2024-11-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
De återanvänder dem, AIn talar kanske med flera samtidigt och outar då sig själv. De har visat bilder på AI de har "pensionerat". Jag vet att en gång när en gädda krävde en viss slags bild för att ses skickade de en extrem närbild på Saras armveck.

Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Tack för svar. Det låter logisk, mao inget skumt eller klandervärt där. Det där med armvecket var kvicktänkt!

Pajas, hur får du in kvicktänkt? Tricket med armvecket är gammalt och något man sysslade med i lågstadiet men lite kul när Sara bjöd på nostalgi.

Vill du veta mer om hur man lurar snuskgubbar att armvecket är något annat så kan du lyssna på Dumpens poddavsnitt ”Rumpbågen” eller fråga en 8-åring som kan lära dig.
Citera
2024-11-23, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Du skriver att majoriteten av förövare är närstående, vilket är sant, men Dumpen har ju påvisat att det finns andra, dvs icke närstående, som vill förgripa sig på barn. Skulle Dumpen inte redovisa detta bara för att det finns en annan större kategori förövare, eller hur fan menar du.
Du skriver ju själv att "det finns såklart undantag", så då är det väl bra om Dumpen drar fram dem i ljuset.

Läs vad jag skriver. De som inte är närstående och som är online och inte använder sig av metoder så som utpressning/mutning/betalning eller inte utger sig för att vara någon jämnårig och som förgriper sig på 14-åringar utgör en extrem minoritet utav de som begår den här typen av brott. Och detta innefattar majoriteten av Dumpens uthängningar. De flesta så kallade gäddor hade aldrig hamnat i den sitsen (fysisk träff) i en verklig situation.

Citat:
Att det skulle minska benägenheten att söka hjälp tror jag inte ett dugg på eftersom de inte tycker att de har problem utan felet är hos andra, bara läsa denna tråden.

Att stigmatisering av dessa individer leder till en minskad benägenhet att söka hjälp är det som experter på området säger. Men du kanske besitter djupare insikter än så?

Citat:
Att lägga skulden på Dumpen för att gäddor vill förgripa sig på barn är ju sjukt, förstår du inte det så borde du söka hjälp.

Där kom den också. Gäddanklagelse nästa eller så vi kan börja fylla bingobrickan?
Gäddorna har självfallet gjort fel. Men i merparten av fallen handlar det om personer som med största sannolikhet aldrig hade fått något sådant tillfälle i verkligheten.

Dumpens metoder och arbetssätt är förkastliga på väldigt många vis. Experter på området har tagit avstånd från dem och jag menar att det finns en poäng med det och att det kan vara värt att stanna upp och fråga sig varför. Eller ska de också söka hjälp?

Det som vi dock vet händer i verkligheten är att uthängningar av det här slaget splittrar familjer och förstör livet för de anhöriga barnen och det handlar om en ganska stor mängd personer totalt sett.

Men jag förstår att ni bara lyssnar till vad som sägs i era ekokammare (Dumpen.se, Facebook) där all form av kritik censureras, så ska lämna er i fred här inne.
Citera
2024-11-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
En klok man sade en gång att det är svårt att argumentera mot en intelligent person, men det är stört omöjligt att argumentera mot en idiot. Men here goes: om du hade minsta lilla förstånd så hade du begripit att OM de hade kört detta som en ren utpressarverksamhet så hade de för fan tjänat 100falt jämfört med nuvarande småsummor. Och OM man kan betala sig ifrån publicering så hade väl för helvete inte en enda VD eller alla de andra högt uppsatta gäddorna någonsin blivit publicerade, de hade betalat MÅNGDUBBELT det som impulskollen skulle kosta dem.
Alltså helt ärligt, vad fan har hänt med denna tråden? Den har ju blivit helt haffad fullkomilga idioter…

Du förstod med andra ord inte poängen att upplägget skulle kunna vara sådant att dom inte får alla pengar på en o samma gång?

