2024-11-23, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Fuckboy kan betyda "kille med svinigt beteende som inte respekterar kvinnor och lever på mammas pengar". Och utifrån hur målsägande och Zu använder begreppet i sin snap-konversation så är det inget positivt de menar med det. Och målsägande förklarar också vad hon menar vid förhör. Att hon har en dålig vibe av honom.

Det r väl inte så konstigt? Så som ni ifrågasätter målsägande, vill väl ingen bli ifrågasatt och uthängd? Folk här har ju tagit reda på vem målsägande är. Tror du då på fulla allvar att andra eventuella offer skulle vilja kliva fram. Bli bespottade och uthängda av er?

Finns inga offer överhuvudtaget, om målsäganden inte vill bli uthängd borde hon tänkt på det innan hon falskt anklagade en man för våldtäkt.

Jo fuckboy betyder precis det jag skrev innan jag är ung själv så jag vet vad det innebär i de kretsarna.

Jag tvivlar inte på att målsägande ångrar att hon gav samtycke till sex fast hon från början tänkt att hon skulle kunna stå emot den attraktiva fuckboyen men det betyder inte att det är en våldtäkt för att hon ångrar sig efteråt.

Ni tokfeminister tycker det är våldtäkt om ligget är dåligt eller tjejen ångrar sig ni är farliga
Citera
2024-11-23, 11:49
Medlem
Citat:
Han är dömd för våldtäkten. Tror du dig vara bättre än de välutbildade som har förhört både målsägande, Vi*king och vittnen vid rättegång? Hybris?

Även i Nordkorea blir människor dömda i en "rättsprocess". Enligt din bristfälliga logik så måste det innebära att allt därmed gått korrekt till. Vi kan även omedelbart avskaffa hovrätten och högsta domstolen med din "logik" eftersom att tingsrätten aldrig kan döma fel i din värld. Är du medveten om att du har extrema totalitära tendenser? Det är en röd tråd i alla dina inlägg oavsett ämne.

Har allt gått rätt till i det här fallet? Nej, och det är väldigt enkelt att visa. Allt man behöver göra är att konstatera dessa två saker:
1) Oskuldspresumtion. Den grundläggande rättsprincipen om att man ska betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats som i praktiken innebär att man kan utesluta alla alternativa scenarion som helt orimliga.
2) Har man kunnat helt utesluta det alternativa scenariot att sexet var frivilligt i det här fallet? Nej, absolut inte. Bevisningen kommer inte ens nära att göra det. Det innebär att man i en rättsstat bör fria. Det är inte svårare än så.

Alla som läst dina inlägg i andra trådar, och vad du står för, är förstås medvetna om att du använder det här fallet för att bedriva din politiska aktivism. Du är villig att kasta grundläggande rättsprinciper åt sidan och fängsla unga män då det ligger i linje med din feministiska aktivism. Det är vad det hela handlar om för dig.

Det handlar inte om någon sorts objektiv analys av fallet för dig för ingen människa, med handen på hjärtat, kan säga att bevisningen i det här fallet är så stark att man kan utesluta alla alternativa scenarion som helt orimliga. Verkligheten är precis tvärtom; bevisningen om något talar för att sexet var frivilligt, men som alltid i sådana här fall är det mer eller mindre omöjligt att 100% fastställa vad som egentligen skett, men det innebär inte att vi kan börja sänka beviskraven och döma människor på svag bevisning bara för att det oftast är svårt att få till en fällande dom. Det är en mycket farlig väg att vandra på som urholkar hela rättssäkerheten men det är precis vad vi gjort i Sverige när det kommer sexualbrottsmål.
Citera
2024-11-23, 12:17
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Vi*king är dömd för våldtäkt. Ändå går du runt och tror dig veta bättre än de som är välutbildade och sitter i en rättssal och hör både målsägande, vi*king och vittnen etc.

Åter igen framför du falsk information. Läs på! Nämndemän är inte välutbildade jurister. De är vanliga politiskt intresserade invånare. I tingsrätten är de i majoritet och kan avgöra ett mål.

