själv? Eller är ens kollega eller som är ens barndomsvän?

Du menar alltså att kvinnor ska kunna se vilka som är våldtäktsmän?

Så jävla korkad kommentar från din sida.
Citera
2024-11-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad tycker du själv om det fetade?

Du måste förstå bakgrunden till Domen och vad HD menade med det skrivna, vilket jag inte tänker göra en avhandling om här på fb.

En kort förklaring 😁

Grunden är att ansvaret inte ligger på den utsatta att bevisa gärningsmannens onda uppsåt, utan på att visa att tvånget i praktiken begränsade deras möjlighet att välja fritt.

Hoppas att du förstår.
Citera
2024-11-24, 18:32
Avslutad
Citat:
Långt ifrån alla män vill leva i et samhälle där kvinnor är rädda för män. Jag lovar!

Men vissa män i denna tråd verkar vara av den sorten, att de tycker att kvinnor ska vara rädda för män och undvika män, annars för kvinnorna skylla sig själva om de blir våldtagna. Märkligt nog tror denna klick män att våldtäktsoffren ljuger. Så jag vet inte riktigt hur de får ihop det? Män är farliga våldtäktsförövare, men ändå ljuger kvinnor om våldtäkt?

Målsägande i detta fall har definitivt blivit utsatt för våldtäkt. Allt tyder på det. Hon gjorde vad hon kunde för att slippa mer våld...

Citat:

👍 Kan inte annat än att hålla med.
Citera
2024-11-24, 18:35
Avslutad
FUP:ar och domslut måste ibland postas om för att hållas aktuella. Jag fick inte heller fram domslutet.
Citera
2024-11-24, 18:38
Avslutad
Citat:

Du lever i din lilla utopi där alla människor är goda. Ta lite ansvar i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in