Jag förstår att det blir svårt när du tänker, men försök hänga med nu så slipper du skämma ut dig själv mer än du redan gör.

IK tar emot pengar från gäddorna för "terapi".
Men skulle IK betala ut alla dessa pengar till Dumpen på en och samma gång skulle det bli väldigt svårt för Dumpen att förklara att dom får in 100 tusentals kronor för en pissdålig reklamplats och för dom slängt ut lite visitkort på folk.
Så istället delar dom upp betalningen över flera månader så att det ser rimligare ut att de är betalning för "reklam".

Om du inte förstår prova att läsa långsamt en gång till.
Citera
2024-11-23, 00:30
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Du förstod med andra ord inte poängen att upplägget skulle kunna vara sådant att dom inte får alla pengar på en o samma gång?

Jag förstår att det blir svårt när du tänker, men försök hänga med nu så slipper du skämma ut dig själv mer än du redan gör.

IK tar emot pengar från gäddorna för "terapi".
Men skulle IK betala ut alla dessa pengar till Dumpen på en och samma gång skulle det bli väldigt svårt för Dumpen att förklara att dom får in 100 tusentals kronor för en pissdålig reklamplats och för dom slängt ut lite visitkort på folk.
Så istället delar dom upp betalningen över flera månader så att det ser rimligare ut att de är betalning för "reklam".

Om du inte förstår prova att läsa långsamt en gång till.

Vi provar en gång till, läs noga nu! OM det går att köpa sig fri, VARFÖR PUBLICERAS DÅ VD MM MM för dem är 150K INGENTING, förstår du det orimilga här, eller skall vi behöva ta det en gång till???
Citera
2024-11-23, 00:46
Medlem
argaangelicas avatar
Sara går igenom en svår tid, ge henne lite lugn. Hon har inte gjort fel. Patrik och Sara behöver inte gå igenom denna process. Ett påhittat rykte som fick hugg hos Aftonbladets Robban betyder ingenting. Det viktigaste är kampen för att barnen får växa upp utan karlslokars sparrisar ska dyka upp i deras liv, telefoner och underliv!
Citera
2024-11-23, 01:08
Medlem
skurkar o banditer. Patrik o co pressar pedofiler? Bra det som görs , men tänk inte för mycket på det som styr planeten: Pengar, lätt att gå över gränsen? Ge mig 10´så lägger vi inte ut ditt namn?
Senast redigerad av King Devil 2024-11-23 kl. 01:16.
Citera
2024-11-23, 01:15
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
En klok man sade en gång att det är svårt att argumentera mot en intelligent person, men det är stört omöjligt att argumentera mot en idiot. Men here goes: om du hade minsta lilla förstånd så hade du begripit att OM de hade kört detta som en ren utpressarverksamhet så hade de för fan tjänat 100falt jämfört med nuvarande småsummor. Och OM man kan betala sig ifrån publicering så hade väl för helvete inte en enda VD eller alla de andra högt uppsatta gäddorna någonsin blivit publicerade, de hade betalat MÅNGDUBBELT det som impulskollen skulle kosta dem.
Alltså helt ärligt, vad fan har hänt med denna tråden? Den har ju blivit helt haffad fullkomilga idioter…
En sak är säker, gäddorna har inte varit till en bankomat och tagit ut kontanter, därmed måste de överförts elektroniskt. Det har vi ingen insyn i, men polis har det vid en startad utredning, utredning har startats, så, då, får vi så småningom se. Vart tog pengarna vägen, de som betalades in, gick de vidare elektroniskt eller togs de ut i bankomaten. Tvättades de?
Citera
2024-11-23, 01:58
Medlem
Citat:
Vi provar en gång till, läs noga nu! OM det går att köpa sig fri, VARFÖR PUBLICERAS DÅ VD MM MM för dem är 150K INGENTING, förstår du det orimilga här, eller skall vi behöva ta det en gång till???