I tingsrätten är det en utbildad jurist som domare och tre nämndemän. Nämndemännen utses av politiska partier. Kriminella brukar säga att charmar du nämndekärringarna så får du lindrigt straff. Två invandrar-nämndemän från Centerpartiet frikände en kriminell invandrare för att han var från ”en bra familj”!

I hovrätten dömer tre utbildade jurister och bara två nämndemän. Det är därför inte ovanligt att hovrätten ändrar tingsrättens dom och nämndemännen är i minoritet.

I det här fallet är det inte otroligt att det blir en annan dom i hovrätten, om Viking byter till en bra advokat. Att fälla någon för våldtäkt bara på kvinnans ord verkar rättsosäkert. Var är stödbevisningen? Den misshandlade kvinnans blåmärken? Sönderrivna kläder och krossade möbler? Grannar som hört skrik på hjälp och bråk?

Någon bör knappast bli fälld för våldtäkt om kvinnan först efter flera polisförhör erkänner att hon red på honom, bjöd in honom till sin säng och efter våldtäkten sov naket sammanflätade i sängen.

Nej, det hela förefaller vara en kvinna som skäms lite inför sina vänner och mer eller mindre övertygats av dem att det hela var en våldtäkt. Det kanske är behagligare med den lögnen än att säga att hon som boende på ett kristet studenthem ville ha sex, men sexet inte blev bra….

Det hela påminner om:”Först våldtog han mig, sedan drack vi kaffe, sedan våldtog han mig igen!”.
Citera
2024-11-23, 12:26
Medlem
Citat:
Att du skriver som du gör, visar att du antingen inte har så bra läsförmåga eller att du fultolkar saker med flit.

Nej det är en annan skribent som hela tiden tjatar om den uteblivna utlösningen trots att det är fullständigt irrelevant och kan bero på flera saker.

Däremot säger det en hel del om man inte har mer belägg för våldtäkt att komma med än en utebliven utlösning så det är underhållande ändå
Citera
2024-11-23, 13:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Första förhöret är ett kort förhör. Inte särskilt detaljrikt överhuvudtaget.
Vid andra förhöret berättar hon om det, fast inte i ordvalet "rider":

"Målsägande: Han vänder mig och han lyfter mig och han ja, han gör det han vill med mig i princip och bara flyttar mig och sätter mig där han vill att jag ska va".

Jag jämför rädslan hos ett rånoffer med rädslan hos ett våldtäktsoffer. Båda agerar och gör saker av rädsla. Inte för att de vill, utan för att de är rädda över vad konsekvenserna blir om de inte lämnar ifrån sig sina ägodelar/om de inte gör vad våldtäktsförövaren beordrar dem om.

Återigen utgår du ifrån målsägandens uppgifter och ignorerar helt den unge mannens beskrivning av händelseförloppet.

Tyvärr är detta ett återkommande fenomen när du engagerar dig i olika fall.

Du har kanske några kommentarer och åsikter om de andra två fallen jag tog upp i ett annat inlägg? De båda männen var anklagade för allvarliga brott men friades senare från alla misstankar. Dessa fall visar väl att man ska inte alltid ha förutbestämda åsikter gjutna i cement när det gäller såna här ord mot ord historier?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Citera
2024-11-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej det är en annan skribent som hela tiden tjatar om den uteblivna utlösningen trots att det är fullständigt irrelevant och kan bero på flera saker.

Däremot säger det en hel del om man inte har mer belägg för våldtäkt att komma med än en utebliven utlösning så det är underhållande ändå

Den uteblivna utlösningen trots 2 timmars juckande för den unge/virile mannen stärker teorin om att vikingen var påtagligt berusad = inte så bra omdöme. Det trodde jag att även du skulle förstå.
Och det komiska är att du och några till litar mer på en påtagligt berusad person än på en nykter. Vikingen berättar ju också att han druckit rätt mycket, även om han säkerligen druckit mer än vad han berättar för att ge sken av att han hade full koll på läget. Han jiddrar ju i förhören bort sig i ett par delar av våldtäkten också.
Citera
2024-11-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Den uteblivna utlösningen trots 2 timmars juckande för den unge/virile mannen stärker teorin om att vikingen var påtagligt berusad = inte så bra omdöme. Det trodde jag att även du skulle förstå.
Och det komiska är att du och några till litar mer på en påtagligt berusad person än på en nykter. Vikingen berättar ju också att han druckit rätt mycket, även om han säkerligen druckit mer än vad han berättar för att ge sken av att han hade full koll på läget. Han jiddrar ju i förhören bort sig i ett par delar av våldtäkten också.

