Citat:
Jag tror man gör skillnad på 25-årspresent och avskedspresent. Så han kan ha fått båda.
Efter att Dalulven ropat in den för 50 000 ser jag framför mig att Roerlig dyker upp och berättar att det fanns en annan Stig Engström på Skandia och att skålen nästan är värdelös.
Efter att Dalulven ropat in den för 50 000 ser jag framför mig att Roerlig dyker upp och berättar att det fanns en annan Stig Engström på Skandia och att skålen nästan är värdelös.
Citat:
Det står ganska tydligt att skålen är arvegods och då är det väl PE som röjde ut dödsboet efter SE. Jag är dålig på arvsrätt men det borde först rent juridiskt varit mamma Rut som fingrat på skålen och när hon dog ärvde barnbarnen skålen. PE dog väl innan Rut? PE kan också om Rut gick med på det behållit skålen fram till sin död.
Säljarna torde vara PEs barn. Jag tror också att de av hänsyn till ME väntade med försäljningen till efter hennes död.
Säljarna torde vara PEs barn. Jag tror också att de av hänsyn till ME väntade med försäljningen till efter hennes död.
Citat:
Att Stig skulle haft en namne i försäkringsaktiebolaget är inte osannolikt. Han hade en på KATF (namnen avslutade dessutom sin anställning samtidigt som Stig) och inom moderat kommunpolitik fanns en annan SE under den tid riktiga SE var aktiv i sådan.
I annonsen anges dock Stig Engström 1934-2000.
Varifrån härstammar uppgiften om pensionering 1996? ME uppger 1993 och en kollega berättar att han inom ramen för ett omställningsprogram erbjöds avtalspension 1992.
Jag tror att skålen blev kvar hos den tidigare i år avlidna exfrun och att det är släkting till henne som säljer den efter att bohaget fördelats.
Memorabilia man minns är annars Christer Petterssons skänkskåp i vilket han förvarade livets nödtorft, det vill säga Baileys och Explorer, och som Leif GW påstår sig ha lagt vantarna på efter att han (CP, alltså) trillat utanför beroendeakuten.