2024-11-24, 05:29
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Scenen där polisdamen, när hon får bromsorder, på eget bevåg går in och griper pedofilen efter att hon förminskats av överklass-skurken, tyckte jag var guld.
Har det hänt på riktigt? Småtjejerna kan väl inte ta tillbaka sin anmälan, det är ju staten som är åklagare och bestämmer sånt.
Citera
2024-11-24, 07:39
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Har poliskvinnan som kunde serbo-kroatiska och hade en ledande roll i utredningen existerat i verkligheten? Borde ju vara en halvkändis i så fall som säkert skulle gjort karriär och avancerat högre upp, synts i intervjuer och så vidare. Scenen där hon går in i restaurangen och dricker öl med ligaledaren och säger "jag jobbar i renhållningsbranschen" kändes inte trovärdig.

Annars bra serie som jag ger betyg 4 av 5.
Citera
2024-11-24, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Har det hänt på riktigt? Småtjejerna kan väl inte ta tillbaka sin anmälan, det är ju staten som är åklagare och bestämmer sånt.
Vad var nyttan med den scenen överhuvudtaget. Skulle det säga något om henne som man sen skulle ha nytta av i själva serien.
Och blev det så enligt er.
Citera
2024-11-24, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Har poliskvinnan som kunde serbo-kroatiska och hade en ledande roll i utredningen existerat i verkligheten? Borde ju vara en halvkändis i så fall som säkert skulle gjort karriär och avancerat högre upp, synts i intervjuer och så vidare. Scenen där hon går in i restaurangen och dricker öl med ligaledaren och säger "jag jobbar i renhållningsbranschen" kändes inte trovärdig.

Annars bra serie som jag ger betyg 4 av 5.
Vad ville man säga om den scenen egentligen.
Det hände ju inget efteråt som hade relevans för fortsättningen.
Hon stod där när han blev gripen och hans ansiktsuttryck skulle säga att han blev lurad.
Men besöket på restaurangen var ju nada.
Citera
2024-11-24, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Hollywoodhyllade director regissör Daniel eSPINNosa intervjuades idag i Sveriges Radio SR P1 Efter Fem.

Daniel sade där att de som gjorde rånet inte annars var kriminella.

Daniel sade att förbrytarna finns i överklassen där en kille (citat Daniel) "...ta'r över sin pappas firma och sparkar 300."

Daniel berättade att år 2009 så stod gängledarna upp för folket i förorten och hjälpte dom ekonomiskt som behövde hjälp.

Vi som trodde att vurmen för De Goda kriminella hörde 70-talet till.

Kamrat Daniel kommer ge högern och raSSarna en käftsmäll med denna serie.
Då har Daniel HELT JÄVLA FEL. flera av dem var grovt kriminella...
Citera
2024-11-24, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool

Exakt. Det är inte som i Amerika där man kan köpa sig fri.
Citera
2024-11-24, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Vad var nyttan med den scenen överhuvudtaget. Skulle det säga något om henne som man sen skulle ha nytta av i själva serien.
Och blev det så enligt er.

Nej, en av många utfyllnadscener för att få ihop åtta avsnitt som förmodligen Netflix beställt.
Citera
2024-11-24, 11:17
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Manusgänget måste ju själva inse att om vi gör en scen med biljakt som övergår i ett spännande moment om dom får ifatt en av rånarna som ska ingå i ett spektakulärt rån samma dag.
HUR SKA VI AVSLUTA SCEN TYCKER NI.
Om han springer ut i skogen och kastar sin telefon och sen sätter sig och bajsar och skyller laktos.
Sen så får poliserna anrop och på så sätt klarar han sig och så går vi vidare med nästa scen.

För mig är det så låg nivå och vad är det som gör att man låter en sådan scen visas i en i vissa delar bra serie.
Man blandar högt och lågt.

Precis, tror inte ens att han i verkligheten skulle riskera att bränna på i 200 blås för att få snuten efter sig. Så dum är ju ingen är man vet vad som ska hända någon timme senare.

Den där scenen var nog bara hitte på för att få lite "spänning" men den slutade i pannkaka.
Citera
2024-11-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leroy43
Exakt. Det är inte som i Amerika där man kan köpa sig fri.
Vad var motiveringen förutom att vittnena hade hoppat av.
Sa inte (tjej)polisen senare att dom hade chattar och annat.
Vittnen är överlägset och utom dom kan det bli svårt.
Den misstänkte tyckte jag antydde mellan raderna att han hade kontakter osv.
Framkom det något mer om det annars är scenen överflödig.
Citera
2024-11-24, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Precis, tror inte ens att han i verkligheten skulle riskera att bränna på i 200 blås för att få snuten efter sig. Så dum är ju ingen är man vet vad som ska hända någon timme senare.

Den där scenen var nog bara hitte på för att få lite "spänning" men den slutade i pannkaka.
Det som mer var udda i den scenen att polisbilen kommer i 200 km förbi infarten till grusvägen och väldigt kort efter backar dom och kör in på grusvägen.
Så mycket skit I serien som fyller ut tid men dom missar ständigt detaljer som gör det orealistiskt.
Ju mer jag tänker på det var regissörens arbete undermålig.
Citera
2024-11-24, 11:46
Medlem
Azpers avatar
Citat:
Det som mer var udda i den scenen att polisbilen kommer i 200 km förbi infarten till grusvägen och väldigt kort efter backar dom och kör in på grusvägen.
Så mycket skit I serien som fyller ut tid men dom missar ständigt detaljer som gör det orealistiskt.
Ju mer jag tänker på det var regissörens arbete undermålig.

Hahaha, ja just fan, den hade jag glömt bort!
otroligt pinsam scen.

Samma sak när hon poliskvinnan avblåser yttre span för att hon "ska testa en grej"
går in till restaurangen, och hejar på sin gamla vän över ett glas öl.

som att inte han skulle kollat upp henne efter det där mötet med tanke på att han har span på sig. Jobbar hon verkligen med renhållning, osv osv.
Citera
2024-11-24, 12:05
Medlem
RollonHomies avatar
Detta var bland det bästa jag sett på lång tid!

Jag såg alla avsnitt i ett svep, för jag kunde helt enkelt inte stänga av.
Mahmut Suvakci och Ardalan Esmaili är riktigt bra och övertygande i sina roller. Jag har inte sett så bra skådespelande inom svenskproducerad film på väldigt länge. Även de med biroller gjorde ett riktigt bra jobb. Här har man fått in en fullträff vad det gäller att ha rätt personer inblandade.

Jag vet att de säkert inte sitter här i forumet och läser, men om ni ändå skulle göra det vill jag säga att ni gjorde detta så jävla bra!

5/5 möjliga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in