Som jag redan förklarat för dig behöver utebliven utlösning inte alls bero på att han var särskilt full prestationsångest mediciner kan också leda till det så det är verkligen svagt argument kan du verkligen inte bättre?

Om han nu var så full som du påstår så är det som en annan skribent var inne på snarare viking som blev våldtagen då han tydligen var så full att han inte kunde samtycka till de sexuella handlingarna målsägande utförde på honom.
Citera
2024-11-23, 15:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Han är dömd för våldtäkten. Tror du dig vara bättre än de välutbildade som har förhört både målsägande, Vi*king och vittnen vid rättegång? Hybris?

Som andra redan har förklarat är nämndemännen inga juridiska proffs.

https://www.expressen.se/ledare/linda-jerneck/skandal-att-domare--hukar-for-partierna/

Citat:
Strindlöv har intervjuat flera nämndemän, nominerade från olika partier, som alla vittnar om samma sak: De ser problem med lagstiftningen, men vågar inte kritisera den öppet. Av rädsla för repressalier från partiet.

Jag tycker det skulle vara otroligt intressant att veta hur du tänker om det skulle bli en friande dom i nästa instans. Tycker du då inte att en våldtäkt har begåtts längre?
Citera
2024-11-23, 15:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Nämndemän är inte välutbildade jurister. De är vanliga politiskt intresserade invånare. I tingsrätten är de i majoritet och kan avgöra ett mål.

I tingsrätten är det en utbildad jurist som domare och tre nämndemän. Nämndemännen utses av politiska partier. Kriminella brukar säga att charmar du nämndekärringarna så får du lindrigt straff. Två invandrar-nämndemän från Centerpartiet frikände en kriminell invandrare för att han var från ”en bra familj”!

I hovrätten dömer tre utbildade jurister och bara två nämndemän. Det är därför inte ovanligt att hovrätten ändrar tingsrättens dom och nämndemännen är i minoritet.

I det här fallet är det inte otroligt att det blir en annan dom i hovrätten, om V*k*ng byter till en bra advokat. Att fälla någon för våldtäkt bara på kvinnans ord verkar rättsosäkert. Var är stödbevisningen? Den misshandlade kvinnans blåmärken? Sönderrivna kläder och krossade möbler? Grannar som hört skrik på hjälp och bråk?

Någon bör knappast bli fälld för våldtäkt om kvinnan först efter flera polisförhör erkänner att hon red på honom, bjöd in honom till sin säng och efter våldtäkten sov naket sammanflätade i sängen.

Helt uppenbart finns det en rad frågetecken kring den unge mannens besök i hennes bostad, hon hade självmant kunnat berätta att hon red honom redan i det första förhöret men detta framkom väl först i det tredje förhöret när frågor ställdes utifrån den unge mannens berättelse?

En annan omständighet som känns märklig är att hon återvände till sängen och den "våldsamme mannen" i enbart trosor efter ett besök på toaletten (efter 2 timmars sex) istället för att klä på sig, lämna bostaden och påkalla hjälp?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Citera
2024-11-23, 15:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du kan ju läsa själv. Läs de fetade delarna.

