2024-11-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför har du behov av att ljuga i princip alla inlägg? Hon låg i sängen med nattlinne och V insisterade på att få ligga bredvid henne. OK sa BO, du får ligga ovanpå täcket med kläderna på.

Varför har du behov av att förvanska fakta och svartmåla ett våldtäktsoffer? Är du inte bara ond så borde det handla om dyslexi eller lågintelligens. Eller bara kvinnohat, eller en kombo. Sjuka människa, fy fan....

Det är samma sak som att säga " hur fan kan du försvara en falsk tillvitare som anklagar en helt oskyldig man för våldtäkt för att hon ångrar sig" fakta är att vi vet inte vem som talar sanning och då bör man fria.

Sen även om man köper målsägandens version sa hon inledningsvis nej men ändra sig tydligen sen och gav samtycke till sex
Citera
2024-11-22, 16:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Har du läst den?

Vill du att jag ska citera någon/några av de advokater som är kritiska och anser att den är rättsosäker?
Citera
2024-11-22, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Fast nu utgår du ifrån att hennes version är överensstämmande med det faktiska händelseförloppet.

Du kan inte heller jämföra med ett rånoffer, det är en helt vansinnig jämförelse faktiskt eftersom ingen människa i världen vill bli rånad. Däremot vill väldigt många människor ha intimt umgänge men det är inte per automatik lika med våldtäkt.

Och jo, det går att tolka det hela som att hon berättade först vid det tredje förhöret att hon red eller satt på den unge mannen.

Hur tror du att hon hamnade där, via tvång eller av fri vilja? Vad låter mest sannolikt?

Man kan dessutom fråga sig varför hon inte berättade om allt detta med "ridningen" redan vid det första förhöret?

Första förhöret är ett kort förhör. Inte särskilt detaljrikt överhuvudtaget.
Vid andra förhöret berättar hon om det, fast inte i ordvalet "rider":

"Målsägande: Han vänder mig och han lyfter mig och han ja, han gör det han vill med mig i princip och bara flyttar mig och sätter mig där han vill att jag ska va".

Jag jämför rädslan hos ett rånoffer med rädslan hos ett våldtäktsoffer. Båda agerar och gör saker av rädsla. Inte för att de vill, utan för att de är rädda över vad konsekvenserna blir om de inte lämnar ifrån sig sina ägodelar/om de inte gör vad våldtäktsförövaren beordrar dem om.
Citera
2024-11-22, 16:13
Avslutad
Citat:
Visst, men du tycker av någon anledning att vikingen är mer trovärdig, eller hur? Berätta gärna varför du tycker det

Jag tycker inte någon av dem är särskilt trovärdig om jag ska vara ärlig.
Citera
2024-11-22, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Det är samma sak som att säga " hur fan kan du försvara en falsk tillvitare som anklagar en helt oskyldig man för våldtäkt för att hon ångrar sig" fakta är att vi vet inte vem som talar sanning och då bör man fria.

Sen även om man köper målsägandens version sa hon inledningsvis nej men ändra sig tydligen sen och gav samtycke till sex

Om nu vikingen var så övertygad om att BO falskanmält honom, varför har han inte gjort det? Vilka motiv finns det för att sätta en klasskompis 3 år i fängelse? Det finns studier gällande falsk tillvitelse och då är det i princip uteslutande vårdnadstvister, psykisk ohälsa och droger/missbruk inblandat. Inget av dessa passar på BO

Vikingen borde ha stoppat vid första nejet för redan där begår han brott. Men han var för full för att uppfatta detta, vilket fakta säger om 2 timmars juckande utan utlösning. Hallå..., hur många virila vikingar som kör frivillig/ömsesidig sex behöver jucka i 2 timmar....
Citera
2024-11-22, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Bad hon honom någon gång att gå därifrån?

Hon sa nej, knuffade bort honom, knep ihop sina ben flera gånger. Han borde ha fattat att hon inte ville ha sex. men han forcerade sig på henne, tvingade sig på henne. Våldtog henne, tog strypgrepp på henne osv.

