Citat:
Vilken ställning användes vid bordet? Låg hon ovanpå? Eller ngt annat? Hade Viking behövt hålla fast henne hårt tidigare för att kunna ha sex med henne?
Viking kanske faktiskt inte har strypt henne. Om jag kommer ihåg rätt så säger han att han hållit sina händer vid nyckelbenen som stöd. Det finns inga tecken alls på hennes hals att det skulle förekommit någon strypning. Inte minsta lilla tecken. Konstigt?
Hoppas att du frågade om samtycke innan du tog initiativ till sex med din dåvarande.
Viking kanske faktiskt inte har strypt henne. Om jag kommer ihåg rätt så säger han att han hållit sina händer vid nyckelbenen som stöd. Det finns inga tecken alls på hennes hals att det skulle förekommit någon strypning. Inte minsta lilla tecken. Konstigt?
Hoppas att du frågade om samtycke innan du tog initiativ till sex med din dåvarande.
Du kan ju läsa själv. Läs de fetade delarna.
"Målsägande: Och då började han väldigt snabbt liksom vända sig emot mig krama om mig och jag tyckte att det var väldigt skumt så jag försökte liksom flytta ut mig mot sängkanten, men han liksom kom närmare och så tänkte jag, ja, ja han kan väl krama om mig om det sär så, men jag vill inte ha
nåt mer liksom., Och sen började han väl ganska direkt efter att jag hade släckt lampan
liksom, började ta på mig, under mina kläder, ta på mina bröst och ja på hela kroppen i
princip. Och sen började han försöka ta ner sin hand under mina trosor men jag knep ihop
benen och liksom försökte dra bort hans händer, men han fortsatte, flera gånger och liksom så
här försökte verkligen trycka ner handen, även om jag inte ville det. Och tydligt visade att jag
inte ville det och sa även nej, sen när han försökte vända om mig för att jag hade huvudet ut
då från sängen och han låg bakom mig, så han försökte vända om mig och började hångla
med mig och jag tryckte bort och sa, nej jag vill inte. Och vände tillbaka liksom, men då
fortsatte han ta på mina bröst, ta på mina ben mellan benen och även komma in under
trosorna, även om jag knep åt med benen. Och när jag fortsatt försökt ta bort gång på gång, så
blev det lite hopplöst och det kändes väl lite som jag insåg då så här, ja han kommer inte ge
sig liksom. Och då började jag väl lite lätt ge upp liksom. Och ja så kom han liksom in mellan
trosorna och börja penetrera mig med sina fingrar vaginalt då. Och sen även vände han mig
och la sig över mig och börja hångla med mig. Och liksom ligga över så jag kunde liksom
inte göra nånting. Och sen börja han dra av mig mina kläder och dra av sina kläder. Och sen
la han, han stoppa in sin penis i mig, vaginalt och tvinga mig även sen att suga av honom och
tryckte ner mitt ansikte mot hans penis då. Och det hände flera gånger, när han bytte och då
var vi i sängen. Och sen var det även att vi ställde oss upp från sängen, så jag låg på sängen
och han stod bakom och penetrerade mig vaginalt då. Och sen redan då han börja ta massa
struptag och sånt, vilket jag kände mig väldigt obekväm med och liksom jag försökte hålla så
att jag kunde andas. Jag försökte liksom dra bort hans händer, så jag kunde andas liksom.
Och det gjorde väldigt ont, hela tiden. Och sen efter ett tag så gick vi vidare då till, eller han
drog bort mig till köksbordet, som ligger i samma rum som min säng då. Och lyfte upp mig
på köksbordet och la mig där, så jag hade ansiktet uppåt och höll fast mig då, genom att hålla
ner mina höfter och penetrera mig vaginalt där också, flera gånger. Och där fick jag extremt
ont i höfterna så då börja jag dra emot allt jag kunde mot hans händer, (gråter!), men han
kunde inter, han lyssna inte och jag sa att det gjorde väldigt ont.
Förhörsledaren: Du får gärna ta servetter här om du vill.
Målsägande: (Snyftar högt!), tack. Det gjorde väldigt ont och jag sa, nej snälla sluta det gör jätteont och till slut så början han nog fatta att jag hade extremt ont, så lättade han trycket lite men fortsatte ändå. Och sen gick vi tillbaka till sängen då där han fortsatte och bad mig suga av honom
igen och sen sa han då att han skulle komma, men att jag behövde, han försökte på flera sätt
men han kom inte, för han var för full, för han hade då druckit massa på den festen. Så sen la
vi oss bara igen, jag gick på toa och sen la vi oss och han la sig tätt bakom igen och bara höll
i mina bröst när vi sov. Vilket jag är väldigt obekväm med. Och sen igen när vi vakan på
morgonen så börja han försöka ta på mig mellan mina ben igen och jag försökte klämma ihop
och då kände jag ändå att det var lättare att få ut honom för klockan var nio eller tio, så då sa
jag, näe jag måste träffa en kompis nu, du måste gå. Oh då liksom får jag ut honom och sen
ringde jag mina vänner.
Förhörsledaren: Jag förstår att det är jobbigt.
Målsägande: Ja.
Förhörsledaren: Du får säga till om du behöver en paus.
Målsägande: Yes."
-----------------------------------
Frågade efter samtycke i början av 2000-talet? Nej, det gjorde jag inte. Men jag hade absolut samtycke. Vi kysstes massor och hånglade ståendes, ömsesidigt hångel. Och kände mellan benen på min dåvarande och kände att min dåvarande var helt redo. Och gav min dåvarande några orgasmer. Innan min dåvarande drog in mig i sovrummet och vi fortsatte där. Det var väldigt ömsesidigt och frivilligt. Och hade lagen för "oaktsam våldtäkt" funnits då, så hade jag verkligen kunnat påvisa att jag hade rejält med samtycke.
Men vad har lagen om "oaktsam våldtäkt"/samtyckeslagen med det här fallet att göra? Vi*king är dömd för våldtäkt och inte för oaktsam våldtäkt.