"Målsägande: Och då började han väldigt snabbt liksom vända sig emot mig krama om mig och jag tyckte att det var väldigt skumt så jag försökte liksom flytta ut mig mot sängkanten, men han liksom kom närmare och så tänkte jag, ja, ja han kan väl krama om mig om det sär så, men jag vill inte ha
nåt mer liksom., Och sen började han väl ganska direkt efter att jag hade släckt lampan
liksom, började ta på mig, under mina kläder, ta på mina bröst och ja på hela kroppen i
princip. Och sen började han försöka ta ner sin hand under mina trosor men jag knep ihop
benen och liksom försökte dra bort hans händer, men han fortsatte, flera gånger och liksom så
här försökte verkligen trycka ner handen, även om jag inte ville det. Och tydligt visade att jag
inte ville det och sa även nej
, sen när han försökte vända om mig för att jag hade huvudet ut
då från sängen och han låg bakom mig, så han försökte vända om mig och började hångla
med mig och jag tryckte bort och sa, nej jag vill inte. Och vände tillbaka liksom, men då
fortsatte han ta på mina bröst, ta på mina ben mellan benen och även komma in under
trosorna, även om jag knep åt med benen. Och när jag fortsatt försökt ta bort gång på gång, så
blev det lite hopplöst och det kändes väl lite som jag insåg då så här, ja han kommer inte ge
sig liksom. Och då började jag väl lite lätt ge upp liksom.
Och ja så kom han liksom in mellan
trosorna och börja penetrera mig med sina fingrar vaginalt då. Och sen även vände han mig
och la sig över mig och börja hångla med mig. Och liksom ligga över så jag kunde liksom
inte göra nånting. Och sen börja han dra av mig mina kläder och dra av sina kläder. Och sen
la han, han stoppa in sin penis i mig, vaginalt
och tvinga mig även sen att suga av honom och
tryckte ner mitt ansikte mot hans penis då. Och det hände flera gånger, när han bytte och då
var vi i sängen. Och sen var det även att vi ställde oss upp från sängen, så jag låg på sängen
och han stod bakom och penetrerade mig vaginalt då. Och sen redan då han börja ta massa
struptag och sånt, vilket jag kände mig väldigt obekväm med och liksom jag försökte hålla så
att jag kunde andas. Jag försökte liksom dra bort hans händer, så jag kunde andas liksom.

Och det gjorde väldigt ont, hela tiden. Och sen efter ett tag så gick vi vidare då till, eller han
drog bort mig till köksbordet
, som ligger i samma rum som min säng då. Och lyfte upp mig
på köksbordet och la mig där, så jag hade ansiktet uppåt och höll fast mig då, genom att hålla
ner mina höfter och penetrera mig vaginalt där också, flera gånger. Och där fick jag extremt
ont i höfterna så då börja jag dra emot allt jag kunde mot hans händer, (gråter!), men han
kunde inter, han lyssna inte och jag sa att det gjorde väldigt ont.

Förhörsledaren: Du får gärna ta servetter här om du vill.

Målsägande: (Snyftar högt!), tack. Det gjorde väldigt ont och jag sa, nej snälla sluta det gör jätteont och till slut så början han nog fatta att jag hade extremt ont, så lättade han trycket lite men fortsatte ändå. Och sen gick vi tillbaka till sängen då där han fortsatte och bad mig suga av honom
igen och sen sa han då att han skulle komma, men att jag behövde, han försökte på flera sätt
men han kom inte, för han var för full, för han hade då druckit massa på den festen. Så sen la
vi oss bara igen, jag gick på toa och sen la vi oss och han la sig tätt bakom igen och bara höll
i mina bröst när vi sov. Vilket jag är väldigt obekväm med. Och sen igen när vi vakan på
morgonen så börja han försöka ta på mig mellan mina ben igen och jag försökte klämma ihop
och då kände jag ändå att det var lättare att få ut honom för klockan var nio eller tio, så då sa
jag, näe jag måste träffa en kompis nu, du måste gå. Oh då liksom får jag ut honom och sen
ringde jag mina vänner.

Förhörsledaren: Jag förstår att det är jobbigt.

Målsägande: Ja.

Förhörsledaren: Du får säga till om du behöver en paus.

Målsägande: Yes."

-----------------------------------

Frågade efter samtycke i början av 2000-talet? Nej, det gjorde jag inte. Men jag hade absolut samtycke. Vi kysstes massor och hånglade ståendes, ömsesidigt hångel. Och kände mellan benen på min dåvarande och kände att min dåvarande var helt redo. Och gav min dåvarande några orgasmer. Innan min dåvarande drog in mig i sovrummet och vi fortsatte där. Det var väldigt ömsesidigt och frivilligt. Och hade lagen för "oaktsam våldtäkt" funnits då, så hade jag verkligen kunnat påvisa att jag hade rejält med samtycke.

Men vad har lagen om "oaktsam våldtäkt"/samtyckeslagen med det här fallet att göra? Vi*king är dömd för våldtäkt och inte för oaktsam våldtäkt.