Ett enda nej ska räcka. Hon gjorde mer motstånd än så.

Men för dig/andra verkar hennes motstånd inte ens räcka. Får hoppas att inga kvinnor kommer i er väg, ni är farliga om ni tycker det är ok att forcera "nej" ihop-knipna ben och bortknuffande.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-11-22 kl. 16:20.
Citera
2024-11-22, 16:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Varför har du behov av att ljuga i princip alla inlägg? Hon låg i sängen med nattlinne och V insisterade på att få ligga bredvid henne. OK sa BO, du får ligga ovanpå täcket med kläderna på.

Varför har du behov av att förvanska fakta och svartmåla ett våldtäktsoffer? Är du inte bara ond så borde det handla om dyslexi eller lågintelligens. Eller bara kvinnohat, eller en kombo. Sjuka människa, fy fan....

Hmmm vi kanske ska låta övriga här i tråden avgöra vem av dig och mig som har dyslexi och låg intelligens . Läs vad jag skrev och läs FUP och återkom ifall jag ljuger.

Du är sjuk eller bara oerhört svagbegåvad.
Citera
2024-11-22, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Bad hon honom någon gång att gå därifrån?

Dp.
Citera
2024-11-22, 16:24
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vill du att jag ska citera någon/några av de advokater som är kritiska och anser att den är rättsosäker?

För min skull behöver du inte göra det, jag har läst artikeln, men det vore klädsamt om du citerar att det finns advokater som säger att de uppskattar den nya lagstiftningen likväl som det finns de som tycker den är rättsosäker. Du lägger fram det som att alla advokater avskyr samtyckeslagen vilket artikeln visar på inte stämmer.
Citera
2024-11-22, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon sa nej, knuffade bort honom, knep ihop sina ben flera gånger. Han borde ha fattat att hon inte ville ha sex. men han forcerade sig på henne, tvingade sig på henne. Våldtog henne, tog strypgrepp på henne osv.

Ett enda nej ska räcka. Hon gjorde mer motstånd än så.

Men för dig/andra verkar hennes motstånd inte ens räcka. Får hoppas att inga kvinnor kommer i er väg, ni är farliga om ni tycker det är ok att forcera "nej" ihop-knipna ben och bortknuffande.

Jag tror inte ett fyllo kan tolka sådana signaler i det läget, varför bad hon inte fyllot gå hem när hon började känna sig obekväm?
Citera
2024-11-22, 16:27
Medlem
Citat:
Om nu vikingen var så övertygad om att BO falskanmält honom, varför har han inte gjort det? Vilka motiv finns det för att sätta en klasskompis 3 år i fängelse? Det finns studier gällande falsk tillvitelse och då är det i princip uteslutande vårdnadstvister, psykisk ohälsa och droger/missbruk inblandat. Inget av dessa passar på BO

Vikingen borde ha stoppat vid första nejet för redan där begår han brott. Men han var för full för att uppfatta detta, vilket fakta säger om 2 timmars juckande utan utlösning. Hallå..., hur många virila vikingar som kör frivillig/ömsesidig sex behöver jucka i 2 timmar....

Varför hon skulle ljuga? Jadu en kvarts miljon är fullt tillräckligt, hon hade antagligen läst om hur enkelt det är att sätta dit någon för våldtäkt.

Sen att han inte kunde få utlösning är ett så dumt argument att man knappt vet hur man ska bemöta det, kan finnas flera förklaringar antidepressiva mediciner prestationsångest trötthet.
Citera
2024-11-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Hmmm vi kanske ska låta övriga här i tråden avgöra vem av dig och mig som har dyslexi och låg intelligens . Läs vad jag skrev och läs FUP och återkom ifall jag ljuger.

Du är sjuk eller bara oerhört svagbegåvad.

Jag tänker framförallt på ett lögninlägg som du skrev i morse som tydligen blivit raderat. Jag svarade på detta, men detta har också blivit raderat.

Sen kanske det är så att det finns bevis utanför denna tråden via p.m. som inte talar för vikingens fördel om vi säger så......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in