Jag förstår att du måste försöka fokusförflytta när du snubblar på dina egna tankar, vi tar det ännu långsammare.

Citat:
OM de hade kört detta som en ren utpressarverksamhet så hade de för fan tjänat 100falt jämfört med nuvarande småsummor

Det har dom nog sannerligen även gjort. Men hade dom fakturerat IK oregelbundna engångsbelopp á 1-200 000 hade de väckt frågor som dom hade fått väldigt svårt att förklara.

Men fakturerar dom 30 000 regelbundet, över en längre tid, och kallar det reklam, så ser det mer rimligt ut i böckerna.

Du förstår konceptet med en delbetalning får jag hoppas?

Nu åter till ditt tappra försök av fokusförflyttning.
Hur urvalet av VEM som har fått möjligheten att betala sig fri har gått till, har jag inte svar på. Och jag har heller inte försökt svara på det.

Men om vi lajvar ditt scenario med VDn så kan jag tänka mig flera inte helt orimliga scenarion.

Exempelvis:
Hästskojjaren från IK ringer och säger "tjenäää betala mig så slipper du blir uthängd på dumpen!"
VDn säger: Nej (för han tror inte på hästskojjaren)

Hästskojjaren från IK ringer och säger "tjenäää betala mig så slipper du blir uthängd på dumpen!"
VDn säger: Nej (för hästskojjaren begär för mycket pengar)

VDn säger: Nej (för hästskojjaren gör en väldigt dålig sales-pitch)

VDn säger: Nej (för VDn är inte vid sina sinnes fulla bruk för han har precis blivit jagad av 2 pundare med mobilkameror genom halva stan)

Den listan kan göras lång.
Citera
2024-11-23, 04:03
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Ny gädda!

Thy Secret Master Stockholm #518
https://dumpen.se/2024/11/22/thy-secret-master-stockholm-518/

Glöm inte att swisha Dumpen så att de kan fortsätta sitt fantastiska arbete med att avslöja dessa fruktansvärda monster!

Del 3 om Dumpen på Aftonbladet senare i dag! Håll i hatten, för den här gången kommer det bli åka av!
Citera
2024-11-23, 04:08
Medlem
Mowglinos avatar
Det ser sämre och sämre ut för Dumpens del:

"En man i 40-årsåldern från Kalmar län har anmält Patrik Sjöberg och Sara Nilsson, personerna bakom pedofiljägarsajten Dumpen, för försök till grov utpressning."

https://www.barometern.se/2024-11-22/man-fran-kalmar-lan-anmaler-dumpen-for-forsok-till-grov-utpressning/
Citera
2024-11-23, 05:02
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastenhof
Var har du fått tag i den informationen, din lilla jude

Hets mot folkgrupp hjälper dig inte att få svar på det, din tattare. Nej, men alltså det är väl knappast någon större hemlighet även för de av Gud icke utvalda att det kommer en del 3 i dag. Håll i hatten, som sagt, och ha is i magen, för det kan behövas. Stark tobak utlovas. Eller för att använda Saras språk: en vulkan! Moi moi!
Citera
2024-11-23, 05:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GlitchQueen
Klart att det blir jobbigt då också. Men det är skillnad att dömas i domstol mot att helt rättsosäkert hängas på en jävla kukblogg av en gammal skränig tjackhagga.
Att du inte förstår det själv är ofattbart.

Internet har också haft en menlig inverkan på skomakarnas verksamhet. Innan dess tillkomst levde de gott på halvsulning av skvallertanternas skor... Det har jag läst på Internätet, så...

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.youtube.com/watch%3Fv%3Do6fUsx5TEG4&ved=2ahUKEwiEqLrL0_GJAxXyI BAIHVQwJiYQ78AJegQIFBAB&usg=AOvVaw37MRkbAQevM-AKPpSA2UXC
Senast redigerad av Brooz 2024-11-23 kl. 06:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in