Hur tolkar du nedanstående vittnesmål? Jag tycker det verkar som att vittnet menar att MÄ stod vänd mot bordet och sexet skedde bakifrån. I sådana fall är det inte konstigt om det gör ont och uppstår blåmärken när höfterna slår/trycks mot bordskanten.
Citat:
Sen tog han bort henne till bordet och vände henne mot bordet.

Här är MÄs version av bordsscenen. Ett ord är märkligt överstruket. Hon säger till och åtalad lättar då på greppet.
Citat:
Ja, eftersom det gör så himla ont så (här är ett ord överstruket i vittnesförhöret, varför vet jag inte) jag inte av och jag hamnar lite ur det här chocktillståndet och bara inser liksom ännu mer vad det är som händer och då tar jag tag i hans händer, där han håller emot och liksom försöker verkligen med all min kraft dra bort dom och säger, nej snälla sluta det gör jätteont och det håller nog på ett tag, eller det kändes som att det höll på ett tag, men jag lyckas inte liksom dra bort hans händer. Och eftersom jag då börjar säga, aj nej det gör jätteont, så lättar han trycket på händerna men fortsätter ändå ha kvar händerna där och fortsätter penetrera mig.

Ett av stödvittnenas ord om bordssenen. Här skriks det tydligen enligt stödvittnet.
Citat:
Hon berättade att hon sa att hon hade sagt att det gjorde ont, att hon inte ville och att hon försökte ta bort hans händer och att hon sa nej så. Sen berättade hon där vid bordet att hon hade skrikit och att han hade noterat men inte slutat

Återigen allt det fetade du hänvisar till är MÄs utsaga. Vi vet inte om det är så det har gått till.

Återigen är det så märkligt att hon bjuder hem en person som hon enligt konversation är tämligen säker på kommer att vilja ha sex med henne.
Hon hade ju på kvällen kunnat sagt att han inte kunde komma eftersom hon hade en kompis hos sig.
Hon hade kunnat sagt nej. Efter att de legat och pratat en ganska lång stund i sängen och det var dags att sova och Viking enligt henne började göra närmanden hade hon väldigt enkelt kunnat resa sig ur sängen eftersom hon låg ytterst. Det gör hon inte. Hon hade kunnat avsluta och gå ifrån situationen vid flera tillfällen under akten men det gör hon inte. Varför tar hon inte mobiltelefonen och låser in sig på toaletten? Varför tar hon sig inte ut utanför lägenheten?
Efter 2 timmars enligt henne våldtäkt går hon i stort sett naken och lägger sig bredvid den enligt henne farlige och våldsamma våldtäktsmannen igen. Helt obegripligt.
Det finns inga som helst skador/märken på henne förutom blåmärkena. Det finns inga skador på åtalad som skulle visa på motstånd. Inga skrik ingenting.
Citera
2024-11-23, 16:14
Medlem
Men då gör vi så här att vi läser domen så ser vi hur domstolen resonerade:

B 18942-23
finns hitta om man googlar

Citat:
Tingsrättens bedömning
Inledande utgångspunkter

För en fällande dom i mål om sexualbrott krävs, liksom i andra brottmål, att domstolen genom den utredning som lagts fram finner det ställt utom rimligt tvivel att den tilltalade gjort sig skyldig till den gärning som åklagaren påstått.I mål om sexualbrott saknas ofta direkta vittnesiakttagelser. Bevisningen om själva gärningen utgörs i sådana fall ofta av målsägandens berättelse. Det är i sådana fall av stor betydelse för bedömningen av den tilltalades skuld om målsäganden framstår som trovärdig och om uppgifterna som han eller hon lämnar är tillförlitliga. För en fällande dom är det inte tillräckligt att målsägandens berättelse är mer trovärdig än den tilltalades. Däremot kan en trovärdig utsaga från målsäganden i förening med vad som i övrigt framkommit i målet, t.ex. om målsägandens beteende och reaktioner efterhändelsen och vad målsäganden berättat om denna för andra personer, vara tillräckligt för en fällande dom.

