2024-11-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Samma polis går emot vad sin chef sa om att ta in ytterliggare resurser.
Sen blev det som i sagan.
Slutet gott , allting gott

Scenen där polisdamen, när hon får bromsorder, på eget bevåg går in och griper pedofilen efter att hon förminskats av överklass-skurken, tyckte jag var guld.
Citera
2024-11-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusphase
Scenen där polisdamen, när hon får bromsorder, på eget bevåg går in och griper pedofilen efter att hon förminskats av överklass-skurken, tyckte jag var guld.
Helt rätt.
När jag sett klart serien så visste jag inte vad jag skulle tycka. Ja var tom och hade inget grepp om vad jag egentligen tyckte.
Nu med ett dygns distans blir jag riktigt förbannat hur en serie kan hålla hög nivå i många delar till så sjukt låg nivå.
Aldrig varit med om en sån nivåskillnad.
Lägsta nivån är så långt ifrån acceptabel .
Regissören måste fått en stroke eller något.
Citera
2024-11-23, 21:40
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Helt rätt.
När jag sett klart serien så visste jag inte vad jag skulle tycka. Ja var tom och hade inget grepp om vad jag egentligen tyckte.
Nu med ett dygns distans blir jag riktigt förbannat hur en serie kan hålla hög nivå i många delar till så sjukt låg nivå.
Aldrig varit med om en sån nivåskillnad.
Lägsta nivån är så långt ifrån acceptabel .
Regissören måste fått en stroke eller något.
3 av 5 för min del. Välgjord, men utan större substans och ganska lätt att glömma.
Citera
2024-11-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
3 av 5 för min del. Välgjord, men utan större substans och ganska lätt att glömma.
Välgjord i många delar. Absolut men sen så verkar man skita i vissa delar och detaljer. Det stör mig och sänker betyget.
Det är så synd när det fanns potential till betyg 5.
Citera
2024-11-23, 21:57
Medlem
TokyoBarns avatar
Rätt seg i början, men delarna när rånet sker och det som händer efter/, precis innan är något av det bästa jag sett, riktigt snyggt gjort, man kände hur adrenalinet pumpade.
Senast redigerad av TokyoBarn 2024-11-23 kl. 22:00.
Citera
2024-11-23, 22:09
Medlem
Kalleos avatar
Halva serien handlade om hans skulder. Betalade han skulderna?
Citera
2024-11-24, 00:25
Medlem
Polisperspektivet var den klart svagaste delen, alldeles för mycket Hollywood.

Annars rätt ok serie, men borde varit färre avsnitt och mindre glorifiering.

3/5

Kan rekommendera Helikopterrånet (dokumentären från 2017) på SVT Play för den som missat.
Citera
2024-11-24, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Du beskriver Espinosa aka "åka kamera bakom aktörerna".
Citera
2024-11-24, 02:48
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Rätt seg i början, men delarna när rånet sker och det som händer efter/, precis innan är något av det bästa jag sett, riktigt snyggt gjort, man kände hur adrenalinet pumpade.

Spolade fram i början, hade kunnat kortats ner rejält. Men själva rånet var absolut topp-notch
Citera
2024-11-24, 02:49
Citat:
Ursprungligen postat av Kalleo
Halva serien handlade om hans skulder. Betalade han skulderna?

Och fick ens piloten betalt? Kändes som att han skulle bli fett lurad när han själv skulle flyga iväg utan pengarna.

Och finns det någon fakta eller liknande på att han skulle bli skjuten av de som väntade på honom vid badstranden?
Citera
2024-11-24, 03:55
Medlem
Mohaves avatar
Hur mycket i serien stämmer med verkligheten? Hur mycket är hittepå?
Citera
2024-11-24, 04:39
Bannlyst
Stureplansmorden och Piratebay på SVT play är tusen gånger bättre än helikopterrånet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in