Citat:
Ursprungligen postat av
Apanluktardiesel
Vi provar en gång till, läs noga nu! OM det går att köpa sig fri, VARFÖR PUBLICERAS DÅ VD MM MM för dem är 150K INGENTING, förstår du det orimilga här, eller skall vi behöva ta det en gång till???
Jag förstår att du måste försöka fokusförflytta när du snubblar på dina egna tankar, vi tar det ännu långsammare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Apanluktardiesel
OM de hade kört detta som en ren utpressarverksamhet så hade de för fan tjänat 100falt jämfört med nuvarande småsummor
Det har dom nog sannerligen även gjort.
Men hade dom fakturerat IK oregelbundna engångsbelopp á 1-200 000 hade de väckt frågor som dom hade fått väldigt svårt att förklara.
Men fakturerar dom 30 000 regelbundet, över en längre tid, och kallar det reklam, så ser det mer rimligt ut i böckerna.
Du förstår konceptet med en delbetalning får jag hoppas?
Nu åter till ditt tappra försök av fokusförflyttning.
Hur urvalet av
VEM som har fått möjligheten att betala sig fri har gått till, har jag inte svar på. Och jag har heller inte försökt svara på det.
Men om vi lajvar ditt scenario med VDn så kan jag tänka mig flera inte helt orimliga scenarion.
Exempelvis:
Hästskojjaren från IK ringer och säger "tjenäää betala mig så slipper du blir uthängd på dumpen!"
VDn säger: Nej (för han tror inte på hästskojjaren)
Hästskojjaren från IK ringer och säger "tjenäää betala mig så slipper du blir uthängd på dumpen!"
VDn säger: Nej (för hästskojjaren begär för mycket pengar)
VDn säger: Nej (för hästskojjaren gör en väldigt dålig sales-pitch)
VDn säger: Nej (för VDn är inte vid sina sinnes fulla bruk för han har precis blivit jagad av 2 pundare med mobilkameror genom halva stan)
Den listan kan göras lång.