Tingsrättens bevisvärdering i detta mål
Målsäganden har på ett trovärdigt sätt berättat om händelseförloppet. Hennes berättelse är återhållsam men sammanhängande och relativt detaljrik, utan svårförklarliga inslag och konstansbrister. Hon har på frågor genomgående kunnat lämna rimliga förklaringar. Målsägandens berättelse uppfyller de av Högsta domstolen högt ställda kraven på vad som kännetecknar en alltigenom trovärdig berättelse (se t.ex. NJA 2009 s. 447 I och II samt NJA 2017 s. 316 och II). Det har inte framkommit någon omständighet som ger anledning tillantagande att målsäganden skulle ha skäl att på felaktiga grunder anklagaViking Lundkvist för ett allvarligt brott. Att målsäganden nyligen hade gjortslut med sin pojkvän och att de tycks ha haft för avsikt att ha ytterligare samtalkring detta som de vid denna tid ännu inte haft ger inte tingsrätten anledning att betvivla riktigheten i målsägandens uppgifter. Målsägandens berättelse får indirekt stöd av vad Andrei Dubinski, Julia Jansson och Zuzanna Wojtowiczhar berättat om vad målsäganden berättade för dem kort efter händelsen och av deras iakttagelser av målsägandens beteende och mående, där särskilt AndreiDubinski, som var den som först träffade målsäganden efter händelsen, på ettnyanserat och relativt detaljerat sätt har beskrivit hur målsäganden skriftademellan att vara ledsen och att vara eller försöka vara normal samt att hon intevar sig själv. Målsäganden har också haft blåmärken vid sina höfter som enligtRättsmedicinalverket haft utseenden förenliga med att dessa uppkommit vidden uppgivna tidpunkten och att den samlade skadebilden av blåmärkenaavseende utseenden, lägen och omfattning är förenlig med att blånaderna uppkommit till följd av grepp med händer i samband med att annan person hållit målsäganden mot ett bord. Detta ger enligt tingsrättens meningytterligare stöd åt målsägandens berättelse. Flera av vittnena har också beskrivit hur målsäganden kort efter händelsen har uppvisat blåmärkena för dem och beskrivit blåmärkenas uppkomstsätt som just detta, vilket enligt tingsrättens mening talar för riktigheten i målsägandens berättelse. Även vadmålsäganden har uppgett i textmeddelanden till vittnet Felix Matseng Rosénkort efter händelsen och senare berättat för honom ger stöd åt målsägandens berättelse.

Ett visst, om än begränsat, stöd åt målsägandens berättelse ger också kontaktenmellan målsäganden och Zuzanna Wojtowicz strax före Viking Lundkvistsankomst till målsägandens bostad, i vilken målsäganden till ZuzannaWojtowicz har förmedlat att hon inte var bekväm med att Viking Lundkvistskulle komma hem och sova hos henne liksom att Viking Lundkvist skulle fåsova på golvet, vilket i vart fall ger stöd för att målsäganden innan VikingLundkvist kom hem till henne inte var intresserad av det som sedan kom attäga rum.

En sammanvägning av målsägandens trovärdiga berättelse och det stöd somdenna får av den av åklagaren åberopade bevisningen leder enligt tingsrättentill slutsatsen att bevisningen är så stark att den i sig, om bevisning som talarmot åtalet inte föranleder annat, styrker att Viking Lundkvist har agerat på detsätt som anges i gärningsbeskrivningen.

Frågan är då om Viking Lundkvists egna uppgifter förtar värdet av åklagarens bevisning och leder till att åtalet ändå inte är styrkt. Viking Lundkvist har istort beskrivit ett händelseförlopp liknande det som målsäganden har beskrivit,men med tydliga viljeuttryck från målsägandens sida och ömsesidighet i desexuella handlingar som genomfördes. Vad gäller blåmärkena har VikingLundkvist sagt att de inte kan ha uppkommit vid den del av samlaget somgenomfördes på bordet, att de visserligen kan ha uppkommit på något sätt vid parternas samlag men att han inte är övertygad om att de alls har uppkommitvid detta tillfälle.

Det händelseförlopp som Viking Lundkvist har beskrivit kan inte förstås som att målsäganden har blivit utsatt för en våldtäkt och inte heller som att målsäganden kan ha upplevt sig ha blivit utsatt för en våldtäkt. Berättelsen ger för övrigt inte heller någon förklaring till blåmärkenas uppkomstsätt. Om det har gått till på det sätt Viking Lundkvist har beskrivit har målsäganden alltså valt att oriktigt anklaga Viking Lundkvist för ett allvarligt brott. Det saknas anledning att betvivla vittnenas uppgifter om vad målsäganden har berättat för dem kort efter händelsen. Att målsäganden skulle ha kontaktat sina vänner direkt efter händelsen och ljugit om att hon blivit våldtagen av Viking Lundkvist och i anslutning därtill uppvisat dåligt mående framstår enligt tingsrättens mening som osannolikt. Att målsäganden skulle ha ljugit för sina vänner om blåmärkenas uppkomstsätt framstår också som osannolikt liksom att målsäganden skulle ha hållit fast vid denna lögn vid polisanmälan,läkarundersökning och efterföljande rättsprocess, trots att det inte finns någon som helst anledning att tro att hon vill Viking Lundkvist något illa. Att målsäganden skulle ha ljugit av någon sorts lojalitetsskäl mot sin dåvarande expojkvän Felix Matseng Rosén framstår enligt tingsrättens mening som alltför långsökt, inte minst med tanke på att det i kontakten med Zuzanna Wojtowicz framkom att målsäganden just varit på dejt med annan innan Viking Lundkvis kom hem till henne liksom vad Andrei Dubinski har berättat om attmålsäganden träffat annan eller andra under tiden hon och Felix MatsengRosén inte var tillsammans. Sammanfattningsvis anser tingsrätten att VikingLundkvists berättelse inte ger någon rimlig förklaring till målsägandens agerande och uppvisade mående direkt efter händelsen. Hans berättelse förtar därför inte värdet av åklagarens bevisning

Som vi kan se här utgår tingsrätten från att MÄ berättelse är svårförklaring om det inte skett så som hon sagt. Det anses vara det starkt vägande beviset. Och detta har stöd i domar från högsta domstolen.

Det är också det som skeptikerna här i tråden har svårt bortförklara, om nu inte MÄ är en oerhört bra skådis kanske.
Därmed är det mindre viktigt huruvida MÄ kunnat judo, hur lång tid det tog ringa polisen, att hon satt ovanpå honom. Med mera.
Jag har därför ingen anledning tro att hovrätten skulle ändra domen.
Citera
2024-11-23, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Du vet nog inte vad feminism är. Feminism är en ideologi, inte handlingen att ge oralsex. En ideologi som kategoriskt nedvärderar kvinnor och utmålar dem som offer - en stor del av problematiken även här. Det här handlar ju om en kvinna som antingen är oförmögen att veta vad hon vill eller som är oförmögen att uttrycka det.

Man bjuder inte in män mitt i natten om man inte är intresserad. Framförallt går man inte och lägger sig bredvid sin "våldtäktsman", iförd endast trosor, och somnar. Jag beklagar men så ser verkligheten ut om man är normalfungerande. Mycket talar i-och-förvisso för att kvinnan ifråga inte är normalfungerande.

Möjligen, men kvinnans handlingar sa ja ja JA.

Till att börja med googla på ironi, jag vet inte om det kommer att hjälpa men du kanske har någon i närheten som kan förklara vad ordet står för 😃.

Jag tog fasta på ordet femenism då några här tror att det har med en våldtäksdom att göra.

Du liksom de som använt ordet femenism för att påstå att Domen är oriktig kanske borde läsa på lite om det handlar om allas lika värde.

Det gäller även dig kan jag glädja dig med 😊.

Eftersom jag förstår att inläsning inte är ditt rätta medium så har inte våldtäktsoffret bjudit in våltäktmannen för att ha sex utan erbjöd en möjlighet att övernatta på golvet.

Om du likställer övernatta med sex så tycker jag synd om både dig och dina eventuella vänner.

Att du, vilket jag förstår du gör, tar upp klädsel som kvinnan har som en sexuell invit är du inte ensam att gör det, även vissa fundamentalistiska kristna samt muslimer har samma uppfattning.

Den typen av uttalanden hade jag hoppats på var passé år 2024.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in